korvakäytävän tulehdus

  • Viestiketjun aloittaja booo
  • Ensimmäinen viesti
booo
sain antibiootti tippoja mutta ei puhunut mitään korvan huuhtelusta että sais vahatulpan pois.? kellään kokemuksia? mitä olette saaneet reseptilääkkeitä vai itsehoito ohjeita. Järkky paineentunne, ja biootteja vedelly jo kaks päivää ja ei auta.
 
Hoida nyt vaan tipoilla ja särkylääkkeillä niin kauan , että tulehdus loppuu. Osta sitten vaikka removax-tippoja ja käy terkkarilla huuhdottamassa korvat. Ei ennen kuin tulehdus on loppunut.
Minulla ollut muutaman kerran ja osaa olla sitten kipeä kun niikseen tulee. Tuntuu, että äänetkin sattuu korvaan.
 
"susu"
tulehdus täytyy hoitaa ensin pois ja sitten menen omaan tk:n ja huuhtelutat sairaanhoitajalla tulpan pois,edellisenä iltana removax tippoja korvakäytävään pehmittämään vahaa.Mutta syö kuuri ensin loppuun.
 
"boooo"
tk lääkärillä kävin. Sano et menis turvotus ja kaamein kipu parissa päivässä mut ei tunnu siltä. Ajattelin ettei antibiootti tipat pääse "oikeelle" alueellew kun vahatulppana siin edessä. Oonx tyhmä eiks se tulehtunut alue ole siel vahatulpan takana? ah joo tipoilla nyt mennää, ja katotaan jaksanko mä perjantaihin asti (sinne saakka kuuri on) Ok tästä huuhtelustakun ei kukaan tk lääkärissä puhuneet mitään ni ajattelin.
 
"sara"
voithan soitella tk:n ja pyytää että huuhtelevat fifty fiftyllä.Mulla tulehduksessa huuhdottu.Siinä on puolet suolaliuosta ja puolet pirtua.Desinfioi tehokkaasti kyllä koko korvan.
 
booo
anto rerepteillä Antibiootti : ciproxin-hydrocortison, otiborin forte ja ceridal suihke. Antibiootit tähä kipeeseen/tulehtuneeseen korvaan. Otiborinit alkavaan ulkokorvatulehdukseen (niitä oon tiputellut toiseen korvaan ettei se tulehdu) Voi olla tyhmää mut miks niit muuten ois annettu. ja sit toi seridal suihke pitkittyneen ihosairauden hoitoon. (en oo ruiskutellu sitä kumpaakaan korvaan koska paketin kyljes lukee ulkoisesti. hitto ku se lääkäri oli semmonen jolla en asiois ellei oo iha pakko. ja se on "oman alueen lääkäri"
 
-75
Ceridalia voi suihkauttaa huoletta ihan korvaan, auttaa kuiviin korvakäytäviin, jos auttaa. itsellä ei oikein ole auttanut. Otiborin fortet? Onko se sitä keltaista liuosta vai jotain muuta, siitä ei ole itsellä ollut apua, on tullut sekin testattua. Antibiootti-tipat ciproxin-hydrocortison auttaa. Itsellä ainakin hetkeksi. Joudun niitä 2-3 kuuria vuodessa käyttämään.

Mulla korvakäytävän tulehdus tuntuu olevan ihan krooninen, jatkunut jo monta vuotta. Tk lääkäri ei osaa asiaa auttaa. Alkuun kävin korvahuuhteluissa, just fifty-fifty liuoksella, auttoi hetkeksi. Nykyään uusitutan vaan antibiootti reseptiä välillä. NYt ollut kesän ajan korvat aika hyvässä kunnossa, kesäkuussa edellinen kuuri. Pikkasen taas tuntuu että alkaa vähän vaivaamaan.

Täytyis kait mennä ihan oikealle korvalääkärille, mut ei ole raaskinut tilata aikaa. Vaikka vaiva onkin välillä ihan kamala, vuosia jatkunut ja välillä kutisee niin pahasti että tekis mieli raapia korvia koko ajan. Välillä olen kysynyt että voisko ottaa jotain bakteeriviljelyä korvasta jos siellä kasvaakin jotain joka vaatis eri lääkkeen, mut vastaus on ollut että ei korvasta nyt yleensä oteta mitään näytteitä. Jos jollain joku apu mikä auttanut niin kertokaa!
 
