Koti-äidin "oma aika" ja työssäkäyvän isän "oma aika"???

  • Viestiketjun aloittaja Äiti väsyneenä
  • Ensimmäinen viesti
Äiti väsyneenä
Miten teillä on jaettu tuo aika?

Olenko kohtuuton? Koko päivän olen ollut kotona lasten kanssa aamusta iltaan, lapset vielä sairaana. Olen siis hoitovapaalla. Koko päivän kuunnellut kitinää, itkua jne...ovat flunssassa. Myös itselläni kurkku kipeänä ja flunssaa pukkaa päälle. 1-vuotias vintiö tekee kolttosiaan minkä kerkiää, 3-vuotias uhmaaja vinkuu vieressä kun ei äiti ehdi olla yhtään esikoisen kanssa koska kuopusta pitää vahtia.
Mies ilmoittaa että töistä lähtiessään lähtee kaupungille OSTOKSILLE ja sanoi tulevansa pian kotiin. Ollut jo yli 2 tuntia reissussa!!! Olen jo aivan puhki tästä päivästä ja mies vaan jatkaa shoppailuaan...illaksi luvannut vielä lähteä pitkälle lenkille!!!

Missä MINUN oma aikani!?? Siitäki mies jaksaa valittaa jos joskus (kerran viikossa) vahtii lapsia että itse pääsen esim. kaupungille lorvimaan.

Kiitos että sain avautua! Kohtalotovereita?

 
ymmärrän
Minua nyppii eniten se, että pitää oman ajan vuoksi lähteä jonnekin. Vaikka jumppaan. Minä en saa koskaan olla kotona yksin kun vain minä vien lapset jonnekin.

Tosi helvetin ärsyttävää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, se mies käy töissä. Ei se työnteko mitään omaa aikaa oo.
No ymmärrän, mutta itsekin kun kävin keikkatöissä ja mies oli kotona lasten kanssa,niin kyllä se töissä käynti vain "omalta ajalta" ja lomalta tuntui tähän verrattuna. Miehellä sitä paitsi tuo lenkkeilyharrastus lähes joka ilta n.1h lenkki ja lisäksi pelaa sählyä kerran viikossa pari tuntia. Joten on siinä omaa aikaa enempi kuin minulla. Lasten kanssa kotona olo kun on miehen mielestä varmaan sitä "omaa aikaa" ja muuta elämää mulla ei saisi olla!
 
Töissä on kivaa!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, se mies käy töissä. Ei se työnteko mitään omaa aikaa oo.
Kun itseäni ajattelen, niin kyllä minusta ainakin vieraalla työnteko on ihan lomaa verrattuna kotona vietettyyn aikaan: aikuista juttuseuraa, täsmälliset (lakisääteiset) tauot ja selkeä päivärytmi! IHANAA!
 
vieras
Meillä ei ole kummallakaan omaa aikaa. Aletaan olla aika puhki tän tilanteen kanssa. Kait tämä joskus helpottaa.
Mies on yrittäjä ja tekee 15h/pv joskus enemmän harvoin vähemmän. Viikonloppusin vähän lyhyempiä päiviä. Itse olen kuuden lapsen kanssa kotona. vapaa ajat mies yrittää tehdä remonttia. Eli en voi livistää tästä mihinkään.
Muutaman kerran vuodessa käydään viikonloppu kahdestaan reissussa.
 
Joo
ja mun mies on vuorotöissä aamu 6-14 ja ilta 14-22 ni esim iltaviikolla mies herää n. 10 aikaan on meidän kans max. tunnin ja alkaa jo tekemään lähtöö töihin tai asioille:( Jos meillä on joku kerho aamulla mies ei nää lapsia kokopäivänä kun tulee kotiin 22.30 ja mun pitäis jaksaa valvoo sen seurana vielä ja silti nousta sit lapsien kanssa aamulla ja olla kokopäivä yksin.

