korvatulehdus

Miten korvatulehdusta voi ehkäistä? Meillä on ollut parin kuukauden sisään kaksi tulehdusta, molemmilla kerroilla kuitenkin eri korva. Tuli vaan mieleen näin tyhmänä ensikertalaisena että oisko niitä voinu jotenki ehkäistä etukäteen..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 12:24 mallu kirjoitti:
Miten korvatulehdusta voi ehkäistä? Meillä on ollut parin kuukauden sisään kaksi tulehdusta, molemmilla kerroilla kuitenkin eri korva. Tuli vaan mieleen näin tyhmänä ensikertalaisena että oisko niitä voinu jotenki ehkäistä etukäteen..
Korvatulehdushan tulee yleensä nuhan jälkitautina. Nuhan aikana yrittää saada liman mahdollisimman hyvin ulos ja yrittää estää sitä "valumasta korviin".
-höyryhengitys (pari-kolme kertaa vuorokaudessa)
-nenäfriidalla limat ulos (höyryhengityksen tai keittosuolatippojen jälkeen)
-sängyn pääty mahdollisimman ylös
Meidän tytöllä olen käyttänyt näitä keinoja silloin kun on nuhassa ollut. Vielä ei ole sairastanut yhtään korvatulehdusta.... koputan puuta!
 
Meillä poika kärsi perättäisistä korvatulehduksista niin pitkään kun imetin ja senkin jälkeen kun sai tuttipullosta maitoa, mutta kun pullosta luovuttiin !v3kk loppuivat korvatulehdukset. En tiedä onko ihan puhdasta sattumaa, vai liittyvätkö nämä asiat yhteen. Poika kyllä söi paljon yöllä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 12:48 milla kirjoitti:
Meillä poika kärsi perättäisistä korvatulehduksista niin pitkään kun imetin ja senkin jälkeen kun sai tuttipullosta maitoa, mutta kun pullosta luovuttiin !v3kk loppuivat korvatulehdukset. En tiedä onko ihan puhdasta sattumaa, vai liittyvätkö nämä asiat yhteen. Poika kyllä söi paljon yöllä..

meillä sairastettu 3korvatulehdusta ja joka kerralla lääkäri muistaa mainita tutista voihan olla että osalla vaikuttaa mutta uskon itse että syitä on monia sillä esim.itse aikoinaan olen kärsinyt monista tulehduksista,ollu monet putket jne.enkä ikinä ole syönyt tuttia enkä juonut maitoa pullosta..huonoa tsäkää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 12:35 Pikkupimu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 12:24 mallu kirjoitti:
Miten korvatulehdusta voi ehkäistä? Meillä on ollut parin kuukauden sisään kaksi tulehdusta, molemmilla kerroilla kuitenkin eri korva. Tuli vaan mieleen näin tyhmänä ensikertalaisena että oisko niitä voinu jotenki ehkäistä etukäteen..
Korvatulehdushan tulee yleensä nuhan jälkitautina. Nuhan aikana yrittää saada liman mahdollisimman hyvin ulos ja yrittää estää sitä "valumasta korviin".
-höyryhengitys (pari-kolme kertaa vuorokaudessa)
-nenäfriidalla limat ulos (höyryhengityksen tai keittosuolatippojen jälkeen)
-sängyn pääty mahdollisimman ylös
Meidän tytöllä olen käyttänyt näitä keinoja silloin kun on nuhassa ollut. Vielä ei ole sairastanut yhtään korvatulehdusta.... koputan puuta!
No meillä oli yli 7korvatulehdusta ennen ku täytti 1 ja putket laitettiin kans vähän ennen..ne sit autto mut meillä aina sillon ollut sängyn pää kohotettuna nenäfriidaa käytetty ja silti jatku vaan ja nuha ei aina edes ennen korvatulehdust ollut että ei siihen taida vaan olla mitään keinoo ettei tulis jollain tulee joillain ei sille ei vaan mahda mitään joillain sit jää kierre päälle..olisin sillon ilonen ollut jos olis ollu joku ratkasu..
 
