koska odottaa kuukautisia

Heips kaikki...

Tästä aiheesta on jo varmaan monet kerrat keskusteltu, mutta kyselempä kuitenkin :)

Minulle tehtiin raskauden keskeytys vajaa pari viikkoa sitten :( Mitään "vaivoja" ei siitä jäänyt, ainakaan fyysiselle puolelle. Vuotoa on vielä vähän, itseasiassa erittäin vähän..

Odottelen jo innolla koska vuoto loppuu ja menkat taas alkaisi niin pääsisi yrittämään uutta vauvelia. Miten kauan jälkivuotoa yleensä on lääk.keskeytyksen jälkeen tullut ja kuinka kauan kuukautisia joutuu odottelemaan

Taidan olla vähän malttamaton kun ei edes ole kauaa aikaa kulunut mutta tahtoo vaan niin kovasti vauvan. Ja tää odottelu on sama kuin :headwall:

Kiitos jo etukäteen niille ketkä jakavat oman kokemuksensa asiasta :hug:
 
Lisäisin vielä edelliseen viestiini jatkokysymyksen kuinka moni on edes odotellut menkkoja keskeytyksen jälkeen?

Kuinka kauan edellisen raskauden hormonit näkyy testissä? Tietäis vaan että kun testin tekee että tikussa olisi luotettava vastaus sen puolesta :)
 
surusilmä
Osanottoni sinulle :hug:

Minulla alkoi 30 päivää kaavinnan jälkeen menkat. Et aikalailla normaali menkkakierron mukaan (norm. 28pv). Sinuna odottelisin ne yhdet menkat, mieluusti kahdet, ennen uutta yritystä. Itselleni kävi niin, että yhdet menkat ootettiin, ekasta kierrosta tärppi, joka sitten osottautui tuulimunaksi :'( Ja nyt lääkäri sanoi että pitää odottaa kahdet menkat, että kohtu toipuu kunnolla.

 
Minulla oli pysähtynyt keskenmeno viime syyskuussa joka tyhjennettiin läkkeellisesti. Runsasta vuotoa oli pari päivää ja tiputtelua melkein kolme viikkoa. Kuukautiset alkoivat 8 viikon kuluttua tyhjennyksestä. Raskaaksi tulin uudelleen siitä seuraavasta kierrosta ja nyt menossa rv 18+3.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 09:49 77mm kirjoitti:
Minulla oli pysähtynyt keskenmeno viime syyskuussa joka tyhjennettiin läkkeellisesti. Runsasta vuotoa oli pari päivää ja tiputtelua melkein kolme viikkoa. Kuukautiset alkoivat 8 viikon kuluttua tyhjennyksestä. Raskaaksi tulin uudelleen siitä seuraavasta kierrosta ja nyt menossa rv 18+3.
Onneksi olkoon uuden raskauden johdosta :hug: :flower:

Itsellä vuoto nyt loppunut (eilen ja tänään ei ole tullut)...
Outoa kyllä, nyt jo innokkaana odottelen uutta "vuotoa" Tosin tietenkin kuukautisten muodossa :p Eipä voi sanoa että olisi ikinä tätä ennen ollut niitä ikävä. Ensi vkolla jälkitarkastukseen, toivottavasti kaikki on ok...
 
itsellä oli spontaani keskenmeno 12.2.2007 rv 8+1. vuotoa kesti vajaa pari viikkoa ja nyt sitten alkoi kuukautiset, tasan 28 päivää oli välissä. nyt kovasti toivotaan että enää niitä ei tulis ainakaan seuraavaan 9 kuukauteen =) testin tein n.viikko vuodon loppumisen jälkeen ja negaa näytti...
 
kohtalotoveri
Mulla oli ihan sama tilanne, olisin voinut kirjoittaa ihan samat sanat. Mulla vuotoa kesti vajaa viikko, ja viime vkolla tein testin ja haaleeta plussaa näytti, huomenna teen tesin ja niin toivon että olis jo nega... (hassua toivoa sitä ja kuukautisia, mitä niin vihaan) ja kans ens vkolla jälkitarkastus. Toivottavasti saadaan kuukautiset, niin päästään heti taas yrittään. Vauvakuume on niin kova. Mulla oli kans tuulimuna, mutta tietääkseni se virhe tapahtuu hedelmöityshetkellä, joten käsittääkseni sillä ei voi olla merkitystä, että on ollut keskenmeno.. tiedä sitten, mutta lääkäri sanoi meille, ettei tarvitse odottaa yhtiäkään menkkoja, mutta odotetaan varmuuden vuoksi.. :)
 