Joo ja tiedän et yksinhuoltajilla on rankkaa ku ei oo miestä ollenkaan mut mulla on ainakin teoriassa...........väsyttää...nii ja lapset 1.v 5kk ja 2.v 8kk
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, se mies käy töissä. Ei se työnteko mitään omaa aikaa oo.
No ymmärrän, mutta itsekin kun kävin keikkatöissä ja mies oli kotona lasten kanssa,niin kyllä se töissä käynti vain "omalta ajalta" ja lomalta tuntui tähän verrattuna. Miehellä sitä paitsi tuo lenkkeilyharrastus lähes joka ilta n.1h lenkki ja lisäksi pelaa sählyä kerran viikossa pari tuntia. Joten on siinä omaa aikaa enempi kuin minulla. Lasten kanssa kotona olo kun on miehen mielestä varmaan sitä "omaa aikaa" ja muuta elämää mulla ei saisi olla!
Sun pitää keskustella miehesi kanssa kunnolla tuosta. Ja sopikaa kuka menee minäkin iltana ja mihin. Meillä on yksi kaveripariskunta jolla on molemmilla oma vapaa päivä viikossa.
Valittaminen vain pahentaa asiaa.
 
Muistan kyllä tuon tunteen,odotin kuin kuuta nousevaa että mies tulisi kotiin ja minä saisin uuvahtaa sohvalle.Sitten kun kotiin tuli se erittäin väsynyt mies,niin siinä oli sellaista kissanhännän vetoa,että kumpi siihen sohvalle menee. :whistle:
Mutta kyllähän sinullakin on oikeus olla väsynyt ja oikeus tehdä itse jotain yksin.
 
Jos olet itse kipeä niin mies voi skipata iltalenkin ja pääset nokosille. Mutta älä nalkuta ostosreissun venähtämisestä.

Sitten kun olet terve niin lähdet shoppailemaan tms., kyllä se mies sopeutuu nopeasti siihen että olet aikuinen ihminen joka saa käydä omissa menoissaan ja hän kykenee hoitamaan ihan itse omia lapsiaan.
 
kolmen äiti
Ei kuulosta reilulta. Kyllä töissäkäyminen tuntuu lomalta verrattuna kotona olemiseen kipeiden lasten kanssa.
Sinuna olisin sanonut miehelle että töistä suoraan kotiin kiitos! ja nyt on sun vuoro hengähtää...luulisi että mies tajuaa.
 
ff
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
itseppä tien valinnu :/
sä olet kyllä tän palstan ystävällisin, empaattisin ja hyvätahtoisin ihminen.
ittuilua, veistä haavassa... sitä riittää.

miksi niin kyyninen?
sanon suoraan,nuoleskelu ei kuulu tapoihin.Kyllä ite tiensä valinnu.ei se tilanne muutu jos asioista ei keskustele
kivana oleminen = nuoleskelua?

Outo käsitys.

Ei se tilanne muutu silläkään, että joku aina aukomassa päätään.
Sen tien valinta ei aina ole helppoa eikä yksinkertaista, joskus voi jopa tarvita tukea tai neuvoja asian suhteen.
Tukea ja neuvomista harvoin on pelkkä pään aukominen, ns. suoraan sanominen.

Tuki, neuvominen ei ole nuoleskelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
itseppä tien valinnu :/
sä olet kyllä tän palstan ystävällisin, empaattisin ja hyvätahtoisin ihminen.
ittuilua, veistä haavassa... sitä riittää.

miksi niin kyyninen?
sanon suoraan,nuoleskelu ei kuulu tapoihin.Kyllä ite tiensä valinnu.ei se tilanne muutu jos asioista ei keskustele
kivana oleminen = nuoleskelua?

Outo käsitys.

Ei se tilanne muutu silläkään, että joku aina aukomassa päätään.
Sen tien valinta ei aina ole helppoa eikä yksinkertaista, joskus voi jopa tarvita tukea tai neuvoja asian suhteen.
Tukea ja neuvomista harvoin on pelkkä pään aukominen, ns. suoraan sanominen.

Tuki, neuvominen ei ole nuoleskelua.
mun neuvo on että KESKUSTELEE ASIASTA SOPII SELKEÄT PELISÄÄNNÖT EI SE ITKEMÄLLÄ LOPU..ymmärrätkö
 

Yhteistyössä