Korvien tinnitus

Monellako alle 40 v soi korvat? Ja miksei yli 40v:kin.
Mulla on alkanut himputti vieköön tinnitus. Ääntä voisi verrata samaan kun tv kanava on lumisateella.
Sen huomaa ku menee nukkuun ja on hiljaista. Hemmetin vaiva. Eikä siihen edes ole parannuskeinoa.
Äidillä sama vaiva. Kulkeeko lie suvussa vai sattumalta.
 
Mulla "soi" ja ihan samallalailla kun sullakin.
Mulla se tosin oli tammikuussa pahempaa ja sillon mulla oli kuulokin siitä korvasta tosi pahasti poissa. Nyt on jonkun verran palautunu, mut ihan täysillä en kuule sillä. Mä "kuulen" sen tinnituksen muuten koko ajan.
Niin ja oon 26.
 
Mulla sama onkelma, en tiedä mistä johtuu ku en oo musaa kuunnellu lujaa yms..Hiljasuus yhtä hel*ettiä ku tinnittää niin lujaa , en pysty nukkuun jos ei oo telkkari tai kone makkarissa päällä. Ja jos niskat jumis tai oikeen väsyny vaikuttaa tinnitykseen |O
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
En ole. Lekurit kielsi koska en kuule toisella korvalla. Ja muutenkin isot äänet.
Tietääkseni tinnitus ei tule siitä että korvat olisivat altistuneet metelille.
esim.pyssyn pamaus voi aiheuttaa tinnituksen mutta se pitkällä ajalla helpottaa sitten.
 
Oon miettiny et vaikuttaakohan tää tietokoneella istuminen ku tää kone hurisee kokoajan aika/suht isoon ääneen et jos se rasittaa korvia. mut jos tinnitus ei tule metelistä. jotenki kuitenki tuntuu et toi hurina häiritsee ainaki mun korvia. Saisivat kyl keksiä avun tinnitukseen. Wittumainen vaiva.
 
myy
mulle se korvatohtori antoi ohjeen vaan, et unilääkettä jos ei nukutuksi saa vaivan takia. ja päivällä pitäis olla ääntä vähän koko ajan esim.radio hiljallaan, ettei "kuule" tinnitusta, sit lopulta oppii elään sen kanssa. Ja olen muuten 33v
 
vieras
Mulla soi joskus, huomaan sen etenkin kun on hiljaista. Soiminen voi johtua myös siitä että värekarvat korvassa kuolevat se aiheuttaa "soimista", aina ei ole kyse meluvauriosta.
 
Oon miettinyt et olikohan ennenvanhaan tinnitusta. Nykyään on kuitenki niin paljo jatkuvaa ääntä. Jääkaappi hurisee, tietokone hurisee, toosa päällä, autot metelöi jne jne et johtusko se kuitenkin pitkäkestoisesta "metelistä". Kakrut kirkuu mut niin ne on kyl lapset ennenki huutanu mut muuten on kyl taatusti ollu hiljasempaa. Ois kiva pystyä testaamaan et jos sais olla jossain korvessa ilman nykyajan mukavuuksia et hellittäskö tinnitus vai tulisko siel hulluks just sen takia ettei olis nykyajan mukavuuksia ja kuulis tinnituksenki paremmin :D
 
minäpä vaan
Itselläni korkea verenpaine aiheuttaa tinnitusta. Molemmista raskauksista raskausmyrkytys ja viimeisimmästä jäi verenpainen pysyvästi koholleen ja sen myötä myös tinnityskin..Kohinaa, ininä, piipitystä ja pahimmillaan kun verenpaine korkealla lääkityksestä huolimatta ja ikää oli 32v.
 
vierailija
Itsellä alkoi jokin aika sitten korvissa suhina ja ajoittain meinaa korva soida. Mikä teillä syynä korvien soimiseen, ja onko ajan kanssa helpottanut? Käytättekö vaivaan jotakin lääkitystä?
 

Yhteistyössä