Korkea syke, onko muita?

Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Jep. Syönkin beetasalpaajaa rytmihäiriöihin. Liikkua pitäis enemmän..... :/
Aivan, niin mullakin oli se beetasalpaajalääkitys ensin, mutta nyt Atacand verenpaineeseen ja migreeniin, sekä Triptyl jonka kanssa ei kaikki lääkkeet oikein sovi. Olen kuitenkin välillä ottanut tuon beetasalpaajan koska ei tunnu kivalta jos syke on niin korkea :/ Rytmihäiriöön, verenpaineeseen, migreeniin, sykkeeseen sekä verenkiertoon sain tuon beetasalpaajan (Bisoprolol) alun alkaen. Rytmihäiriöitä ei nähty kuvista mutta niitä muljahduksia ja ylilyöntejä minulle oli. Sekä taustalla oleva aivoverenkiertohäiriö olivat syitä miksi tuon beetasalpaajan alunalkaen sain. Tuosta lääkkeestä en kuitenkaan tykkää siksi että se tekee niin kylmäksi raajat ja muutoinkin palelee kun sitä syö :/

 
Mulla on aina ollut todella korkea syke, aina vähintään tuo 80. Mitään sen kummempia vikoja ei ole minusta löydetty, eikä siis mitään lääkitystä ole aloitettu. Verenpaineet mulla puolestaan on sitten aika alhaiset. Omituinen tapaus olen :)
Mun isällä on kyllä kanssa korkea syke, tiedä sitten onko se perinnöllistä.
Peruskunto on kyllä ihan kohdillaan, siitäkään ei johtune. Mutta on pikkuisen tympeä, kun vähänkin jos jotain tekee, niin syke nousee heti huippuunsa ja hengästyn sitten todella helposti.
 
Mulla kanssa syke tosi korkea. On ollut jo lapsesta saakka. Leposyke vähintään 80. Liikuntaa harrastan säännöllisesti.
Verenpaineet taas tosi alhaiset. Aina mitattaessa olleet 89/69-luokkaa. Mitään syytä noille korkeille sykkeille tai matalille paineille ei ole löydetty. Mä kanssa hengästyn helposti jos jotain tekee ja sykkeet tähtitieteellisissä lukemissa. Ei kauhean kivaa. :/
 
Mulla syke normaalisti 75-85 ja verenpaine noin 95/60. Mulla todettu SVT (tiheälyöntisyys), mutta varsinaisia tykytyspuuskia en ole saanut kahteen vuoteen. Siis sellaisia mistä olis joutunu rytminkääntöön. Niitä parin sekunnin tykytyksiä ja muljahduksia on ollu, mutta ei muuta. Lääkitystä en ole saanut. Inhottavalta ne tosin tuntuu ja hengästyn helposti. Painoa on liikaa ja kuntokin varmaan huono, mutta muuten vointi normaali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Mulla syke normaalisti 75-85 ja verenpaine noin 95/60. Mulla todettu SVT (tiheälyöntisyys), mutta varsinaisia tykytyspuuskia en ole saanut kahteen vuoteen. Siis sellaisia mistä olis joutunu rytminkääntöön. Niitä parin sekunnin tykytyksiä ja muljahduksia on ollu, mutta ei muuta. Lääkitystä en ole saanut. Inhottavalta ne tosin tuntuu ja hengästyn helposti. Painoa on liikaa ja kuntokin varmaan huono, mutta muuten vointi normaali.
Eivätkö lääkärit ole ehdottaneet sykettä alentavaa lääkettä? Olen kuullut että korkea syke voi johtua myös hormoneista...
 
Ja tuo hengästyminen ei ole kivaa :| siksi tahtoisi saada lääkkeen tähän tai ainakin selvityksen mistä se voi johtua. Aika jännä ettei tähän meistä kellekkään ole löytynyt selitystä, missä siis vika? Muistelen että työtoverini kerran kertoi että Hänellä oli jokin varsinainen syy tähän, siis sillä on ihan nimityskin mutten muista mikä.
 
Meduusa, mulla ei ole paremmin tutkittu mistä korkea syke johtuu. Lääkärit ovat pistäneet sen liikapainon piikkiin (BMI 39) ja kehottaneet liikkumaan enemmän. Hormoonit voi mulla olla sekaisin kuin seinäkello, koska mulla on pahat PMS oireet. Vauvaakin yritetty aikaiseksi jo puoltoista vuotta ja ekaa yhteistä tehtiin kaks vuotta, et jotain on pielessä.

JaLehmätkinLentää mulla tuo alhainen paine just aiheuttaa tykytystä ja se ainakin mun lääkärin puheiden mukaan on hyvin tavallista. Silloin, kun mulla on ollut pahat tykytykset, on paineet ollu niin alhaalla, että mittari näytti erroria ja sairaalassa mitattiin lähes olematon paine. Pulssikaan ei enää tuntunut muualla kuin vaimeana kaulavaltimossa.

