Koska nää yöheräämiset loppuu???????

  • Viestiketjun aloittaja ella
  • Ensimmäinen viesti
hehee
Alkuperäinen kirjoittaja ella:
oisko unikouluun ohjeita???
Mun käsittääkseni unikoulu kandee aloittaa vasta kun siihen on tarvetta, eli kun lapsi saa tarpeeksi kiinteitä, ettei sillä todellakaan ole nälkä yöllä. Että odottaisit vähän aikaa kun olette vasta nyt aloittanut kiinteet.
Viesteistäsi ei käynyt ilmi, haluatko vielä jatkaa imetystä vai onko tarkoitus lopettaa!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Meillä herättiin kaksi yötä sitten vielä noin 7 kertaa joka yö ja huutamaan tietenkin. Yöllä en pulloa antanut, mutta illalla nukahti maitopullon kanssa. Pari päivää sitten jätettiin pullot kokonaan pois. Ekana iltana tyttö huusi varmaan sen pari tuntia, seuraavana iltana 10 minuuttia ja eilen meni nukkumaan jo ilman huutoa. Eli näin yksinkertaista se voi olla ja yöt on nukkunut kokonaan sen jälkeen kun pullo otettiin pois vaivaamasta. Ja sen lääkärin kanssa olen kyllä samaa mieltä että jotkut lapset vaan huutaa yöllä ilman niitä allergioitakin, ainakin meillä. Pullon perään kiukutteli ja nyt meillä on ollut rauhallisia öitä. Kannatti kuunnella se pari tuntia kitinää ekana yönä, vaikka itkeä tirauttaa piti silloin itsekin ja haukkua omaa äitiyttään, mutta mies tiesi näköjään taas kerran paremmin kuin tunteella elävä äiti :whistle:
Hienoa että joillakin tuo voi oikeasti noin onnistua. Kun miettii vielä joskos sitä vielä yhden tekisi...mä lopetin imettämisen molemmilta tuossa 9kk paikeilla, kun käänty siihen että päivällä ei kelvannut, yöllä kyllä - mutta ei auttanut. Eikä tosiaan kodin eikä ensikodin unikoulut. Koikeiltiin kyllä monta kertaa.
 
6kk ei tarvi enää yöllä ruokaa joten silloin meillä tehtiin yövieroitus. Sovittiin miehen kanssa, että hän nousee rauhoittamaan vauvan yöllä (etten mä mene maidon hajuisena viereen kiusaamaan vauvaa) ja klo 6.00 eteenpäin on jo aamu eli jos vauva silloin haluaa maitoa niin sitten saa aamumaidot. Vieroituksen jälkeen menikin siten että joskus klo 7.00 heräs ja sai hörpyt mutta sen jälkeen vielä nukuttiin ysiin. Sopi mulle ihan hyvin se seiskan imetys sillä sitä ennen meillä herättiin 2h välein koko yöt läpeensä. Siitä se sitten vauvan kasvaessa meni ihan itsestään siihen että lopulta ei seiskan imetystäkään enää tarvittu vaan nukkui suoraan jonnekin ysiin ja sitten noustiin jo. :) Meillä meni tosi kivuttomasti tämä kun mies auttoi. Ei vauva protestoinut paljonkaan. Vauvat ovat kyllä silti erilaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Meillä heräilee tuo 4-vuotias vieläkin, eli aikas kauan olen jotunut yöllä heräämään :/
ai niin tämmöisestä munkin piti sanoa, että jotkut lapset vaan nukkuu tosi levottomasti ja huonosti. Meidän lasten serkut (samassa perheessä) heräilevät öisin molemmat. Toinen eskarissa ja toinen 4v. Eli se heräily ei ehkä lopu siihen vaikka syötöt loppuisi. Toivon että teidän kohdalla loppuisi kuitenkin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkilinkki:
6kk ei tarvi enää yöllä ruokaa joten silloin meillä tehtiin yövieroitus. Sovittiin miehen kanssa, että hän nousee rauhoittamaan vauvan yöllä (etten mä mene maidon hajuisena viereen kiusaamaan vauvaa) ja klo 6.00 eteenpäin on jo aamu eli jos vauva silloin haluaa maitoa niin sitten saa aamumaidot. Vieroituksen jälkeen menikin siten että joskus klo 7.00 heräs ja sai hörpyt mutta sen jälkeen vielä nukuttiin ysiin. Sopi mulle ihan hyvin se seiskan imetys sillä sitä ennen meillä herättiin 2h välein koko yöt läpeensä. Siitä se sitten vauvan kasvaessa meni ihan itsestään siihen että lopulta ei seiskan imetystäkään enää tarvittu vaan nukkui suoraan jonnekin ysiin ja sitten noustiin jo. :) Meillä meni tosi kivuttomasti tämä kun mies auttoi. Ei vauva protestoinut paljonkaan. Vauvat ovat kyllä silti erilaisia.
Tätä koitamme tänään :) Kiitti :)
 