Maaruska
Hei,
meillä on poju kärsinyt noista korvatulehduksista kovasti ja nyt kun joulukuussa korvat putkitettiin, ei ole toistaiseksi ollut tulehdusta. Meille lääkäri sanoi, että korvan rakenne/malli on sellainen, että tulehdus sinne syntyy vaikka sitä koittaakin ehkäistä.
 
Pirpiz lurkkii
En tiiä riippuneeko näistä, mutta mein tyttö ei oo syöny tuttia ikänä(ei kelvannu) ja pullosta sai iltaisin maitohappobakteereja lypsetyn maidon seassa. Muuten söi tissistä 7kk ja yhteen ikävuoteen asti satunnaisemmin. Nyt on ollut puhetta siitä ovatko vai eivätkö ole nuo maitohappobakteerit hyödyksi, vaan ajattelin kokeilla samaa pikkukakkosellekin, koskapa meillä ei ole ollut ainoatakaan korvatulehdusta - ainakaan vielä. =)
 
Tutin imeminen kai lisää riskiä ja kyljellään imetys ja ilmeisesti sitten pullosta syöminenkin makuullaan. Tietenkin korvan rakenne vaikuttaa varmaan ensisijassa.
En tiedä, minkä verran on vaikuttanut, mutta meidän tytöllä ei ole ollut korvatulehduksia eikä muutenkaan ole ollut kyllä kipeänä ja tuttia ei syö ja imetänkin edelleen. Mä olen järkeillyt niin, että mulla on itellä hyvä vastustuskyky niin siirtyiskö äidinmaidossa naperoonkin...
 
Meillä ollut 9 tulehdusta ja tyttö nyt 1v6kk. Täysimetin 7 kk asti ja lopetin kun tyttö 1v3kk. Yhtälailla oli tulehduksia täysimetyksen, osittaisen ja nyt lopetuksen jälkeen. Eli se siitä äidinmaidon suojasta.. Sängyn pääty on ollut vauva-ajoista asti kohotettuna, niistäjää käytetty aina. Kaikki kokeiltu, myös luontaistuotevalmisteet ja homeopaattiset (mistä yllättävää kyllä tuntui olevan eniten apua).
Lääkäri sanoi, että voi johtua korvan rakenteesta. Itse mietin onko syynä odotusaikana syömäni 5 antibioottikuuria... Ei voi mitään
 
Meillä kun tyttö aloitti tarhan marraskuussa, niin 4 päivän päästä tuli flunssa ja korvatulehdus. Siitä asti onkin ollut enenmän tai vähemmän kipenä. Nyt ollaan käyty muutaman kerran homeopaatilla, josko se auttais..

Ennen tarhaan menoa, tyttö ei ole sairastanut oikeastaan ollenkaan...Kerran ollut kuumetta, kun oli 11 kk:ta.

Mulle lääkäri tosin kerran sanoi, että ne lapset, jotka sairastavat pienenä eivät niinkään sairastele kun aloittavat koulun. Eli kaippa se liittyy vastustukykyyn.

Mutta siitä, että voiko korvatulehdusta ehkäistä, yhdyn edellisiin, vaikka meillä nuokaan ei kyllä kovin hyvin toimineet. Toiselle auttaa toinen ja toiselle toinen... Mukavia pakkaspäiviä kaikille B)
 
harmaalehmu
Meillä taitaa olla eka korvatulehdus :snotty:

Poika on ollut koko päivän väsynyt ja itkuinen. Tuttia on pyydetty, mutta sitä ei oikein ole imenyt, korvaa on näytetty muutamaan kertaan ja sanottu au. Kuumetta ei ole, mutta supon annoin nyt yöksi.

Mulla on itsellä huomenna lääkärineuvola, joten taidan koettaa saada pojan näytettyä lääkärille. Pitää vain yrittää saada heti aamusta aika varattua.

On niin kurjaa kun pieni sairastaa.
 

Yhteistyössä