Korkea pulssi loppuraskaudesta

Kävin tänään neuvolassa ja pulssi oli 130! Kaikki muut arvot olivat normaaleja ja vauvalla kaikki hyvin. Olen nyt rv37 ja neuvolassa sanottiin, että korkea syke on ihan normaalia loppuraskaudesta. Oikeastaan olen huomannut, että viimeisten viikkojen aikana aina ajoittain sydämen syke kiihtyy vähäksi aikaa ilman, että asiaa esim. liikunnalla edesauttaisin. Onko muilla ollut samaa?
 
Mullakin on semmosia tuntemuksia et pulssi on kyllä noussu...varsinkin iltasin ku menee sänkyyn niin tuntee miten sydän jytkyttää rajustikin...verimäärähän lisääntyy koko raskauden ajan ja kait se elimistö joutuu muutenkin tosi koville...
 
viime raskaudessa syke oli puolesta välistä asti levossa yli 140 ja nyt kun toinen raskaus ja viikkoja 28, syke taas noussut 120...normaalisti leposyke minulla suht nopea eli 80...ja kaikki ollut muuten ok, verenpaineetkin aina matalat. syke on tosi yksilöllinen juttu.
 
kolmatta ootan loppusuoralla 39+1 ja jokaisella lapsella odotusaikana mun pulssi on ollu aina mitatessa 100 -115 välillä.. neuvolan täti vaan meinas et joillaki se vain kohoaa... onneks raskauksien jälkeen laskeunu normaaliin.. tai siis mulle normaaliin :) (leposyke n.80)olossa en kyl oo moista sykettä huomannu :)
 

Yhteistyössä