Koska vauvan liikkeet ovat alkaneet tuntua?

  • Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Olen nyt rv 12+0, ja eilen illalla tunsin vatsassa pienen liikkeen, kuin "muljahduksen", ja sama toistui tänään. Kuitenkin olen kuullut että sikiön liikkeet voisi tuntea vasta noin aikaisintaan viikolla 16-20, varsinkin jos on kyseessä ensimmäinen raskaus niinkuin minulla.

Vauvamme on kuulemma eritäin vilkasliikkeinen, vaikka vielä hyvin pieni onkin, vain noin 5 cm pitkä. Voiko edes vilkasliikkeisen sikiön liikkeet tuntua vielä näin aikaisin? Missä vaiheessa muut ovat tunteneet vauvan liikkeitä?
 
Voi toki tuntua! Esikoisesta tunsin vasta joskus 18. viikon paikkeilla muistaakseni, mutta kuopuksen tunsin viikolla 9. Aivastin, ja vatsassa joku sanoi täp-täp, täp-täp. Se oli hassua. Ja kuopus oli noista kahdesta ehkä vähän hiljaisempi. Tsemppiä sitten niille loppuviikoille, silloin se vilkasliikkeisyys ei välttämättä ole enää niin kivaa... =)
 
Hei!
Odotan esikoista ja tunsin 14+5 ekan liikkeen slvästi. Se oli hassua, kun mahanahkaan tuli semmoinen töks. Ajattelin, ettei tää voi vielä olla mitään, mutta sitten se toistu ja on tuntunu joka päivä sen jälkeen =)
Ineli 33+3
 
Mä tunsin ekasta rv 17+, toisesta rv 14+ ja kolmannesta 12+
Meillä kans lääkäri väitti ettei vielä uudelleen synnyttäjäkään voi tuntea 14. viikolla liikkeitä :/ Mutta, tää lääkäri olikin mies :LOL:
 
Esikoisen tunsin 17+5 (on jääny jostain syystä tarkasti tuo tarkka päivä mieleen) ja nyt kuopusta odottaessa 12+jotain - semmosia vaimeita hipaisuja ja muljahduksia. Varsinaisia potkuja sainki sit odotella nyttenki tuonne 16-17 viikkojen paikkeille.
 
Miltä ja missä ne liikkeet tuntuu vkon 17 paikkeilla? Vatsassa pörisee muutenkin niin paljon nyt, kun se on koko ajan turvoksissa, että voi olla vaikea erottaa ja tunnistaa sikiön mahdollisia liikkeitä. Tänään tuntui navan alapuolella yhtäkkinen melkein suonenvetomainen nykäisy tai koputus ja ihmettelin, mikä se oli. Sydänäänet kuitenkin kuunnellaan paljon alempaa.
 
Mä tunsin hentoja liikahduksia vasta rv 20:n paikkeilla, kun istukka on etuseinässä ja vaimentaa tuntemuksia. Vasta parin viime viikon ajan liikkeet ovat olleet todella selkeitä, nyt siis 25+0. Ensimmäistä odotan.
 
LEP
Meillä sikiö ollut erittäin vilkas alusta asti, mutta en minä silti liikkeitä tuntenut ennen rv18. :) Niinhän ne ainakin puhuu, ettei vielä rv12 pysty liikkeitä tuntemaan ja et yleensä ne on jotain ihan muuta, mitä luulee liikkeiksi.
 
Nimra
Heips, esikkoa odotellaa täällä ja mä tunsin ensimmäiset liikkeet rv 15-16 ja ne tuntui lähinnä siltä, että maha olis mennyt "sekaisin" ja tuli sellainen jumalaton ..miten sen nyt selittäisi .. "myllerrys" :LOL: No joo, mutta kuitenkin .. ja siitä eteenpäin ne on ihan tulleet suht säännööllisesti ja nyt varsinkin, kun mennään rv 33+4 niin tuntuu, että puskee joka puolelta läpi mahasta.. Toisinaan toivoo ettei liikkuisi ihan niin ahkeraan, mutta ihanaa se on tietää, että siellä ollaan hengissä ja siitä päätellen kaikki kunnossa :heart: Mä en tosiaan tuota aiemmin (rv 15-16) osannut edes odotella liikkeiden tuntemista.. Meillä on tosin ollut hiljaisia kausia paljonkin tuossa välissä ettei joka päivä ole liikkeitä tullut kuin ihan muutamia.. , mutta aina on kaikki ollut hyvin :D Ai juu, ja mulla on istukka takaseinässä.
 
kylläpä on paljon eroa noissa! :eek: :D
Se on varmaan aika yksilöllistä.... ekassa raskaudessa taisin tuntea ekat liikkeet jossain rv 18-19 tienoilla.

En malta oottaa että alan tuntemaan näitä pienen liikkeitä... :heart:
 
Mulla esikoisen liikkeet (16) tuntui tosi alhaalla vatsassa, häpykarvojen yläpuolella, reilusti navan alla. Kaksosten liikkeet (14) aika samoilla seuduilla, hyvin alhaalla. Pienenpieni hipaisu, pukkaus, tuskin huomattava joka alkoi päivittäin toistua.

Lääkärin mielestä ne ovat suolen kuplintaa, kyllähän lääkärit paremmin tietää kaiken kuin äiti itse, eikös juu? Jäin vain miettimään että mitkä suolet ne tuossa kohdun edessä mennä mutkittelee?
 
Esikkoa odotan ja liikkeitä alkoi tuntua 14-15 viikkojen aikaan. Oli kyllä hyvin hentoisia hipaisuja. Kuulostelin ja odottelin liikkeitä paljon, siksikin ne varmaan tuntui jo aikaisin. Liikkeet tuntui sillon reilusti vasemmalla puolella noin siinä pikkuhousun kuminauhan alapuolella. Myöhemmin todettiinkin, että istukka on etuseinässä oikealla, siinähän liikkeet ei tunnu, kun istukka vaimentaa ne.
 
En oo varma. RV 14+ huomasin, että oli semmoista hassua elohiirtä aina samassa kohdassa mahaa. Rv 16 (muistaakseni ..mä en muista enää mitään :snotty: eli saattoi olla myös 17) siihen samaan kohtaan ilmestyi harvoin, mutta riittävän säännöllisesti semmoisia hentoisia muljahduksia. :xmas: Pari viikkoa myöhemmin ne muljahdukset oli pääasiassa edelleen siinä samassa kohdassa, joskin myös jo vähän muualla, mutta entistä voimakkaampina. Ja nyt 21+5 ne ei ole enää ihan hentoisia, vaan aika voimakkaita. Edelleen siinä samassa kohdassa, mutta toki se muljunta käy nyt jo aikalailla koko mahassa. Välillä koputellaan yksiön kattoa ja joskus tönitään vähän seiniä. Viime ultrassa ainakin vielä papuskalla oli jalat juuri tuossa kohtaa, missä eniten niitä liikkeitä oon tuntenut, joten liekö sitten nuo ekat elohiiretkin olleet jo pienten varpaiden kutittelua.. =)
 
Suzyanne
"Elohiirtä" ja muljahtelua, juuri sellaisia tuntemuksia minäkin tunnen , eilen illalla taas tuntui, eli oli kolmas kerta. Aika harvinaista tosiaan tuntuisi olevan liikkeiden tunteminen näillä viikoilla, mutta ei tavatonta, eli ihan mahdollista on varmaankin, että minun muljahteluni ovat liikkeitä, eikä suolen liikkumista tms. B) Nyt on siis rv 12+1
 

Yhteistyössä