koska maha näkyy??

Mulla on rv 6 menossa, ja nyt jo on useampi tuttava kysynyt, että olenko pieniin päin. :D Olen luonnostaan hoikka, ja masu on turvonnut niin kovasti, että näyttää jo ihan vauvamasulta. Voi tietysti olla että tää turvotus laskee muutaman viikon sisällä, ja sit on jonkin aikaa ihan "normaali maha", ennen kuin alkaa varsinaisesti kasvaa vauvan takia. (Näin on monet sanoneet)
 
Massun esiin tuleminen on hyvin yksilöllistä.

Minulla massu tuli näkyviin viikolla 32 ja silloin ensimmäiset huomasivat, että olen raskaana.

Profiilissa kuva massusta viikolla 34 ja edelleen samankokoinen eli kasvua ei nyt ole tapahtunut.


Pepsukka ja massuneiti 35+4.
 
Massun esiin tuleminen on hyvin yksilöllistä.

Minulla massu tuli näkyviin viikolla 32 ja silloin ensimmäiset huomasivat, että olen raskaana.

Profiilissa kuva massusta viikolla 35 ja edelleen samankokoinen eli kasvua ei nyt ole tapahtunut.


Pepsukka ja massuneiti 35+4.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 17:56 Vierailija kirjoitti:
Niin koska alkaa olla mahdollista et masu rupee näkymään? Olen hoikka.. Kohtu kuulemma eteenpäin kallellaan.. Esikoinen..
Minulla myös kohtu edessä. Esikoisen kanssa noin vko7 ja nyt toista odotan niin vko5 ja ei mahdu enään kaikki housut kiinni!!
Kaikki on huomannut pallomahastani että odotan.. :)
 
Mulla tuli heti turvotus ennenkuin tiesin edes olevani raskaana..turvotus sitten pikkuhiljaa muuttui vauvamasuksi ja nyt jo aikamoinen masu. Rv 28+4. Kyllä monet huomasi jo aika alkuvaiheessa..ja töissäkin huomattiin että ei paljon voinut salailla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 18:18 Pepsukka81 kirjoitti:
Massun esiin tuleminen on hyvin yksilöllistä.

Minulla massu tuli näkyviin viikolla 32 ja silloin ensimmäiset huomasivat, että olen raskaana.

Profiilissa kuva massusta viikolla 35 ja edelleen samankokoinen eli kasvua ei nyt ole tapahtunut.


Pepsukka ja massuneiti 35+4.
sori, mut mä en usko sua.. ei voi millään olla mahdollista että mahaa ei näy viikolla 30.. kun vauvakin on jo 37 senttiä pitkä ja painaa yks ja puoli kiloa..
että lopeta tuo kusetus.. sen ymmärrän että mahan voi kätkeä muilta sinne 32 viikolle jos pitää sellaisia paitoja ettei sitä huomaa.. mutta itse kyllä varmasti huomaa kohdun kasvun jo aikasemmin..
 
Mulla on menossa nyt 12 + 5, ja viikko takaperin aloin havaitsemaan pientä pyöristymistä.
Tosin aamulla herättyäni vatsa on vielä lähes entisenlaisensa (hoikka, mutta ei niin lihaksikas), mutta kun syön vähänkin, vaikka vaan banaanin, niin vatsa pullahtaa esíin.
Liekö syynä sitten se, ettei mulla ole hirmuisen hyvät vatsalihakset...
 
mona85 harmaana
Mulla alkoi viikon 15 (viime viikon) tienoilla maha turvota ym. Nyt viikolla 16 se on sellainen pieni kumpu, jota tuskin ulkopuoliset juuri huomaa tai arvelee, että on vähän lihonut. Mut nyt sen mahan alkaa ehkä itse huomata, että se oikeasti alkaa olla erilainen kuin ennen raskautta. Mut lääkäri sanoi viikolla 13, et kohtu luisen lantion sisällä vielä, että varmaan rakenteelliset seikat ja montako raskautta takana ym vaikuttaa. Just että onko eteen vai taaksepäin kallistunut kohtu.
 
anteeksi
:LOL: viikolla 5 tai 7 masu ei todellakaan ole vielä raskausmasua kun ei se kohtu yksinkertaisesti ole vielä kasvanut edes häpyluun ylle jotta voisi näkyä, kyllä naisilla on nyt ihan vaan turvotus kyseessä.

Kohtu on noin rv 12 vasta sillä korkeudella että voisi joillakin näkyä.

Käyttäkäähän nyt järkeä kun vastaatte näille esikoille jotka odottavat että heti alkaa masu kasvaa ja sitten kun ei, niin ovat epätoivoisia...

anteeksi :LOL: mutta en voi muuta...
 
Pepsukka81 pikaisena
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:40 satu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 18:18 Pepsukka81 kirjoitti:
Massun esiin tuleminen on hyvin yksilöllistä.

Minulla massu tuli näkyviin viikolla 32 ja silloin ensimmäiset huomasivat, että olen raskaana.

Profiilissa kuva massusta viikolla 35 ja edelleen samankokoinen eli kasvua ei nyt ole tapahtunut.