anto rerepteillä Antibiootti : ciproxin-hydrocortison, otiborin forte ja ceridal suihke. Antibiootit tähä kipeeseen/tulehtuneeseen korvaan. Otiborinit alkavaan ulkokorvatulehdukseen (niitä oon tiputellut toiseen korvaan ettei se tulehdu) Voi olla tyhmää mut miks niit muuten ois annettu. ja sit toi seridal suihke pitkittyneen ihosairauden hoitoon. (en oo ruiskutellu sitä kumpaakaan korvaan koska paketin kyljes lukee ulkoisesti. hitto ku se lääkäri oli semmonen jolla en asiois ellei oo iha pakko. ja se on "oman alueen lääkäri"
Voi olla, että huonosti luin, mutta mikä sinulla siis nyt on siinä kipeässä korvassa: korvakäytävätulehdus vai välikorvatulehdus? Pitää muistaa, että antibiootit ei auta korvakäytävätulehdukseen eli jos sinulla on se siinä kipeässä korvassa, pitää niitä tippoja laittaa myös siihen korvaan. Eikö lääkäri sanonut, kumpi on kummassa korvassa vai molemissa molempi?
Nyt oon jo ihan pihalla tästä jutusta:stick:
Tuota seridal-öljyä voi muuten suihkutella korvakäytävään, ulkoisesti tarkoittaa lähinnä sitä, ettei sitä saa syödä/niellä.
 
Ceridalia voi suihkauttaa huoletta ihan korvaan, auttaa kuiviin korvakäytäviin, jos auttaa. itsellä ei oikein ole auttanut. Otiborin fortet? Onko se sitä keltaista liuosta vai jotain muuta, siitä ei ole itsellä ollut apua, on tullut sekin testattua. Antibiootti-tipat ciproxin-hydrocortison auttaa. Itsellä ainakin hetkeksi. Joudun niitä 2-3 kuuria vuodessa käyttämään.

Mulla korvakäytävän tulehdus tuntuu olevan ihan krooninen, jatkunut jo monta vuotta. Tk lääkäri ei osaa asiaa auttaa. Alkuun kävin korvahuuhteluissa, just fifty-fifty liuoksella, auttoi hetkeksi. Nykyään uusitutan vaan antibiootti reseptiä välillä. NYt ollut kesän ajan korvat aika hyvässä kunnossa, kesäkuussa edellinen kuuri. Pikkasen taas tuntuu että alkaa vähän vaivaamaan.

Täytyis kait mennä ihan oikealle korvalääkärille, mut ei ole raaskinut tilata aikaa. Vaikka vaiva onkin välillä ihan kamala, vuosia jatkunut ja välillä kutisee niin pahasti että tekis mieli raapia korvia koko ajan. Välillä olen kysynyt että voisko ottaa jotain bakteeriviljelyä korvasta jos siellä kasvaakin jotain joka vaatis eri lääkkeen, mut vastaus on ollut että ei korvasta nyt yleensä oteta mitään näytteitä. Jos jollain joku apu mikä auttanut niin kertokaa!
Ootko ikinä kokeillut sibicorten kortisoonin voidetta? Itselläni on välillä ollut alkava korvakäytäväntulehdus, niin oon korvatopsilla tuota sipaissut kutiavaan/kipeään kohtaan ja parissa päivässä on parantunut. En tiedä kuinka suositeltavaa tuo on, mutta en ole keltään kysellyt ja on auttanut ehkäisemään varmalta tuntuvan tulehduksen.
 
"kkk"
Mulle korvalääkäri määräsi korvakäytätulehdukseen Otiborin fortea. Se auttoi, mutta tulehdus tuli uudestaan korviin vuoron perään, kunnes korvat rauhoitettiin kosteudelta kokonaan ( = saunakielto) ja suihkussa tulpat) joksikin aikaa. Bakteriviljely tehtiin ja ainakin kerran korvaa huuhdeltiin.
 
-75
Ootko ikinä kokeillut sibicorten kortisoonin voidetta? Itselläni on välillä ollut alkava korvakäytäväntulehdus, niin oon korvatopsilla tuota sipaissut kutiavaan/kipeään kohtaan ja parissa päivässä on parantunut. En tiedä kuinka suositeltavaa tuo on, mutta en ole keltään kysellyt ja on auttanut ehkäisemään varmalta tuntuvan tulehduksen.
Itse asiassa kun "muistutit" niin lääkäri tais kerran sanoa jotain että vois kortisoni voidetta korvaan laittaa. Mutta se tuli vähän jossain sivulausessa niin olen unohtanut. Vai puhuiko jostain kortisoniliuoksesta? Onko sellaista? Täytyykin kokeilla.
 
Itse asiassa kun "muistutit" niin lääkäri tais kerran sanoa jotain että vois kortisoni voidetta korvaan laittaa. Mutta se tuli vähän jossain sivulausessa niin olen unohtanut. Vai puhuiko jostain kortisoniliuoksesta? Onko sellaista? Täytyykin kokeilla.
Voi olla liuoksenakin, mutta itse olen vaan pelkkää voidetta laittanut. Ja nimenomaan tuota sibikortea. Siinä on bakteereja tuhoavaa ainetta.
 

Yhteistyössä