Korvakorut vauvalle

  • Viestiketjun aloittaja Bebe
  • Ensimmäinen viesti
x
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Annan rokottaa lapseni ja otan vielä ylimääräisiäkin rokotuksia, mutta korvien rei'ittäminen vauvalta on luonnotonta. Ottakoon ne reiät sitten kun on isompi ja ymmärtää asiasta, mutta vanhempien turhamaisuuden takia en hyväksy rei'ittämistä. Tulehdusriski on myös aina olemassa.
Entä riskit rokotuksista?
Onhan niitäkin, mutta minusta eivät ole läheskään samalla viivalla jos vertaillaan rokotusten riskejä tai lävistysten riskejä. Rokotusfanaatikkojen kanssa en ala tästä väittelemään joten turha yrittää haastaa riitaa. Mielipiteeni on, että rokotukset ovat kaikkien parhaaksi, lävistykset taas turhia ja tarpeettomia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
kaikesta tehdään normaalia tänä pvänä.siihen vedotaan kun muuallakin maailmassa tehdään sitä ja tätä.oma järki katoaa...
Se on sitä huonoa itsetuntoa kun kaikki mitä muualla tehdään on hienoa, ja jos sitä ei täällä hyväksytä niin ai kamala.

Mä laitan tuon vauvojen korvisjutun melkein samaan nippuun ympärileikkausten kanssa. Tarpeetonta silpomista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mä en vaan jotenkin ymmärrä miksi vanhempi haluaa tuottaa lapselle kipua laittamalla sille koruja... Ilman lapsen omaa tahtoa. Sinänsä en usko, että se kipu olisi mitenkään lasta vaurioittavaa, mutta kun ajattelee sitä äidillä olevaa lapsen suojeluvaistoa, niin miksi joku haluaa tuottaa lapselle sen ylimääräisen kivun?
Niin ja kyllähän korut tuottaa riskejä pienen lapsen elämään, tiedän kakrun jonka korvalehti repesi korviksen takia. Oli aika pien laps.
Suomalaiset piikittää lapsiaan koko vauvaiän aina parin kuukauden välein kaiken maailman rokotuksilla, joista nousee kuumetta ja kipeitä rokotusreaktioita ja sitten täällä kehdataan pauhata yksien korviksien laitosta... :eek:
No mutta eikö rokotuksilla ole selkeä terveydellinen hyöty? Eikö rokotuksista tosiaan ole ollut tässä maailmassa minkäänlaista selvää elämää edistävää hyötyä?
Kerrotko mikä on korvisten välttämätön etu?
Rokotukset eivät ole selkä terveydellinen hyöty, vaan joissain tapauksissa jopa juuri päinvastaista. Eikä ne aina todellakaan edistä elämää. Ja kuten joku jo sanoi, niin moni rokottaa nykyään lapset myös esim. vesirokkoa vastaan mikä ei ole todellakaan välttämätöntä. Saati sitten influenssarokotteet, tms.
Väitätkö, että Suomessa oltaisiin tässä tilanteessa ilman monia rokotteita? Ettei niistä todellakaan ole mitään hyötyä? Eli ne pitäisi täysin lopettaa?
Ihan huvikseenko rokotteita annetaan? Niistä ei siis ole koskaan ollut hyötyä?

Korvikset varmasti takaa paljon laadukkaamman elämän kuin ilman niitä.
Kannattaa riisua ne vaaleanpunaiset lasit ja käydä tutustumassa: http://www.rokotusinfo.fi/

Meinaatko tosissasi, että ihan hyväähyvyyttään lääketehtaat tekee rokotteita eikä niiden tarkoitus ole tehdä maksimaalista voittoa?
Mun mielestä se esität kaksi asian ääripäätä. Sä et ole myöskään vastannut kysymykseeni: Onko rokotteista koskaan ollut mitään hyötyä? Mä en osaa siihen ihan satavarmasti vastata, mutta näillä tiedoin uskon, että niistä on ollut myös hyötyä. Niin paljoa en asiaa tunne, että osaisin sanoa, onko rokotukset tarpeen enää nykysuomessa. En kiellä etteikö niillä olisi myös huonoja vaikutuksia.

