koska teillä ruvennut paikat aukeen ja koska vauva syntynyt?

  • Viestiketjun aloittaja himmeli
  • Ensimmäinen viesti
himmeli
miten paljon supistuksia on tullut että paikat ruvennut aukeen?

olen itse uudelleen synnyttäjä,ja supistuksia,kipeitä,tulee jokapäivä. niinkun yleensä,on mullakin uudelleen synnyttäjänä ulkosuu auki,mutta sisäsuu olut kiinni. raskausviikolla 26 kuitenkin olin 1cm auki.
 
Mulla meni käynnistykseen ja n. 11h ekan supparin jälkeen synty oksitosiinin voimalla. Kahden vuorokauden käynnistyksen jälkeen olin auki heikosti sormelle ja pääsin synnärille.

Avauduin neljään senttiin kahdeksassa tunnissa ja epiduraalin saatuani (kivut hävisi ja supistukset alkoi tehoamaan) avauduin tunnissa puuttuvat kuusi senttiä. Oksitosiini siis koko ajan maksimilla (120 oli ainakin suurin mitä sanoivat että voi antaa).

Tyttö laskeutui n. tunti ennen syntymistään, eli olin aivan epäkypsä kun lähdin käynnistykseen, syntyi siis 42+3 (tuntia vajaa 42+4).
 
kaks päivää kesti supistuksia mitkä tuli joskus 2-6min välein ja sit taas välil oli tuntiki välissä et tuli niitä, eli tosi epäsäännöllisiä.
Sit vaan yöllä tuntu et ne supistukset loppu kokonaan ja oli vaan kokoajan sellanen "painava kipu", joten soitin sit aamulla 7 aikaan ä-polille ja kysyin et mitäs tehtäs ni ne keski tulla näyttämään.
No mentiin sitten sinne ja ne laitto käyrälle ja siin näky vissiin yks supistus koko aikana ja ne meinas laittaa takas kotiin mut sit lääkäri kuitenki katto ku oli se kipu ja tää sano sitte et joo ette te mihinkään lähe muualle ku saliin et tääl ollaan jo ihan hollilla :xmas:
Sillon kun lääkäri katto niin oli vähän yli 4cm auki muistaakseni. Sit siinä meni 6h ja vauva oli mun sylissä :)

Niin joo ja viikolla 38 oli paikat auki 1cm ja 39 oli muistaakseni melkein 2cm, ja synnytys tapahtui viikol 40+5.
 

Yhteistyössä