Hei,
mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno tammikuussa 2007, vkoja oli 9+risat. Hoitona oli lääkkeellinen keskeytys, joka ei onnistunut parhaalla mahdollisella tavalla, eli jouduin vielä runsaan vuodon takia päivystykseen ja sikiö kalvoineen vedettiin ulos. Vuotoa kesti pari viikkoa, ja se oli välillä todella runsasta, wc:stä ei voinut poistua. Tämän jälkeen vuoto loppui pariksi viikoksi, ja ehdin käydä jälkitarkastuksessakin. Siellä todettiin, että materiaalia on vielä kohdussa. 1. kuukautiset alkoivat tiputellen n. 25 vrk sikiön ulostulon jälkeen, ja niitä on nyt kestänyt nyt pari viikkoa! Esim. viime viikolla töissä vuosin kaikki kk-suojat läpi ja housut verisiksi, ja nyt taas tuli runsaita hyytymiä ja vuoto on suht runsasta. Eli minä kyllä suosittelisin odottamaan ainakin yhdet menkat, minä sain ohjeen odottaa vielä toisetkin. Aika ärsyttävää!
 
Mulla oli raskausviikkoja jo 15sta kun lääkkeellinen keskeytys tehtiin. Syynä siihen oli sikiön toisen jalan puuttuminen amnionkurouman takia. Myös toisen käden epäiltiin olevan kiinni sikiökalvoissa.

Keskeytys meni muuten ihan hyvin, istukka ei vaan poistunut kokonaan. 3 päivää keskeytyksen jälkeen tuli sitten kotona iso "klöntti" ja siitä jokunen päivä niin vielä tuli pieni kökkäre. Kipuja, hajuja tai muuta ongelmaa ei oo ollut, ja toivon kovasti ettei oo jäänyt mitään ylimääräistä. Onneksi tosiaan ensiviikolla pääsen jälkitarkastukseen.

Menkkoja odotellessa hyvää kevään alkua kaikille
:flower:
 
kohtalotoveri
Moi.

Mulla näytti raskaustesti negaa :D ja oon ihan innoissani, jos sama tulos tulis ens viikolla jälkitarkastuksessakin. Vähän on jo menkkamaisia kipuja, tai sit vaan toiveissani kuvittelen. Toivotaan kaikille onnea uusiin yrityksiin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 18:40 kohtalotoveri kirjoitti:
Moi.

Mulla näytti raskaustesti negaa :D ja oon ihan innoissani, jos sama tulos tulis ens viikolla jälkitarkastuksessakin. Vähän on jo menkkamaisia kipuja, tai sit vaan toiveissani kuvittelen. Toivotaan kaikille onnea uusiin yrityksiin!

Mullakin on tänään ja eilen ollut tiettyjä menkkoja ennakoivia aavistuksia.. Eilen oli yhtäkkiä ilman mitään syytä kauhee ketutus :eek: ja tänään oli ilmaa maha täys :p Ainakaan ennen siitä ei ihan kauheen kauan menkkojen alkuun mennyt kun kyseisiä vaivoja ilmaantui.. Nyt tosin ei tiedä onko vaan niin sanotusti savua ilman tulta.. Mutta toivo elää =)
 
Tervehdys kaikille =)

Olin tänään jälkitarkastuksessa. Kaiken todettiin olevan ok :D Nyt vaan kuumeisesti menkkoja oottelen, että vois alkaa uutta yritystä harkitsemaan.

Toisaalta vaan pelottaa jo mahdollisen tulevan raskauden vuoksi mitä jos taas menee pieleen. Lääkärit tosin vakuutelleet, että syy miksi raskauteni keskeytykseen päädyin (amnionkurouma) ei pitäisi kahdesti kenellekään tapahtua.

Mutta kuitenkin. Maailma on vaaroja täynnä, jo sellaisellekin joka ei ole päivääkään tämän pallon pintaa kuluttanut.

Miten teillä joiden raskaus on syystä tai toisesta keskeytynyt. Onko uuden yritys ollut "hermoja raastavaa " ja "hulluuteen" ajavaa puuhaa...

Voimia ja :hug: kaikille! Vaikka elämä välillä tökkii pahasti :headwall: Yritetään nauttia keväästä ja tulevasta kesästä......
 
tuntuu että kuukautisten odottaminen on hermoja raastavaa puuhaa. :headwall: sain km rv6 ja siitä on nyt 32 päivää kun se keskenmenon niukka vuoto alkoi.mitään tyhjennystä ei jouduttu tekemään. normaalisti kierto ollut aina 27-28 päivää, ja ymmärrettävää että menee sekaisin keskenmenon jälkeen. Onko muita, joilla ollut luonnollisesti tyhjentynyt keskenmeno alkuraskaudessa, ja kauanko on siitä on mennyt sitten uuden vuodon alkuun. Täällä ainakin polttelee jo kovasti, että saataisiin alkaa yrittämään uudestaan :)
 
täälläkin juuri keskenmenon kokenut. rv 17. syy tuntematon. tuskaista elämää välillä.
odottelen kuukaisia kauheena.. mut vasta viikko tapahtuneesta.
eli tota km:n jälkeistä vuotoa vielä, toivottavasti ei kauan, että ne menkat alkais pian.. ei tässä muuta osaa toivoa, ku että tulis äkkiä raskaaksi.
 