Noita kohtauksia onneks ei ole ollut kuin ne kaksi.
 
Kiitos Lumi-Marja! Hyvä tietää. Ihme ettei kukaan lääkäri osaa tuohon (terveyskeskuksessa) ottaa sen kummemmin kantaa tai antaa mitään lääkitystä tai hoito-ohjeita. Saati sitten että laittaisivat mihinkään lisätutkimuksiin. Monesti lääkärit ovat vaan naureskelleet että syö suolaa tai salmiakkia niin paineet nousevat. Korkeaan sykkeeseen ovat vain kommentoineet lähinnä huvittuneina että onpas korkea syke. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Miehelläni on korkea syke, jota lääkärit aina ihmetelleet. Lääkärit kuulemma sanomeet että oot varmaan nuorena (nyt 61 v) urheillut paljon. Aktiivisesta urheilusta aikaa ainakin 25 vuotta, empä usko sen enään vaikuttavan.
 
Onpa jännä kuulla, että meitä korkea sykkeisiä on muitakin. Minulla verenpaine myös alhainen, ei nousut edes raskauksien aikana juurikaan mitään. Sykkeestä on kyllä aikoinaan maininnut neuvolatäti lapsiamme odottaessa ja lääkäri ei meinannut uskaltaa määrätä alkavaan astmaani Ventolinea juuri sykkeeni takia. Ventoline kun voi nostaa sitä entisestään. Hyvin varovainen kuulemma täytyy olla lääkettä ottaessani. Kuitenkaan kukaan terveydenhoitaja tai lääkäri ei ole koskaan puuttunut minunkaan korkeaan sykkeeseen ja alhaiseen verenpaineeseen. Hengästyn kanssa helposti. Mahtaakohan herkästi hikoaminenkin liittyä tähän samaan? Ei tarvi hirveetä urheilusuoritusta tehdä, kun jo hiki valuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Meduusa, mulla ei ole paremmin tutkittu mistä korkea syke johtuu. Lääkärit ovat pistäneet sen liikapainon piikkiin (BMI 39) ja kehottaneet liikkumaan enemmän. Hormoonit voi mulla olla sekaisin kuin seinäkello, koska mulla on pahat PMS oireet. Vauvaakin yritetty aikaiseksi jo puoltoista vuotta ja ekaa yhteistä tehtiin kaks vuotta, et jotain on pielessä.

JaLehmätkinLentää mulla tuo alhainen paine just aiheuttaa tykytystä ja se ainakin mun lääkärin puheiden mukaan on hyvin tavallista. Silloin, kun mulla on ollut pahat tykytykset, on paineet ollu niin alhaalla, että mittari näytti erroria ja sairaalassa mitattiin lähes olematon paine. Pulssikaan ei enää tuntunut muualla kuin vaimeana kaulavaltimossa.

Noita kohtauksia onneks ei ole ollut kuin ne kaksi.
Jänniä juttuja kyllä nämä :eek: Mulla tuo verenpaine oli puolestaan korkea, siksi syön siis myös verenpainelääkkeitä, jotka onneksi toimivat myös migreeniin. Mulla on siis fibromyalgia joka kuulema selittää oireiluni.
 
Älä muuta sano meduusa. Mulla verenpaine ollu viikon verran luokkaa 88/48-92-55 ja syke hyppii siinä 75-85, jotta ei niin kovin kiva olo ole ollenkaan. Joko palelee tai hiottaa, huimaa välillä istuessakin. Soittelin lekuriin ja suositteli suolaa :eek: Siis suolakurkkua ja salmiakkia. Lisä tutkimuksia tulossa keväänmittaan, kunhan vain jono kulkis eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Älä muuta sano meduusa. Mulla verenpaine ollu viikon verran luokkaa 88/48-92-55 ja syke hyppii siinä 75-85, jotta ei niin kovin kiva olo ole ollenkaan. Joko palelee tai hiottaa, huimaa välillä istuessakin. Soittelin lekuriin ja suositteli suolaa :eek: Siis suolakurkkua ja salmiakkia. Lisä tutkimuksia tulossa keväänmittaan, kunhan vain jono kulkis eteenpäin.
Oletko saanut mitään selkoa? Pitkästä aikaa tänne pelmahdin =)
 
Löysinpä tälläisenkin ketjun. Mulla kanssa syke vähän alle sataa, äsken 98 ja tässä aikani olen istuskellut. Verenpaineessa alapaineet useasti luokkaa 93-96, mutta tarpeeksi monella mittauksella saadaan alapaineeksi 86-89.

Mulla kanssa usein sanottu, että onpas korkea pulssi, mutta siihen se sitten on jäänyt. Välillä vaan mietityttää, että jos vaikka olisi oikeasti jotain, lapsella kun on sydämen rakennevikoja.

