Koska hampaan poiston jälkeen voi juoda alkoholia?

  • Viestiketjun aloittaja "Hammas"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29098510:
Multa poistettiin äsken ja ajattelin illalla ottaa saunasidukan. Miksei voisi juoda alkoholia?
Ei saa juoda ainakaan samana päivänä sellaista joka vaikuttaa verenkiertoon eikä tupakkaa saa polttaa.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";29098514]Peru vaan. Kyllä siinä joitain päiviä menee toipua, ja viikkoon ei saa rasittaa itseään.[/QUOTE]

No en mä mitään räkäkännejä ja tanssimista yökerhossa suunnitellutkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";29098524]No en mä mitään räkäkännejä ja tanssimista yökerhossa suunnitellutkaan.[/QUOTE]

Mulla poistettiin n. kuukausi sitten, eikä musta olis ollut bilettämään seuraavana päivänä. Buranaa nassuun ja pehmeää ruokaa oli ekat päivät mielessä.
 
"Hammas"
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29098510:
Multa poistettiin äsken ja ajattelin illalla ottaa saunasidukan. Miksei voisi juoda alkoholia?
Multa poistettiin vasta ja oli kyllä HELVETIN kipeä viikon! Sainkin päivystyksestä antibiootit ja parani. Saunasta tuli mieleen ettei saunoa myös saa.
 
Hoop
Mä otin pari olutta jo saman iltana. Kyllä varmaan seuraavana iltana voit jo ottaa ja itse tiedät vointis sitten parhaiten. Jos yhtään tuntuu ettei vointi riitä siihen niin et tietenkään ota.
 
Näin
[QUOTE="vieras";29098514]Peru vaan. Kyllä siinä joitain päiviä menee toipua, ja viikkoon ei saa rasittaa itseään.[/QUOTE]

What? Kyllä mä ajattelin huomenna vetää kunnon lenkin ja muutenkin elää ihan normaalisti. Ei tosiaankaan ollut mitään puhetta tästä.
Mulla vaan vedettiin hammas, kesti noin minuutin, ei ollut kyse leikkauksesta.
 
lääkäri
Kylläpä on taas ihmisellä murheita. Minäpä kerron totuuden, koska olen hammaslääkäri ja eteisen matto. Yhdeksään vuoteen et saa juoda alkoholia etkä käyttää kumisaappaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"Vieras"
[QUOTE="vieras";29098514]Peru vaan. Kyllä siinä joitain päiviä menee toipua, ja viikkoon ei saa rasittaa itseään.[/QUOTE]

Meinaat siis että fyysisessä työssä olevat saavat viikon saikun hampulääkäriltä samaan rahaan? Voin kertoa että päivääkään ei tippunut..
 
[QUOTE="Vieras";29099250]Meinaat siis että fyysisessä työssä olevat saavat viikon saikun hampulääkäriltä samaan rahaan? Voin kertoa että päivääkään ei tippunut..[/QUOTE]

Kyllä itse vaan sain kun kerroin mitä työtä teen, vaikka ei työni oo ees hirveän ruumiillista, samoin mies sai sairaslomaa. Automaattisestihan sitä ei anneta, mutta jos kerrot mitä työtä teet niin hammaslääkäri arvioi sairasloman tarpeen, toki siihen vaikuttaa myös miten toimenpide sujuu ja tuleeko jotain jälkiseuraamuksia.

Itsellä oli ihan normaali hampaanpoisto, mutta pitkään kestäneet leukalukko ja "dry socket" hirveine kipuineen pitivät huolta, ettei huvittanut ihan heti lähteä mihinkään ihmisten ilmoille. Mutta etukäteen sitä ei voi ennustaa tuleeko mitään ja miten poisto onnistuu.
 
Näin
Ihan hengissä olen vielä, vaikka otin saunasidukan lisäksi viiniä :)
Ja siis hengissä saunasta huolimatta...
Yöllä otin yhden särkylääkkeen, mutta eipä tämä sen kummempi juttu tuntunut olevan.
Ap:lle toteaisin että voinnin mukaan. Luultavasti olet ihan ok seuraavana päivänä.
 
Hehtaarileuka
Sillon kun multa poistettiin, viikko saikkua (suht fyysinen työ) eikä käyny mielessäkään että olis seuraavana päivänä ottanut muuta kun jugurttia ja särkylääkkeitä.. Aivan järkyttävät kivut ja turvotukset, ei sen pahemmin olis kyllä kehdannutkaan naamaansa missään näyttää. Mut kaikilla on erilainen toipuminen..
 
vierailija
Muutamaan seuraavaan päivään ei saisi tehdä fyysisesti raskaita juttuja, koska kyseessä on avohaava jonka täytyy antaa hyytyä rauhassa. Kun ihminen tekee jotain fyysisesti raskasta, alkaa veri kiertämään jolloin myös veripaikat saattavat lähteä liikkeelle. Siellä on suora yhteys verenkiertoon, joten alkoholin ottamista kannattaa miettiä :D Tai ottaa ainakin vähän iisimmin.
 
vierailija
Kannattaa miettiä se asia niin, että haluaako yrittää välttää verihyytymän liian aikaisen irtoamisen? Suosittelen noudattamaan ohjeita. Itse noudatin, mutta verihyytymä irtosi liian aikaisin ja tuli alveoliitti.. 3 kertaa oon joutunut jo hammaslääkärissä uudelleen käymään, korjausoperaatiotkaan ei ole vieneet kipuja pois. Ihan jäätävät kivut, en näitä kenellekään toivo. Niin, ja piti olla ihan "rutiini" haljenneen hampaan poisto, joka ei ollut edes tulehtunut. Dry socket / alveoliitti ei oo kovin kiva juttu.

Välttäisin alkoholia useamman päivän hampaan poiston jälkeen ja myös fyysistä rasitusta, tanssimista jne. Uskokaa pois, tän kaltaisen kivun välttämiseksi se kannattaa.
 

Yhteistyössä