Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

  • Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat.

Siis jos tuon parituhatta vuotta vanhan hömppäkirjan pohjalta haluaa elämänsä suunnitella, niin siellä kyllä lukee selvin sanoin että tämä väitetty jumala on kostonhimoinen ja julma. Kostaa jopa lapsille vanhempien tekoja.

Ja ei, vanha testamentti ei poistunut käytöstä uuden testamentin tulon myötä, mitä yleensä käytetään tekosyynä sille että jumala esiintyy raamatussa täytenä persereikänä. Buuhuu.

Käyttäkää ihmiset järkeänne älkääkä pitkin ja poikin leikeltyä satukirjaa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
katkelmia raamatusta..hmm..

jos mä vähän lisään.
eli kymmenestä käskystä:
3. älä pidä muista jumalia minun rinnallani
4.älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa,älä niistä jotka ovat ylhäällä taivaissa,älä niistä jotka ovat alhaalla maan päällä,äläkä niistä jotka ovat vesissä maan alla.
5.älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. sillä minä, Herra, sinun Jumalasi olen kiivas Jumala,joka kostan isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen,niille jotka minua vihaavat.
6.mutta teen laupeuden tuhansille,jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.


Sanoilla "Olen kiivas Jumala" Jumala teroittaa jokaiselle, että hän valvoo tarkasti käskyjensä noudattamista ja rankaisee varmasti niiden rikkomisen, mutta palkitsee niiden pitämisen.

Jokaista, joka vihaa Jumalaa ja rikkoo uhmaten hänen käskyjään, uhkaa Jumalan väistämätön rangaistus. Tämä rangaistus on Jumalan viha ja armottomuus, ajallinen kuolema ja iankaikkinen kadotus.
 
Ei todellakaan. Ei se kirkko kuulu mitenkään uskoon. Rukoile, että Jeesus auttaa tilanteessanne. Ei Jumala ole koston Jumala, vaan Hän rakastaa ihmisiä ja tahtoo, että kaikki tulevat Hänen yhteyteensä. Mutta kirkkoa ei tosiaan tuohon tarvita.
Itse suosittelisin astman hoitoon lääkärissä käymistä, mutta tapansa kullakin. Toiset tykkää tieteestä, toiset taikauskoista.
 
"äiti 44v"
Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat.

Siis jos tuon parituhatta vuotta vanhan hömppäkirjan pohjalta haluaa elämänsä suunnitella, niin siellä kyllä lukee selvin sanoin että tämä väitetty jumala on kostonhimoinen ja julma. Kostaa jopa lapsille vanhempien tekoja.

Ja ei, vanha testamentti ei poistunut käytöstä uuden testamentin tulon myötä, mitä yleensä käytetään tekosyynä sille että jumala esiintyy raamatussa täytenä persereikänä. Buuhuu.

Käyttäkää ihmiset järkeänne älkääkä pitkin ja poikin leikeltyä satukirjaa.
Kuinkas sattui että juuri tänään satuin kuulemaan radiosta selitystä "jumalan kostosta".

Ja siinäpähäntä sanottiin selevällä suomenkielellä, että JUMALAN KOSTO ei ole mikään tunnekuohussa tehty kostotoimenpide. Ehei, vaan kyse on Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja siitä että lopulta ihminen saa "ansionsa mukaan". Siis tämä lopullinen tuomio tulee kun aika on meistä jättänyt ja "koko paketti" on valmis. Eli siis ymmärsin näin että kosto on siis se että ne joille pelastus on eläessään kelvannut niin he pelastuvat. Muut joutuvat tiedätte mihin. Oma valinta.

Että tälleen, ajattelin vain selventää asiaa ja tarjota edes pientä valonkajoa tietämättömyytenne pimeyteen.
 
"vieras"
Itse suosittelisin astman hoitoon lääkärissä käymistä, mutta tapansa kullakin. Toiset tykkää tieteestä, toiset taikauskoista.
Kyllä Jumala pelastaa,mutta täytyyhän ihmisen käyttää ihan omaakin järkeä eikä tyhmäksi heittäytyä.
Esimerkiksi kertomus miehestä..
Tuli tulva ja mies kiipesi talonsa katolle. monet pyysivät häntä lähtemään matkaansa,mutta hän sanoi,ei en tule Jumala pelastaa minut.
vesi nousi ja veneellä ihmiset houkuttelivat häntä mukaan,vastaus oli sama,ei en tule Jumala pelastaa minut.
vesi nousi jo katon korkeudelle kun helikopteriista ihmiset tikkaita heittelivät ja miestä siitä kiipeemään. ei,ei noussut vaan sanoi kyllä Jumala minut pelastaa.

vesi nousi ja mies hukkui.
kun pääsi Jumalan tykä hän sanoi: olen elänyt sinuun uskoen etkä minua pelastanut.
mitä Jumala vastasi?
Lähetin sinulle kolme mahdollisuutta,mutta mihinkään niistä et tarttunut.
 
