kotiäidit

mitä te teette kotona lasten kans ja mitä tukeja saatte rahallisesti?
minä saan 1,10.v pojastani kotihoito tuen ja nyt pian loppuu tytöstö 6kk, vanhempain raha,
niin että saako siihen kotihoito tukkeen mitään sisar lisäystä ja loppuuko se tuki kun lapsi täyttää 3 vuotta? :headwall:
 
sitä haluaisin itekkin viellä tietää että saako mitään tukia enään kun lapsi täyttää 3.v ja saako kun tyttö on 6kk siittä mitään? kun ite aijon olla tällä näkyvin koti äitinä,
itselläni tuo hoitotuki pieneni kun aloin saada vanhempain rahaa mut nyt viimeks hoitotuen kans tuli jotain ylimääräistä rahaa,<br><br>
 
Hei te aiemmin jo vastanneet ja muutkin.


Miten te pärjäätte kotona pelkästään tuolla kodinhoitotuella.eikö se ole jotain 250-300 euroa kuussa? Riippuen tietysti miehen tuloista.

Joudutteko te ihan kituuttamaan, tai tuntuuko se siltä jos ette ns itse tienaa melkein mitään? Tuleeko rahasta riitaa?


Kertokaa vähän miten teidän perheissänne sujuu tuolla summalla lapsia hoitaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 10:29 vieras kirjoitti:
Hei te aiemmin jo vastanneet ja muutkin.


Miten te pärjäätte kotona pelkästään tuolla kodinhoitotuella.eikö se ole jotain 250-300 euroa kuussa? Riippuen tietysti miehen tuloista.

Joudutteko te ihan kituuttamaan, tai tuntuuko se siltä jos ette ns itse tienaa melkein mitään? Tuleeko rahasta riitaa?


Kertokaa vähän miten teidän perheissänne sujuu tuolla summalla lapsia hoitaa!
No meillä rahat on yhteisiä. Mies on oppisopimuksella töissä. Eihän sitä rahaa paljoa mihinkään ylimääräiseen jää. Mutta pärjätään ihan hyvin. :) <br><br>
 
tantsu80
mä saan kotihoidontukee ja sit kuntalisää, kuukauessa jotain reilu 700 yhteensä.

mies töissä, palkka vaihtelee suurestikkin,kun urakkapalkalla.

Meillä on yhteinen tili eli yhteiset rahat, kun kerta naimisissaki ollaan. Tosin meillä on ollu siitä hetkestä yhteiset rahat kun saman katon alle muutettiin, vaikka sillon molemmilla oli vielä omat tilit.

Silloin tulee rahasta riitaa,jos sitä ei ole. Kun molempia asia ahistaa, niin tunteet kuumenee...
 
294,28 euroa/kk
Lisäksi
84,09 euroa/kk alle 3-vuotiaasta ja
50,46 euroa/kk alle kouluikäisistä sisaruksista
+
Enintään
168,19 euroa/kk perheen
tulojen
mukaan
+
Mahdollinen
kuntalisä


Eli nuoremmasta saa sem 294,28e ja vanhemmasta tuon jomman kumman.
 

Yhteistyössä