Lisään vielä; kaikki tuntemani ihmiset ovat rokotettuja eikä kellekään ole mitään niistä aiheutunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mun mielestä se esität kaksi asian ääripäätä. Sä et ole myöskään vastannut kysymykseeni: Onko rokotteista koskaan ollut mitään hyötyä? Mä en osaa siihen ihan satavarmasti vastata, mutta näillä tiedoin uskon, että niistä on ollut myös hyötyä. Niin paljoa en asiaa tunne, että osaisin sanoa, onko rokotukset tarpeen enää nykysuomessa. En kiellä etteikö niillä olisi myös huonoja vaikutuksia.
Esimerkiksi poliota ja isorokkoa ei esiinny täällä meillä rokotusten ansiosta. Jokainen voi sitten etsiä tietoa mitä nuo taudit tekevät vielä siellä missä kattavia rokotusohjelmia ei ole kytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fet:
KUUNNELKAA ITTEÄNNE!!! Ollaan me suomalaiset varmaan myös tosi ahdasmielisiä kun ei ympärileikata tyttöjä, suurin osa ei edes poikia.

Jos mä huvin vuoksi työntäisin neuloja vauvani ihon läpi, mitä täällä oltaisiin mieltä?

MIKÄ TEITÄ VAIVAA? Jättäkää vauvat rauhaan! Todellakin, ap, hanki nukke jos sulla on tarve pistellä johonkin reikiä!
Blaa blaa..pidä huoli omista asioistasi.
 
tuo rokotusinfo on yhden hourupään (joka ei ole edes lääkäri) ylläpitämä sivu. Ei siis sisällä totuutta edes nimeksi.

Olen itse saanut pienenä tuhkarokon rokotuksesta.

Tuossa korva-asiassa on oleellisinta se korvien repeämisvaara, ei se reikä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vastausta kysymykseeni en taida täältä saada. Huvittava palsta. Huvittavia ihmisiä. Niin suppea näkemys kaikesta mikä liittyy johonkin erilaiseen. Säälittävää.
Suosittelen kiertämään kultasepänliikkeitä, ne yleisemmin tekee pienille lapsille reikiä korviin. Mutta siellä ne tehdään ampumalla.
 
fet
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vastausta kysymykseeni en taida täältä saada. Huvittava palsta. Huvittavia ihmisiä. Niin suppea näkemys kaikesta mikä liittyy johonkin erilaiseen. Säälittävää.
Joo tosi huvittavaa satuttaa pieniä ja altistaa riskeille sen takia että jonkun teinixpissixen mielestä on niin siiiiistiii ku vauvalla on reiät korvissa. HALOO.
 
äiti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Tässä kinastellaan nyt rokotuksista. Aihehan oli korvikset. Kukaan ei vastaa mun esittämiin kysymyksiin.
niinpä, mitä ihmeen tekemistä rokotuksilla ja korvakoruilla on keskenään. ei yhtään mitään. taitaa korujen laittajilla olla hieman huono itsetunto kun tällaisia juttuja aletaan vertailemaan.

juuri niiden ihmisten takia jotka mahdollisesti jättävät rokotuttamatta lapsensa, on mahdollisuus että täältä maailman kolkasta jo lähes hävinneet taudit alkavat yleistyä uudelleen.

mutta siis, täähän on varmasti taas kerran provo, joten turha kiihtyä enempää..
 
mun mielestä kuuluu näin länsimaisessa valtiossa samaan mutilointikastiin kuin sirkan(?) mainitsema etuhampaiden katkominen, klitoriksen silpominen tai jalkojen typistäminen..
en näe pointtia? tosin, mulla on oma lehmä ojassa: mulle on teetetty pienenä korvareiät ja voi vee että mä antasin mitä vaan jos saisin täysin ehjän nahkani takasin kun nuo pirut ei ole 12 vuodessa edes umpeutuneet.
 
