kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Ja vainko nää vaihtoehdot meillä on? Mitä jos se mamma keventäis taakkaansa ostamalla ruokia valmiina tai vähentäis lajeja eikä siivoais niin paljon, jotta ei ois niin kiukkuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lto:
varhaiskasvatus = alle kouluikäisen lapsen hoito ja kasvatus. sitäkö ei kotona pystytä tarjoamaan? :eek:
Minulle varhaiskasvatus merkitsee lähinnä sitä, että lapsi oppii olemaan ryhmän jäsen, toimimaan ikäistensä kanssa, jne. Ei, meillä ei ole kotona laumaa samanikäisiä :)
Lisäksi päiväkodissa on opetettu kaikkea yleissivistävää :D. Kotonakin toki, mutta eri asioita kuin pk:ssa. Emme me kotona huomioi esim. Kalevalan päivää, YK:n päivää, jne.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja argh!!!:
voi elämä. joku sanoo että minkä takia niitä lapsia pitää hankkia ellei niitten kanssa voi olla lomapäivinä kotona. mut jos on erityislapsi niin sen saa laittaa hoitoon vai? minkä takia niitä lapsia pitää hankki jos erityislapsen laittaa hoitoon. kyllähän se pitäis tietää että jos lapsen hankkii niin ei siitä terve välttämättä tule. yhtä tymälät toi teksti kuulostaa kun koko ketju. onko sillä lapsella kivaa muka jos äiti konttaa vessan lattialla kloorinhajussa tai että äiti kuorii montakiloa porkkanoita, perunoita, lanttuja. survoo ja paistelee uunissa, tai istuu viis tuntia ostoskärryissä kauppakeskuksessa. hei hyvä idea, paketoidaan lapsen lahjat ja ostetaan ne lapsen kanssa, hei hei joulupukki.
On sulla hankala elämä.
 
kettunen
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja olet itsekäs:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.
itse jäin toissaviikolla pois töistä ja lapset oli kyllä ihan koko viime viikon siellä päikyssä, tämän viikon ovat olleet kyllä jo lomalla. yllättäen tuli tämä mun lomautus tässä joulukuussa, joten ei kerenny enään muuttamaan hoitopäivien määrää joulukuulle, ja koska maksan kahdesta lapsesta tässä joulukuussakin sen 400? niin TODELLAKIn halusin pitää reilun puolikuuta heitä siellä päikyssä. tyhjästä en aio maksaa :)

Hah, lapset olisivat kerrankin saaneet levätä, mutta sä ajattelet vaan rahaa. Lapset tekevät työpäivän siinä missä aikuisetkin, lomat kuuluvat myös lapsille!
millos äiti saa levätä? lapset saa lomailla nyt tammikuun puoleenväliin asti, ja loma alkoi viime perjantaina! ja tottakai ajattelen rahaa, maksan niistä hoitpäivistä, ruoasta ym.
itse sain viime viikolla hoitaa viimeiset jouluostokset ja maalattua leikkihuoneen seinät ja laitettua vihdosta viimein pieneksi jääneet vaatteet kirppikselle.
Vittuako niitä lapsia tekee jos niiltä pitää sitten saada levätä.
ei mun lapsilta tarvitsekkaan levätä vaan töiltä.
Ja turha sun minulle on kiroilla, meillä ei lapset ole ollut yökylässäkään ikinä missään ja ovat 5v ja 6v
ja kaikki lomat vietetään lasten ehdoilla, ei se minusta huonoa äitiä tee jos kerran 6v otan itselleni viikon "vapaan"
Ai, minun mielestä tekee.
minun mielestä ei

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minulle varhaiskasvatus merkitsee lähinnä sitä, että lapsi oppii olemaan ryhmän jäsen, toimimaan ikäistensä kanssa, jne. Ei, meillä ei ole kotona laumaa samanikäisiä :)
Lisäksi päiväkodissa on opetettu kaikkea yleissivistävää :D. Kotonakin toki, mutta eri asioita kuin pk:ssa. Emme me kotona huomioi esim. Kalevalan päivää, YK:n päivää, jne.
Ja näitäkö ei voisi myöhemmin opetella?
Kyllä mä luulen, että loppujen lopuksi aika monella on syynä laiskuus. On paljon helpompi pistää lapsi päiväkotiin kuin nähdä itse vaivaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja näitäkö ei voisi myöhemmin opetella?
Kyllä mä luulen, että loppujen lopuksi aika monella on syynä laiskuus. On paljon helpompi pistää lapsi päiväkotiin kuin nähdä itse vaivaa.
Itse asiassa helpompaa olisi ollut pitää lapsi kotona :). Ei mitään aikatauluja, ja rahallisestikin kannattavampaa.