meillä huusi kans aika kauan..ja vasta joskus melkein 2½v loppu maidon juonti pullosta..välillä piti tuoda sit vettä ja nyt ei herää enää onneksi ollenkaan..mutta tuntu kyl et ei tää lopu koskaan :snotty: pitkään kesti kun ei osannut/kyennyt vierottamaan huudattamatta :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä kuopus rupes nukkumaan täydet yöunet vasta 2,5-vuotiaana että repikää siitä. :snotty:
Meillä 3.5 vuotias herättää mut vielä 1-2 kertaa yössä.. Ensin pissalle ja jos ei heti tule meidän väliin, niin sitten on toinen herätys parin tunnin päästä, mun pitää hakea se meidän sänkyyn.. + sitten 8kk herättää 1-2 kertaa yössä + sitten mulla pitää olla puhelimessa herätys ja varmistan, että äijä herää töihin... Kokonaisia öitä odotellessa... Pitäs alkaa "kouluttaa" tuo isompi siihen, että ei saa tulla meidän väliin, mutta jotenki sitä ei vaan jaksa yöllä... :|

Jospa mekin joskus saatais nukkua... :heart:
 
Nande
meillä likka oli tosi vaikea tapaus nukkuun laitettaessa vuoden ikään asti, sylissä kannettiin niin että nukahti (tai ukko kanteli). Ei suostunut ukko aikaisemmin kokeilemaan pientä unikoulua kunnes sanoin että lähtee ulos siksi aikaa ku tyttö huutaa. Ekana iltana huusi n. tunnin, tokana vähemmän ja kolmantena pientä ininää ja sen jälkeen on nukkunu ku unelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi73:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä kuopus rupes nukkumaan täydet yöunet vasta 2,5-vuotiaana että repikää siitä. :snotty:

Meillä kakkonen vasta 4-vuotiaana :whistle: :/
Okei,okei. :D Mä oon siis päässyt suht helpolla kuopuksen kanssa. :saint: Mutta nämä jotka tulevat hehkuttamaan tämmöisiin ketjuihin kuinka meillä on alettu nukkumaan jo synnärillä täydet yöunet lohduttaa muita ihan kympillä jotka nousevat sen sata kertaa yössä ylös. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi73:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä kuopus rupes nukkumaan täydet yöunet vasta 2,5-vuotiaana että repikää siitä. :snotty:

Meillä kakkonen vasta 4-vuotiaana :whistle: :/
Okei,okei. :D Mä oon siis päässyt suht helpolla kuopuksen kanssa. :saint: Mutta nämä jotka tulevat hehkuttamaan tämmöisiin ketjuihin kuinka meillä on alettu nukkumaan jo synnärillä täydet yöunet lohduttaa muita ihan kympillä jotka nousevat sen sata kertaa yössä ylös. :/
No näinpä, kääntäkää vaan veistä haavassa :snotty:
Meillä näyttää järjestään kaikki tytöt nukkuvan erittäin huonosti ja katkonaisesti kun taas pojat älys nukkumisen ihanuuden jo parikuisina :headwall:

 

Yhteistyössä