Koska lapsi yöhoitoon ensimmäisen kerran?

Meillä vauva nyt 6kk eikä ole ollut halua tai erityistä tarvetta jättää yöksi hoitoon. Olen nyt saanut kutsun ystäväni tupareihin muutaman kuukauden päähän, vauvan ollessa vajaa 8kk ikäinen. Tuparit on 200km päässä kotoa eikä oikein ole mahdollista ottaa tyttöä mukaan. Mietin nyt lähdenkö ollenkaan tai vain muutamaksi tunniksi jotta pääsisin kotiin yöksi tytön luokse.
Suurin ongelma tässä on se että tytön isä tekee töitä ulkomailla juuri tupareiden ajankohtana.

Mielenkiinnosta kysyn koska/oletteko ollenkaan jättäneet vauvaa yöksi esim. mummolaan?
 
meidän poika oli naapurissa isoäidillään yötä ekan kerran noin vuotiaana, kun vietimme laatuaikaa lapsen isän kanssa. juoksimme siis kilpaa silloin vessaan koko edeltävän päivän ja laatuaikayön...
 
meillä tyttö oli jo 2kk ikäisenä ekan kerran yökylässä appivanhemmilla eli mummilla ja pappalla. Kaikki oli mennyt todella hyvin. Sen jälkeen ei yökylä reissuja ole ollutkaan, kiireiden ym takia..
nyt tyttö reilu vuoden ja parin viikon päästä olis tarkotus viedä tyttö taas yökylään mummille... Hiukan jännittää itseäkin, että miten mahtaa sekin sujua...
 
sehän riippuu ihan susta itsestä, koska haluat/uskallt jättää yöhoitoon. toki kenellekkään vento vieraalle lapsenvahti palvelun hoitsulle en jättäisi mutta mummolaan kyllä. meillä poika asui viikonverran mummolassa ikää oli n2,5kk. asunnossa oli hometta ja muuton ajan oli mummolassa. parempi lapselle kuin että olisi siellä homeen keskellä vielä joutunut olemaan.
 
Meidän poika menee ekaa kertaa yökylään ensi viikolla kun ikää tulee kyseisenä päivänä 7kk. Äiti ja isä on vähän rentoutumisen tarpeessa. Vähän tunnen huonoäiti-oloa asiasta, mutta tiedän voivani olla parempi äiti lapselleni kun saan vähän rentoutua. Ja poika menee vaarilaan, kyseinen paikka on ainoa johon luotan tarpeeksi. :)

Katsotaan miten menee, ja sitten mietitään että jos kuukautta myöhemmin pyydettäisi vaari meille hoitamaan pojua. Ei ole tarkoituksena kuukauden välein jättää lasta hoitoon vaan sattuisi vain olemaan kaverin häät silloin :)
 
Meillä poika oli ensimmäistä kertaa yötä mummolassa 1- vuotiaana. Olimme eräissä häissä ja poika lähti ilalla mummon ja papan kanssa mummolaan nukkumaan ja me jäimmä hääpaikalle yöksi. Aamulla oli jo kyllä kova kiire hakemaan poikaa vaikka luotan mummon ja papan hoitoapuun täysin. :) Poika on nyt 1,5 vuotta enkä kyllä vieläkään jättäisi ehkä hoitoo niin että olisi mummolassa vaikka kaksi kokonaista päivää. Poika, mummo ja pappa kyllä varmaan pärjäis, mutta minä en :D Olen kuullut jonkun joskus sanovan että 1 vuotias voi olla yhden yön hoidossa, 2- vuotias kaksi yötä jne.. :)
 
Meidän tyttö oli ensimmäistä kertaa mummolassa yötä jo 2 viikon ikäisenä. No, se oli pakko tilanne, koska jouduin itse sairaalaan umpisuolen poistoon 2 viikkoa synnytyksestä ja avomieheni oli minun tukena sairaalassa. Silloin meillä ei ollut vaihtoehtoja, mutta en näe asiaa mitenkään pahana. Mies haki tytön äitini luota seuraavana päivänä.
 

Yhteistyössä