Kotiäidit/kotona olevat, miten vietätte päivänne?

neljän äiti
aamulla ylös ja lapsille aamupalaa
pikaisesti astiat koneeseen, ehkä koneellinen pyykkiä koneeseen ja
ulos
kotiin ruokaa laittamaan
kuopus nukkumaan, pelejä ja leikkejä isompien kanssa
väipalan laittoa
tiskiä, pientä siivousta
ulkoilua
kotiin iltaruoan laittoon
illalla ehkä hetki vapaa-aikaa
sitten iltapalaa
iltasatua
hampaiden pesua
kuopuksen nukuttamista
ehkä n tunti telkkarin katsomista
ja itsekin nukkumaan

Eipä ole paljon tarvinnut miettiä miten päivänsä käyttäisi...
 
Voijee, miten saa ajan kulumaan... pöh. Kun olisikin mahdollisuus tehdä omiaan niin hujahtaisi hetkessä. Mutta todellisuudessa pystyy enintään selailemaan foorumeita tai seuraamaan jotain paskaa telkkuohjelmaa kun pitää koko ajan juosta ympäriinsä ja passata lapsia. Siihen päälle sitten kokkailut ja siivoilut, johon uppoaa useampi tunti.

Jos aikaa olisi, niin lukisin, pelaisin, seuraisin hyviä sarjoja ja leffoja, kuntoilisin. Sitten jos olisi rahaa niin shoppailisin ja kävisin penskojen kanssa kaikenmaailman huvituksissa ja ulkona syömässä.
 
"vieras"
Heh, vai ajan kulumaan. Tänään on ehtinyt ainakin juomaan kupin kahvia ja istumaan kotvan netissä. Muuten on siivottu, pyykätty, tehty ruokaa, ulkoilutettu koiria, viety lapsia urheilemaan, puistoon, pyöräilemään, pihalle, vaihdettu vaippaa, nukutettu, tehty terapiaharjoituksia, suihkutettu lapsia...Ei ole hirveä ongelma ollut ajan kuluminen, mutta oman ajan puute kyllä.
 
huutavan vauvan kanssa meneekin kivasti kanniskellen pitkin kotia ja samalla yrittää keksiä virikkeitä 4v ja 7v lapsille.toinen meneekin huomen kouluun ja sit taas saattaa arki muuttua.vauvan isä alottaa kohta isyysloman ni ehkäpä helpotta.
 
"vieras"
Riippuu päivästä. Jos olen vauvan kanssa kotona kahdestaan ja isompi on hoidossa, opiskelen vauvan nukkuessa. Vauvan ollessa hereillä teen kotitöitä ja seurustelen vauvan kanssa. Jos molemmat lapset on kotona, niin saatetaan käydä ulkoilemassa, sitten tietysti laitan ruokaa ja sen sellaista, luen lapselle ja leikinkin sen kanssa. Kotitöitä meillä ei ole paljon, pieni asunto niin ei siivoamiseen mene paljon aikaa, eikä pyykkiäkään nyt niin hirmuisesti ole. Enkä edes kovin noihin panosta, pieni epäjärjestys ei minua haittaa. Semmosta laiskaa löllöttelyä :) kauhulla odotan töihin menoa, sitten loppuu kissanpäivät!
 
Aamupalat lapsille, ulos 9 maissa.
11 aikaan sisälle, ruuanlaittoon ellei oo ruoka jo uunissa valmiina.
12 aikaan syödään.
12-14 lapset yleensä piirtelee, tekee palapelejä, rauhoittuuvat vähän.
14 aikaan välipala, taas ulos tai kauppaan tms.
16 aikaan kotiin, ruoka klo 16:30.
17 aikaan pikkukakkonen, äiti siivoaa ;)
18 aikaan me-time,suurin pudottaja!
ja 20 aikaan lapset nukkumaan.
 
Saikulla toistaiseksi

Päivät on miehen loman jälkeen menneet suunnilleen tätä rataa

- aamutoimet
- ulkoilua, asioilla käyntiä, kotitöitä, mitä milloinkin
- lounas
- päivähyytyminen (unta tai pötköttelyä) ja välipalaa
- ulkoilua tai kotihommia, leikkiä pojan kans, kyläilyä tms.
- päivällinen
- taas ulkoilua, kotihommia, kyläilyä, mitä milloinkin
- pojan iltatoimet

Nyt, kun poika menee taas pk:iin ensi viikolla, oletan, että mulle jää aikaa enemmän kirjoittamiselle. Tosin eihän sitä tiedä, vaikka jalka leikattaisiin piankin.
 
Hmm, ravaten pää neljäntenä jalkana pitkin kaupunkia palaverista ja tapaamisesta toiseen. Välillä tietty käydään tyhjentää ruokakauppa ja apteekki. Jäin sairaseläkkeele lähes vuosi sitten ja ei kyllä ole sen jälkeen ollu tekemisen puutetta :D
 
"eedla"
Jaa-a, mä vietän sitä vähä milloin mitenkin. joskus ollaan kotona ja joskus liikenteessä, joskus syödään kotona itse tehtyä, välillä ulkona (ei kuitenkaan mitää hampurilaisia vaan kotiruokaa noutopöydästä). Riippuu tilanteesta. joskus kyläillään ja joskus ei. Meillä ei oo mitään tiettyä kaavaa millä me vietettäis päivät, ruoka-ajoista pietään kii ja illalla nukkumaanmenoajasta.
 

Yhteistyössä