Mulle tehtiin tuulimunan kaavinta tänään, rv. 8+3. Lääkäri sanoi, että hormonitoiminta palaa normaaliksi todennäköisesti aika pian, koska keskeytys tuli näin alkuvaiheessa raskautta ja koska mulla myös pillerien lopettamisen jälkeen hormonitoiminta normalisoitui tosi pian. Eli kuukautisia voisi odottaa noin neljän viikon kuluttua. Sanoi myös, että yhdet kuukautiset on hyvä odottaa ennen kuin yrittää uudelleen, että kohtu ehtii palautua kunnolla normaalitilaan, mutta että hän ei näe mitään syytä miksi pitäisi odottaa sen pidempään.
 
Heips !

Odottelen kanssa kärsimätömänä kuukautisia, joita vain ei kuulu.
Kemiallisesta keskeytyksestä aikaa huomenna 45 päivää..
Raskausviikkoja kerkisi kertyä reilu 12.

Tuntuu että joka toinen päivä enteilis menkkojen alkua ja taas joka toinen
päivä ei : (
No huomenna on toinen jälkitarkastus, katsotaan mitä siellä sanotaan.
Viimeksi ei kaikki ollut tullut pois ja lääkäri kyllä varoitteli, että siihen voi mennä aikaa kun kuukautiset palaavat.

Papereissa joita sairaalasta antoivat kotiin luki, että kuukautisia voisi odottaa 4-7 viikon päästä...Huomenna varmaan kertovat että vielä toiset 7 viikkoa vielä.....tai sit ne alkaa juuri ennen lääkäri reissua : )
 
tuolla hieman aiemmin kävin hermoilemassa, että koskahan ne menkat oikein alkaa.. :\| no täällä ne alkoivat 32 päivää siitä kun oletettavasti keskenmeno tapahtui. Vuoto on kyllä runsaampaa hieman kuin normaalisti, mutta en ihmettele sitä yhtään, koska niin vähän vuosin sen keskenmenon aikana. Ja mikä parasta. Kohta saa lääkärin mukaan mennä jo uuteen yritykseen. *suurin toivein* todennäköisesti katajaan kapsahtaen :xmas: mutta aina kannattaa yrittää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 14:54 surullinen kirjoitti:
täälläkin juuri keskenmenon kokenut. rv 17. syy tuntematon. tuskaista elämää välillä.
odottelen kuukaisia kauheena.. mut vasta viikko tapahtuneesta.
eli tota km:n jälkeistä vuotoa vielä, toivottavasti ei kauan, että ne menkat alkais pian.. ei tässä muuta osaa toivoa, ku että tulis äkkiä raskaaksi.
Iso :hug: sulle ja voimia jaksamiseen.. tää maailma on välillä vaan turhan julma paikka..

Itselläni nyt kuukausi ja pari päivää raskauden keskeytyksestä.. Nyt alkaa pikkuhiljaa elämä kirkastua.
Täytyy vaan ottaa päivä kerrallaan vastaan sellaisena kuin se tulee eikä miettiä turhia. Suree ensin kunnolla ja miettii sitten muita juttuja.

Mulla alkoi menkat eilen, eli noin kuukausi keskeytyksestä. Viikko sitten olin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok.

Nyt olisi tarkoitus uutta raskautta yrittää kunhan kierto sinne asti ehtii.. Vähän jännittää ja pelottaakn toisaalta yritys, mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa...
 
ekat
ekat menkat alkoi 2 viikon päästä keskenmenosta. rv 15+1 kun lapsi oli menehtynyt.
ihmettelen itsekin, kun näin pian kuukautiset alkoivat. mutta enpä ole koskaan aiemmin ollut näin onnellinen menkoista. :)
 
Nyt ois yhdet kuukautiset "kärsitty"... Tosin en oo tainnu ikinä olla näin onnellinen siitä että menkat alkoi..

Keskeytyksestä ehti mennä aika lailla tasan kuukausi ( keskeytys 2.3 ja menkat 3.4)

Nyt ollaan uudestaan vauvelia yritelty.. Saas nähdä tärppääkö näin ekalla yrityksellä.. Kierron säännöllisyydestä ei mitään tietoa, joten ihan arpapelillä mennään.. Harkitsin tosin että oisin käyny ostamassa ovistestejä...

Miten muilla, onko heti ekalla yrityksellä keskemenon jälkeen uusi raskaus alkanut, ja onko testejä hyödynnetty oviksen löytymiseksi..

Isoja :hug: kaikille
 

Yhteistyössä