Koska viimeksi olet suoraan sanonut jollekin, että hän on hyvä vanhempi?

"vieras"
Ei ehkä ihan osu avauksen ajatukseen, mutta sanoin vastikään äidilleni, että hän oli hyvä vanhempi, kun olin lapsi ja nuori, olen itse 46-vuotias ja äiti on 72. Puhuimme pitkästä aikaa lapsuudestani ja elämästämme siihen aikaan.
 
[QUOTE="vieras";26555019]Ei ehkä ihan osu avauksen ajatukseen, mutta sanoin vastikään äidilleni, että hän oli hyvä vanhempi, kun olin lapsi ja nuori, olen itse 46-vuotias ja äiti on 72. Puhuimme pitkästä aikaa lapsuudestani ja elämästämme siihen aikaan.[/QUOTE]

Kyllä sekin minusta osuu ajatukseen :) Ja uskon, että se on ollut tärkeää äidillesi myös.
 
Mulla on kaverin kanssa tapana antaa toisillemme palautetta. Ja just tästä vanhemmuudesta. Tänään kerroin hänelle, että olen kade hänen hermoistaan ja kuinka hyvin hän hanskaa todella vaikean tilanteensa.

Ja pari viikkoa sitten kuulin itse kehuja omasta tavastani olla äiti.

Me taputellaan toistemme selkää, kun on aihetta tai tarvetta. :D
 
lucifer
miehelleni sanoin sunnuntaina että hän on mahtava isä ja että hänestä näkee että hän rakastaaa lapsiaan ja perhettään. etten olisi voinut parempaa miestä ja isää lapsilleni saada.
 
Mies ja minä kiitämme välillä toisiamme esim. tilanteista, joissa toinen toimii hyvin lasten kanssa. Kerron joskus myös ystävilleni huomioitani siitä, missä asioissa he ovat mielestäni hyviä vanhempia. Yhtä ystävää kehun usein siitä miten hyvin hän jaksaa raskaassa tilanteessa (kolmen lapsen yh).
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26555002:
Kuuluuko sellainen ylipäätään tapoihisi, siis että kehuisit jonkun toisen vanhemmuutta tai antaisit hyvää palautetta? Entä kuinka usein saat itse sellaista palautetta?
Tänään kolmanneksi vanhemmalle tyttärelleni tuon sanoin - jotta on tehnyt loistavaa työtä muksunsa kanssa.

:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26555187:
Mielenkiintoista olis myös kuulla, että miten te ylipäätään suhtaudutte muiden vanhemmuuteen, oletteko herkemmin näkemässä vain heidän virheensä vai suhtaudutteko positiivisesti?

Kyl mä huomaan, mutta harvemmin tulee heille itselleen sanottua. Saatan juoruta kylänämmien kanssa, että kyllä se Martta on hyvä äiti lapsilleen, mutta tosiaan harvemmin (joskus sentään) tulee hänelle itselleen kehuttua.
 
"vieras"
Omalle äidilleni viimeksi muutama viikko sitten. Mulla on vielä nuorempia, kotona asuvia sisaruksia ja kehuin äitiä kun mun mielestä hän on vanhempana vaan niin ihmeellisen viisas!

Kavereiden kanssa tulee lähinnä kehuttua juuri joitakin tiettyjä asioita, joita he mielestäni käsittelevät erityisen hyvin. Ja yritän myös ottaa oppia; kaikkien hyvät esimerkit voi ottaa käyttöön! :) Kysyn myös mielelläni neuvoa, ihan vain kuullakseni onko jollakin joku hyvä näkökohta tai juttu, jota voin itsekin vanhemmuudessa huomioida tai ottaa käyttöön.
 
"Vieras"
Harvoin tulee ihan noin sanottua, enemmin niin että kehun kaveria jostain jutusta minkä äitinä on tehnyt erityisen hyvin. En tuotakaan muista koska viimeksi.

Pari päivää sitten yhtä kaveria kehuin kuinka upea tytär hän on. Oli juuri hoitanut syöpään sairastuneen äitinsä loppuun asti tarjoten tälle rauhallisen ja kauniin pois nukkumisen. Kaikki tuli sanottua ja hyvästeltyä niin hyvin kuin voi. Suurinta rakkautta!
 

Yhteistyössä