Pepsukka ja massuneiti 35+4.
sori, mut mä en usko sua.. ei voi millään olla mahdollista että mahaa ei näy viikolla 30.. kun vauvakin on jo 37 senttiä pitkä ja painaa yks ja puoli kiloa..
että lopeta tuo kusetus.. sen ymmärrän että mahan voi kätkeä muilta sinne 32 viikolle jos pitää sellaisia paitoja ettei sitä huomaa.. mutta itse kyllä varmasti huomaa kohdun kasvun jo aikasemmin..
En minä yrittänyt massuani kätkeä, kun aina olen tykännyt tiukoista vaatteista. En yleensä lähde mukaan näihin juttuihin, kun joku väittää, että valehtelee. Mutta minulla tosiaan massu tuli esiin viikolla 32 ja minun neidillä painoarvio viikolla 32 1.4kg (eli ei kaikilla vauva paina viikolla 30 1.5kg). Minulla vauvan kasvukin+ massun kasvu mennyt keskikäyrän alapuolella. No, mutta...jokainen saa tietysti uskoa mitä haluaa :). Kerron vain omasta kokemuksestani ja tiedän, että muitakin erittäin pienimahaisia ja huolestuneita siitä, vaikkei huoleen olisi syytä. :).

Onnea jokaiselle odotukseen !

Pepsukka ja massuneiti 35+3 (ja vieläkin sanotaan, että minulla ihan minimassu, vaikka nyt näkyykin hyvin :ashamed: )
 
Kyllä tuo on ihan mahdollista ettei maha näy ennen kuin ihan lopussa. Mun äidillä kymmenen vuotta sitten ei näkyny mahaa juurikaan ennen kuin jäi äitiyslomalle kuukautta ennen la:ta. Ei tosin käytä ihan tyköistuvia vaatteita, mutta ei kovin löysiäkään. Hieman tietysti näkyi ilman vaatteita, mutta ei todellakaan paljoa. Töissä ihmettelivät ku äiti ilmotti että nähdään sitten syksyllä. Jopa yhdeltä kyylältä siivoojalta oli jäänyt huomaamatta vaikka muuten kyllä oli perillä kaikkien asioista.
 
täällä yksi läski-pullero-pallero...tuota vararavintoa ku jo ennestään löytyy niin mun vauvamaha menee samojen läskejen piikkiin nyt rv 32+2 ja kukaan ei välttämättä osaa edes raskautta epäillä :D ei sen puoleen painoa tullu tähän mennessä reilu 4 kg, housut vaan ei mahdu jalkaan...
 
No miul oli rv 4-6 suunilleen sellanen pömppäturvotus, että tuntu kun olis tosiaan siitä plussasta jo masu pompannu esiin, mutta se sitten "katosi" turvotuksen myötä. Nyt menossa rv 15+4 ja pientä pömpötystä havaittavissa - lähinnä kun yrittää entisiä farkkuja jalkaan.
 
Itse huomasin kohdun kasvun noin rv16 kun selällään maaten vedin vatsaa sisään. Siis vaati todella etsimistä! Ulospäin alkoi näkyä joskus rv 25-26-27, en muista ihan tarkkaan...

Ensimmäistä odotan, ja vaikka olen hoikka enkä erityisen pitkäselkäinen, niin silti meni näinkin pitkään. Neuvolassa sanovat, että vauva kasvoi pitkään lantion suojissa, eli tilava lantiokin selittää pitkään piilossa pysyvää masua.
 

Minulla oli turvotusta heti raskauden alusta saakka, että vanhat farkut jäivät pitämättä liki alusta pitäen.
Nyt rv 16 ja ihan alkaa tuo vauva masu pikkuisen näkymään, se kun on sellainen kova pallo :)
Aamuisin näkyy vähemmän, mutta syötyäni se oikein pullahtaa esiin:) :p

Minulla on myös esikoinen kyseessä ja mun kohtu on taakse kallellaan.
 
aikaisin näkyi
Toista lapsukaista odotan nyt rv 13+4, odotus alkoi näkymään jo viikolla 9 ja 12 viikolla jouduin jo siirtymään äitiyshousuihin kun isoimmatkaan farkut ei enää mahtuneet jalkaan. :LOL: Enään ei pysty raskautta salailemaan... sokeakin huomaa B)
 
Esikoisen odottaja
Itse aloin havaita alkavaa vauvamahaa siinä rv 18 paikkeilla, siihen saakka oli vaan ollut sellainen hieman "turvonnut" olo. Ensimmäinen ulkopuolinen huomasi vauvamasun vasta rv 20 jälkeen, silloinkin vain niissä paikoissa joissa halusin vaatetuksella tahallisesti korostaa / julkistaa raskauttani. Nyt on menossa rv 26 ja juuri sanoin yhdelle tutulle jääväni äitiyslomalle kahden kuukauden päästä, niin hän oli aivan yllättynyt vaikka joka viikko nähdäänkin enkä raskautta mitenkään vaatetuksella peittele. Ruumiinrakenteeltani olen pitkä (melkein 180 cm) ja hoikka, sf-mitoissa menen aivan yläkäyrillä.
 

Yhteistyössä