 
Nostampa tätä kun aihe on mielenkiintoinen...

Minä siis käytän nykyään tuota Bisoprololia, puolikas aamulla, puolikas illalla niin aika hyvin menee =) Niin, fibromyalgia on tullut tutummaksi ja helpommaksi hyväksyä, eli opettelun kautta. Triptyl auttaa puolestaan sitten tuon keskushermoston kautta kipuun, levottomuuteen, uneen jne. se on monitehoinen lääke mulla käytettynä fibromyalgian hoitoon jota ei varmaan ikinä voi jättää multa pois. Uutuutena mulla suonikohjut :eek: :p ja ikää alle 40 v :headwall: :D
 
Hei löysinpäs täältä kohtalotovereita!
Mulla sykkeet kanssa satasen luokkaa jatkuvasti. Olin nuorena aktiiviurheilija ja silloinkin oli korkeet sykkeet kovasta kunnosta huolimatta.
Nyt milla tutkitaan kilpirauhasta, ja sydänfilmissä olin myös. 105 oli syke siinä.
Se kilpparitutkimus jotenkin harmittaa. Kun
TSH oli 0,9 ja T-4V 13,1 Joten ne on kummiskin alakanttiin molemmat, kuitenki viitearvojen sisällä :/
Nyt oottelen T-3V:n ja jonku toisen kilppariarvon valmistumista viel.
Kuitenkin oireita on miljoona, jotka passaa kilppariongelmiin.

Nyt taas kun oikein aattelee, niin kyllä tää jatkuva korkee syke tuntuu ikävältä.
 
Olen uusi täällä.. katsotaan osaanko.. :p

Leposykkeestä ei tietoa, mutta aina kun mitataan verenpaine; syke on yli 100! Verenpaine ihan normi 125/78. Mulla on diabetes ja toi vaan kuuluu joka kertaisen polikäynnin yhteyteen siinä missä punnituskin.. (3kk välein) Aina mulle on vaan sanottu, et oho eikä asiaan ole kiinnitetty sen enempää huomiota. Paino on normaali, ikää 26.. eli diabetestä lukuunottamatta olen normaali.. syke lienee vaan ominaisuus???
 
Mulla siis leposyke huitelee pitkin päivää yli satasessakin. Aina tuntuis olevan vähintään 90. Mitään varmaa syytä ei ole saatu selville - se voi kuulemma johtua paniikkihäiriöstä tai sitten tästä raskaudesta tai tai tai.... :/ Olo on kamala niin korkealla sykkeellä, onneksi Bisoprolol auttaa. Syy olis tietysti hirveän hauskaa saada selville.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mama-77:
Mulla siis leposyke huitelee pitkin päivää yli satasessakin. Aina tuntuis olevan vähintään 90. Mitään varmaa syytä ei ole saatu selville - se voi kuulemma johtua paniikkihäiriöstä tai sitten tästä raskaudesta tai tai tai.... :/ Olo on kamala niin korkealla sykkeellä, onneksi Bisoprolol auttaa. Syy olis tietysti hirveän hauskaa saada selville.
Täällä on jossakin kohtaa kerrottu mm. fibromyalgiasta paljon, siinä olen itsekin kertonut sykkeestä, paniikista ja viimein selville saadusta fibromyalgiasta joka avasi minulle tien parempaan elämään =) Toissakesä meni ravatessa tk:n tarkkailussa sydänkäyrää tutkien sekä pari kertaa sairaalassa :( Löysin fibromyalgialääkärin jolta sain nipun papereita tähän sairauteen liittyen, siitä lähti nopeastai ylämäki mulla! =) Mutta kantsii kaivaa noita paniikki- fibro- ja niskakipu- avauksia, sieltä voipi löytyä tietoa ja apua enempikin!
 
Onpas täällä kohtalontovereita. Mulla on aina ollut korkea pulssi, kuulemnma johtuen ADHD:stani. Lisäksi on RR-tauti eli paineet lääkkkeilläkin huidelleent tuolla 150/95 tienoilla. Nyt kun olen raskaana, paineet ovat "romahtaneet" noin 120/70 ja pulssi hakkaa sellasta 90-110 levossakin. Ja on tosi ikävä olo. Pitää kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä voiko tälle tehdä mitään.
 
Nostin tämän keskustelun. Minä olen uusi täällä ja kyselisin teiltä korkean sykkeen omaavia. Onko teillä ollut raskauden aikana jotain lääkitystä korkeaan sykkeeseen ja jos ei niin onkohan se vaarallista sikiölle jos syke on korkea?Itselläni on leposyke yölläkin n.100 keskimäärin ja siihen propral 20 mg lääkitys 3 kertaa päivässä. Vauva olisi haaveena ja neuvolassa laittoivat lähetteen keskussairaalaan kun eivät tienneet. Minkälaisia kokemuksia muilla?
 

Yhteistyössä