Voihan niitä myöhemmin opetella, mutta minä olen vahvasti sitä mieltä että 3 v on hyvä ikä aloittaa päiväkoti, kerho, tms missä on ikätovereita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja näitäkö ei voisi myöhemmin opetella?
Kyllä mä luulen, että loppujen lopuksi aika monella on syynä laiskuus. On paljon helpompi pistää lapsi päiväkotiin kuin nähdä itse vaivaa.
Itse asiassa helpompaa olisi ollut pitää lapsi kotona :). Ei mitään aikatauluja, ja rahallisestikin kannattavampaa.

Voihan niitä myöhemmin opetella, mutta minä olen vahvasti sitä mieltä että 3 v on hyvä ikä aloittaa päiväkoti, kerho, tms missä on ikätovereita.
Ja minä olen sitä mieltä, että äitikin voisi nähdä vaivaa jotta tuo ikätoveriasia ratkeaisi muulla tavalla kuin pistämällä lapsi päiväkotiin. Mutta harva jaksaa nähdä vaivaa, päiväkoti on helppo ratkaisu.
 
En lukenu koko ketjua, mut eiköhän ne äidit ja isät laita sitä joulua myös niille lapsille ja osta niille lahjoja? Musta ois kurjaa mennä kauppaan lapsen kanssa ostamaan hänelle joululahjoja kun uskoo vielä pukkiin. Yölläkö ne joulutyöt pitäis tehdä? Meilläkin lapset oli hoidossa vaikka itse olin kotona valmistelemassa joulua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja minä olen sitä mieltä, että äitikin voisi nähdä vaivaa jotta tuo ikätoveriasia ratkeaisi muulla tavalla kuin pistämällä lapsi päiväkotiin. Mutta harva jaksaa nähdä vaivaa, päiväkoti on helppo ratkaisu.
Taisin jo kertoa, että kokeilimme puistotätiä ja perhekerhoja, mutta niistä ei ollut apua. Niissä oli vain 1-2 v lapsia, eikä sen tyyppistä ohjattua toimintaa jota toivoin.

Seurakunnan kerhoon en lapsiani halua (perheessämme vallitsevat ateismi ja islam) ja muuta kerhoa ei tuolloin ollut 3-vuotiaille (etsin sellaista kyllä ).

Satujumpassa ja sambassa lapsi kävi syyskuusta lokakuuhun ennen päiväkotiin menoa, mutta ei sekään oikein täyttänyt niitä tarpeita - jumppa oli kaaos kun kaksi yläasteikäistä tyttöstä yritti pitää 20-päistä lapsilaumaa kasassa, ja sambaa oli vain kahdesti kuussa & matka oli pitkä (ei ollut autoa).

Huolellisen harkinnan jälkeen haettiin sitten lapselle pk-paikkaa, ja onneksi sen saimme. En ole hetkeäkään katunut, kyseinen lapsi on jo esikoulussa nyt. Oli tuttu päiväkotipaikka valmiina sitten, kun äiti meni ensin kurssille ja myöhemmin opiskelemaan, ja saatiin nuorempikin samaan päiväkotiin kun isompi siellä jo oli.
 
en ees viittiny koko ketjua lukea, mutta sanompa vain että niin kauan kun me siitä hoitopaikasta maksetaan, viedään lapsi sinne just niinä päivinä kun tarvetta meillä on, oli sitten vaikka mun vapaapäivä. Voin sitte rauhassa vaikka lukea tenttiin tai siivota. Tai vaikka lähteä shoppaileen naapuri kuntaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Ja vainko nää vaihtoehdot meillä on? Mitä jos se mamma keventäis taakkaansa ostamalla ruokia valmiina tai vähentäis lajeja eikä siivoais niin paljon, jotta ei ois niin kiukkuinen.
Mä ainakin oon kiukkunen jos meillä on sekaista tai likaista.
Eiks jokainen voi elää niinkun tykkää, miks aina pitää arvostella muita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.
En jaksa lukea koko ketjua, kun varma tappelu on kuitenkin¨.
Aika hassua suorastaan :/ Mä ainakin mielellään toki laittaisin noi hoitoon et saisin siivota ja laittaa rauhassa, mutta sit mietin miten paljon noi lapset nauttii siitä joulunlaitosta, joten pyöriköön jaloissa. Hyvin yksi veekin tuolla taikasienellä hankas kylppärin lattiaa :D Veny toki siivous mut oli ainakin koko päivän meillä yhteistä hommaa :)
7 ja 5 vuotiaat siivoaa omat huoneensa kun laittaa kisan kummalla siistimpää, tietenkin tulos on aina tasapeli ja molemmat saa palkinnon ;)