Mustakin on huvittavaa. Kysyin mielestäni ihan asiallisesti ja ystävällisesti ketään tuomitsematta kysymyksen miksi. Ilman "suppeutta". Mä muutan helposti mieleni silloin joku joku esittää hyvän perustelun uskomukselleen. Ehkä siihen ei sitten olekaan niin helppo vastata.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mustakin on huvittavaa. Kysyin mielestäni ihan asiallisesti ja ystävällisesti ketään tuomitsematta kysymyksen miksi. Ilman "suppeutta". Mä muutan helposti mieleni silloin joku joku esittää hyvän perustelun uskomukselleen. Ehkä siihen ei sitten olekaan niin helppo vastata.
Mä uskon ihmisen itsemääräämisoikeuteen, ja siihen ei kuulu ylimääräinen rei'ittäminen lupaa kysymättä.
 
jankutan, mutta haluan esittää vastakysymyksen:
miksi haluat tehdä pysyvät jäljet lapsesi ihoon ennenkuin hän on kykeneväinen tekemään päätöksen itse, omasta kehostaan? siksikö kun se on siistii? siksikö kun jossain espanjassa se on ihan yleistä? anti mennä vaan jos siltä tuntuu.
 
Mielenkiintoista luettavaa, olen itse laittanut paljonkin lapsille korviksia,(kymmenisen vuotta sitten ja aiemmin) enkä koskaan ole nähnyt asiassa mitään pahaa, oksettavaa, kiduttamista tms. Nuorin on ollut muistaakseni 6kk?? vauva kuitenkin.
Ap.n kysymykseen en osaa vastata ;)
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vastausta kysymykseeni en taida täältä saada. Huvittava palsta. Huvittavia ihmisiä. Niin suppea näkemys kaikesta mikä liittyy johonkin erilaiseen. Säälittävää.


niin Malmilla on paikka "Cool" parturi-kampaamo jossa yksi ihminen laittaa ne ampumalla, ja pienin vauva on ollut 3 kk vanha jolle olii laittanut. Meidän tyttö on saanut ne siis siellä kun täytti vuoden, älä välitä noista muista, Espanjassa se kuuluu kulttuurin laittaa tytöille reiät jo synnärillä, ja on ne niin suloisia!

olkaa ahdasmieliset suomalaiset hiljaa kun ette mitää mistään tiedä!
Mun tyttöei edes huomannut kun ne laitettiin, ainoastaan ei tykännyt siitä kun pidettiin lujasti kiinni ettei mene väärään kohtaan korvikset, ja on erittäin suloiset ja ei ole repinyt niitä kertaakaan eikä ne ole häirinnyt millään muotoon!

siinä teille tietoa =)

 
m
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Lävistykset ei kuulu lapsille, etenkään vauvoille. Se, että ulkomailla joissain kulttuureissa laitetaan EI oikeuta sitä. Tekee ne monia muitakin asioita joita ei saisi tehdä mutta sekin perustellaan kulttuurilla.


mäkä mäkä!!!

 
Mulla kävi mielessä vaan että MIKSI niitä pitää vauvalle laittaa? Eikö voi odottaa että kasvaa vähän isommaksi tai että sitten kun lapsi itte haluaa sellaset. Eihän nyt pieni vauva ymmärrä mitään niitten päälle ja ihme jos ei repeä missään leikeissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmalin:
Mulla kävi mielessä vaan että MIKSI niitä pitää vauvalle laittaa? Eikö voi odottaa että kasvaa vähän isommaksi tai että sitten kun lapsi itte haluaa sellaset. Eihän nyt pieni vauva ymmärrä mitään niitten päälle ja ihme jos ei repeä missään leikeissä...
Tuota mä oon kysyny koko ketjun ajan mut kukaan ei ole vastannu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Lävistykset ei kuulu lapsille, etenkään vauvoille. Se, että ulkomailla joissain kulttuureissa laitetaan EI oikeuta sitä. Tekee ne monia muitakin asioita joita ei saisi tehdä mutta sekin perustellaan kulttuurilla.


mäkä mäkä!!!
Niin no jos lapsen puolien pitäminen ja lapsen paras on mäkätystä niin sovitaan vaikka niin ;)
 

Yhteistyössä