Korvakuumemittareista kaipaisin kokemuksia, kannattaako ostaa?

Niin eli mietin tuommoisen ostamista kun näyttää niin järkyttävää tuon kuumeen mittaaminen tuolle kuopukselle..

Mut siis kun niitäkin on taas niin monenlaisia.. Niin minkä merkkinen teiltä löytyy ja ootteko olleet tyytyväisiä? ja tietty paljonko maksoi : )
 
nojaa
Meillä on muistaakseni Omron, mutta käyttämättä on jäänyt... Jotenkin hankala saada luotettava mittaustulos, aina vähän vaihtelee, joten menee arvailuksi, että mikä on totuus. Pitää ehkä vielä harjoitella lisää.
 
"Lissu"
Meillä on ollut Braunin ThermoScan ja on ollut huippuhyvä. :) Olen verrannut säännöllisesti lukemia tuollaisen vanhanaikaisen "elohopeamittarin" lukemiin eikä ole koskaan heittänyt enempää kuin asteen kymmenyksen. Hintaa en muista, kun se on ostettu noin kuusi vuotta sitten.
 
halipupu harmaana
Meillä on ollu Omronin kapistus monta vuotta ja hyvä on ollu. Tosin mun oma käsi osaa myös sanoa aika tarkasti paljonko lapsella on kuumetta. Lapsen normaalilämpö kannattaa myös mitata silloin kun ei ole sairas ja painaa mieleen, niin tietää mikä se on myös sitten kun lapsi on sairas.
 
Niin meillä on tää "vauva" nyt 1v8kk eli onkohan sitten sekään helpompaa.. Olen tottunut pyllystä mittaamaan digitaalisella ja tosiaan meinaa olla ihan kauheaa NYKYÄÄN lapselle. Olenkin nyt mitannut sit kainalosta, mut hankalaa nykyään sit arvioida mikä on noin pienellä jo kuumetta. Tietty nyt kun on flunssassa niin selkeästi näen et on kipeä.. Et eihän sillä asteluvulla niin ole väliä, kunhan siis ei mee ihan pilviin...
 
voi ei
Herranen aika, ei enää tuon ikäseltä mitata pyllystä!!!!! Ja jos kainalosta yli 37 niin lämpöä/kuumettahan se on.
Älä tee asiasta vaikeaa. Kyllähän sä osaat ja lapsen olemuksesta pääteellä onko kipeä, eikö?
 
"Lissu"
Niin meillä on tää "vauva" nyt 1v8kk eli onkohan sitten sekään helpompaa.. Olen tottunut pyllystä mittaamaan digitaalisella ja tosiaan meinaa olla ihan kauheaa NYKYÄÄN lapselle. Olenkin nyt mitannut sit kainalosta, mut hankalaa nykyään sit arvioida mikä on noin pienellä jo kuumetta. Tietty nyt kun on flunssassa niin selkeästi näen et on kipeä.. Et eihän sillä asteluvulla niin ole väliä, kunhan siis ei mee ihan pilviin...
Kyllä tuonikäiseltä saa helposti jo korvasta mitattua, ihan vauvaikäisellä voi olla hankalampaa. Mutta jos sun jollakin tutulla on korvamittari, niin käy koeajamassa. :)
 
Herranen aika, ei enää tuon ikäseltä mitata pyllystä!!!!! Ja jos kainalosta yli 37 niin lämpöä/kuumettahan se on.
Älä tee asiasta vaikeaa. Kyllähän sä osaat ja lapsen olemuksesta pääteellä onko kipeä, eikö?
peesi, vauvaltakin voi kuumeen mitata kainalosta. joten tunkekaa vaan omaan periiseenne niitä mittareita. ja tuo korvakuumemittari on tosi epäluotettava
 

Yhteistyössä