Mutta mä olen aina sanonut joten sanon nytkin et jokainen tallaa tyylillään :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älkääkä nyt oikeesti esittäkö kaikkea tyhmyyttänne ja vedotko, että kun te maksatta siitä kaikesta hoidosta? ettekö oikeasti tajua, että se hoito maksaa yhteiskunnalle ainakin kymmenkertaisesti sen mitä te siitä maksatte :D
tän vielä lainaan. tiiätkö sie kuinka pitkälle meidän julkisen sektorin palvelut pyörii verorahoilla? Aika pitkälle. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja minä olen sitä mieltä, että äitikin voisi nähdä vaivaa jotta tuo ikätoveriasia ratkeaisi muulla tavalla kuin pistämällä lapsi päiväkotiin. Mutta harva jaksaa nähdä vaivaa, päiväkoti on helppo ratkaisu.
Taisin jo kertoa, että kokeilimme puistotätiä ja perhekerhoja, mutta niistä ei ollut apua. Niissä oli vain 1-2 v lapsia, eikä sen tyyppistä ohjattua toimintaa jota toivoin.

Seurakunnan kerhoon en lapsiani halua (perheessämme vallitsevat ateismi ja islam) ja muuta kerhoa ei tuolloin ollut 3-vuotiaille (etsin sellaista kyllä ).

Satujumpassa ja sambassa lapsi kävi syyskuusta lokakuuhun ennen päiväkotiin menoa, mutta ei sekään oikein täyttänyt niitä tarpeita - jumppa oli kaaos kun kaksi yläasteikäistä tyttöstä yritti pitää 20-päistä lapsilaumaa kasassa, ja sambaa oli vain kahdesti kuussa & matka oli pitkä (ei ollut autoa).

Huolellisen harkinnan jälkeen haettiin sitten lapselle pk-paikkaa, ja onneksi sen saimme. En ole hetkeäkään katunut, kyseinen lapsi on jo esikoulussa nyt. Oli tuttu päiväkotipaikka valmiina sitten, kun äiti meni ensin kurssille ja myöhemmin opiskelemaan, ja saatiin nuorempikin samaan päiväkotiin kun isompi siellä jo oli.
Ja tietenkin yrititte etsiä niitä muita kotiäitejä kerhoista jne. Vai kuulutteko teKIN niihin joiden lähellä ei vaan ketään asu? En ole sitä mieltä, että juuri sinä et ole yrittänyt tehdä asialle jotain mutta aika moni ei yritä, koska on vaan niin laiska.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja lto:
varhaiskasvatus = alle kouluikäisen lapsen hoito ja kasvatus. sitäkö ei kotona pystytä tarjoamaan? :eek:
Minulle varhaiskasvatus merkitsee lähinnä sitä, että lapsi oppii olemaan ryhmän jäsen, toimimaan ikäistensä kanssa, jne. Ei, meillä ei ole kotona laumaa samanikäisiä :)
Lisäksi päiväkodissa on opetettu kaikkea yleissivistävää :D. Kotonakin toki, mutta eri asioita kuin pk:ssa. Emme me kotona huomioi esim. Kalevalan päivää, YK:n päivää, jne.
Olisiko sinusta mukava olla päivä isossa laumassa ikäistesi kanssa? Miksi lapsesi haluaisiva tmieluummin kuin kotona? Miksi haluat että lapsesi on suosittu? miksi se on tärkeintä? isossa ryhmässä oppiii röyhkeäksi ja pitämään puolensa ja näin tulee suosituksi nykyään.
Mutta minusta siinä ei ole mitään hyvää.