[QUOTE="vieras";22391655]Kyllä Jumala pelastaa,mutta täytyyhän ihmisen käyttää ihan omaakin järkeä eikä tyhmäksi heittäytyä.
Esimerkiksi kertomus miehestä..
Tuli tulva ja mies kiipesi talonsa katolle. monet pyysivät häntä lähtemään matkaansa,mutta hän sanoi,ei en tule Jumala pelastaa minut.
vesi nousi ja veneellä ihmiset houkuttelivat häntä mukaan,vastaus oli sama,ei en tule Jumala pelastaa minut.
vesi nousi jo katon korkeudelle kun helikopteriista ihmiset tikkaita heittelivät ja miestä siitä kiipeemään. ei,ei noussut vaan sanoi kyllä Jumala minut pelastaa.

vesi nousi ja mies hukkui.
kun pääsi Jumalan tykä hän sanoi: olen elänyt sinuun uskoen etkä minua pelastanut.
mitä Jumala vastasi?
Lähetin sinulle kolme mahdollisuutta,mutta mihinkään niistä et tarttunut.[/QUOTE]
Hah hah :D Kun nyt ylipäänsä jumalaan uskomisen edellytys on tyhmäksi heittäytyminen, saatoit juuri voittaa palstan Ristiriitaisin Viesti 2010 -palkinnon.
 
"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22391655]Kyllä Jumala pelastaa,mutta täytyyhän ihmisen käyttää ihan omaakin järkeä eikä tyhmäksi heittäytyä.
Esimerkiksi kertomus miehestä..
Tuli tulva ja mies kiipesi talonsa katolle. monet pyysivät häntä lähtemään matkaansa,mutta hän sanoi,ei en tule Jumala pelastaa minut.
vesi nousi ja veneellä ihmiset houkuttelivat häntä mukaan,vastaus oli sama,ei en tule Jumala pelastaa minut.
vesi nousi jo katon korkeudelle kun helikopteriista ihmiset tikkaita heittelivät ja miestä siitä kiipeemään. ei,ei noussut vaan sanoi kyllä Jumala minut pelastaa.

vesi nousi ja mies hukkui.
kun pääsi Jumalan tykä hän sanoi: olen elänyt sinuun uskoen etkä minua pelastanut.
mitä Jumala vastasi?
Lähetin sinulle kolme mahdollisuutta,mutta mihinkään niistä et tarttunut.[/QUOTE]

No kyllähän tuo mies kuitenkin kristinuskon mukaan PELASTUI koska kuolemansa jälkeen pääsi Jumalan luokse rupattelemaan. Helvettihän on opin mukaan paikka jossa ihminen on ikuisessa erossa Jumalasta. Ei tuo mies siis helvettiin joutunut kun Jumalan kanssa puhui joten hän pelastui.
 
"vieras"
Hah hah :D Kun nyt ylipäänsä jumalaan uskomisen edellytys on tyhmäksi heittäytyminen, saatoit juuri voittaa palstan Ristiriitaisin Viesti 2010 -palkinnon.
Voin olla muiden ihmisten mielestä tyhmä,ei se haittaa.
pääasia on että tunnen olevani turvassa.
ei mua haittaa muiden negatiiviset mielipiteet lainkaan ja jos jotakuta ei kiinnosta jutella näistä asioista en tuo niitä esille. jokainen elää elämänsä niinkuin parhaaksi näkee, jotku uskoo Jumalaan ja toiset taas ei.
 
"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22391676]No kyllähän tuo mies kuitenkin kristinuskon mukaan PELASTUI koska kuolemansa jälkeen pääsi Jumalan luokse rupattelemaan. Helvettihän on opin mukaan paikka jossa ihminen on ikuisessa erossa Jumalasta. Ei tuo mies siis helvettiin joutunut kun Jumalan kanssa puhui joten hän pelastui.[/QUOTE]

niin siis tämä kyseinen herrasihminen tietenkin tarkoitti sitä,että miksei pysyny hengissä maapallolla :)

ootko uskovainen?
 

Yhteistyössä