höpötystä ryhmät ja laumat ja kalevalan päivät. eikö sinulla ole kalenteria josta näkeeä juhlapäivät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Peesi. Itsekin olen hoitaja ja ymmärrän kyllä äitejä. Mä oon kotiäiti ja lapset kiukkuisia jo puolen päivän aikaan kun heti aamulla aloitin omat hommani. Klo 14 mentiin kyllä kahdeksi tunniksi ulos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Olisiko sinusta mukava olla päivä isossa laumassa ikäistesi kanssa? Miksi lapsesi haluaisiva tmieluummin kuin kotona? Miksi haluat että lapsesi on suosittu? miksi se on tärkeintä? isossa ryhmässä oppiii röyhkeäksi ja pitämään puolensa ja näin tulee suosituksi nykyään.
Mutta minusta siinä ei ole mitään hyvää.

höpötystä ryhmät ja laumat ja kalevalan päivät. eikö sinulla ole kalenteria josta näkeeä juhlapäivät?
Missä kohtaa mä sanoin, että haluan lapseni olevan suosittu & se on tärkeintä? En missään kohtaa. Mutta tottakai mielummin suosittu ja kavereiden keskuudessa pidetty lapsi, kuin yksinäinen ja syrjitty.

Ihminen joutuu olemaan jäsenenä monenlaisissa ryhmissä. Koulussa, harrastuksissa, naapurustossa, työelämässä. Halusi tai ei. Näinollen ryhmässä pärjääminen on tärkeää. Lapsenkin pitää osata olla ryhmässä: ei, minä EN ole koskaan halunnut olla kotiäiti kunnes lapseni menevät kouluun, saatikka opettaa heitä kotona...

En tainnut myöskään väittää, että lapseni eivät viihdy kotona. Hyvin viihtyvät. Mutta ovat kovasti myös kavereiden perään, ja tykkäävät päiväkodista/eskarista. Esikoisen isossa laumassa on 13 lasta ja kuopuksen laumassa 16 lasta. Ryhmässä oppii mm. vuorottelemaan, odottamaan ja jakamaan. Ei pelkkää röyhkeyttä.

Niin, ja itsekään en ole erakko. Olen aina viihtynyt ihmisten keskellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tietenkin yrititte etsiä niitä muita kotiäitejä kerhoista jne. Vai kuulutteko teKIN niihin joiden lähellä ei vaan ketään asu? En ole sitä mieltä, että juuri sinä et ole yrittänyt tehdä asialle jotain mutta aika moni ei yritä, koska on vaan niin laiska.
Yritin, ja löysinkin kun esikoinen oli pienempi. Sitten muutama muutti pois, loput palasivat työelämään. Pihapiirin samanikäiset olivat päiväkodissa ja vanhemmat töissä. Perhekahvilan vauvoista ei ollut seuraa esikoiselle, kuopukselle kyllä...

Jotkut eivät ehkä yritä, mutta ei kaikkia voi laiskaksi sanoa.

Eikä minusta pari kolme päivää päiväkotia (ei tietenkään koko päivää ) ole sen kummallisempi juttu kuin kerhoa pari kolme kertaa viikossa.
 
Minulla alkoi loma jo viikko sitten perjantaina, mutta lapset (2, 4 ja 6v) olivat kolmena päivänä hoidossa viime viikolla. Yhtenä päivänä kävin lahjaostoksilla, toisena siivosin ja kolmantena yksinkertaisesti lepäsin ja laiskottelin. Hoitoaika lapsilla oli 8.30-15, kaksi pienempää viihtyvät päiväkodissa erinomaisesti ja vanhin on eskarissa. Lapsille tulee kuitenkin melkein neljä viikkoa lomaa (eskarilaiselle kolme), joten otin nuo kolme päivää itselleni oikein hyvällä omallatunnolla :)
 
Jaana
Ha. Meillä oli esikoisella oma hoitaja, ja hänenkään palveluksiaan ei käytetty jos jompikumpi vanhemmista vain oli saatavilla. Yhden menon takia jouduin kerran hälyttämään hoitajan, se oli kun odotin kuopusta ja piti lähteä äitipolille suoraan neuvolasta.

Minusta ihmiset, jotka eivät viitsi/jaksa hoitaa lapsiaan ovat vähän säälittäviä.
 

Yhteistyössä