Kotiäiti ja Juhliminen

Monta kertaa te muut kotiäidit käytte ulkona juomassa/tanssimassa kuukaudessa?

Itse käyn noin 1-2 kertaa kk, ja välillä tulee huono omatunto asiasta. Mieheni ei juo ollenkaan, mutta näinä iltoina kun itse lähden niin tyttömme menee hoitoon mummilaan tai jos mieheni haluaa, niin jää hänen kanssaan kotiin... huono kotiäitikö?
 
mulla on yleensä taukoa juhlimisen välillä ainakin 3 kuukautta....joskus jos tulee kutsuja tärkeisiin juhliin saatan mennä 1kk väliajalla.
Yleisimmin lasten tulon jälkeen olen mennyt 1 tai 2 tai 3 kertaa vuodessa.
Yleensä viedään lapset mummulaan hoitoon ja lähetään miehen kanssa yhdessä.

Mutta mä sainkin juhlia nuorena tarpeeksi ja en ole sellaista menevää tyyppiä,saan tyydytystä niin paljon muunlaisesta vapaa ajan vietosta jne.

Eihän se paha ole jos haluttaa mennä jos et nyt ihan jatkuvalla syötöllä ole aina noin usein menossa...ja parempi jos iskäkin oppii olemaan lapsen kanssa ei tarvis aina viedä mummulle yöksi. :heart: :) :flower:
 
Mya
Ulkona tulee käytyä ehkä kaks kertaa kuussa kavereiden kanssa. Mies hoitaa silloin lapsen. Joskus olis kiva päästä miehenkin kanssa yhdessä johkin, mutta meillä ei ole tällä paikkakunnalla ketään llapsenvahdiksi kelpaava, joten nyt on mentävä näin erillään.

Joskus tekis mieli ehkä mennä useemminkin ja joskus taas harvemmin... viihdyn kyllä ihan hyvin kotonakin, mutta kyllä ainakin meikäläisen mielenterveys vaatii sillon tällön pientä irrottelua, sitten jaksaa taas kotielämääkin paremmin.

Oon muuten tällä hetkellä vaan osa-aikanen kotiäiti kun koitan vähän tässä opiskellakkina....
 
n 3-4kertaa vuodessa ja yleensä käydään miehen kanssa yhdessä. meillä onneksi mummut ja ukit asuu samalla paikkakunnalla,jotka voi hoitaa lapsia, niin päästään kahdestaan. Useammin ei edes tee mieli käydä missään. Kotona on hyvä olla.
 
Viimeksi, kun olen käynyt juhlimassa ja juomassa niin se oli -06 tammikuun alussa. ja saman kuun aikana huomasin olevani raskaana.

Joten eipä ole tullut käytyä sen jälkeen juhlimassa ja nyt olen taas raskaana.

Mutta eipä tuota ole mielitekoakaan käydä. :)
 
kerran kk:ssa latailen akkuja :D nyt on ollut 2kk väliä. Yleensä lähden kavereiden kanssa (tyttöjen iltamat) ja olen yön poissa. Nyt on tosin meidän kotona iltamat joten iskä lähtee tyttöjen kans mummolaan. Ihanaa jutella aikuisten kanssa aikuisten juttuja ilman keskeytystä! hullutella ja syödä hyvää ruokaa ja kaunistautua (kaverit laittaa meikit ja hiukset, itse olen aika onneton..) meillä on leikkimielisiä kilpailuja joista voittaa naisellisia palkintoja ja tietty boolia :p Mukava päästä välillä irti arjesta ja käydä danssaamassa vielä kun polvi nousee =)
 
Kyllä mä kans pari-kolme kertaa kuussa käyn baarissa. En tunne siitä huonoa omaatuntoa, koska ensinnäkin anoppi ottaa mielellään pojan hoitoon ja miks se olisi aina äidin tehtävä istua kotona. Nih!
Harvemmin miehet kyselee että onkohan oikein istua kuppiloissa kun emäntä on kersojen kanssa kotona. :kieh:
 
Maikaa peesailen. Miksi äiti on huono äiti jos käy ulkona, mutta isä ei huono isä? Jos innokkaita hoitajia löytyy ja lapsetkin tykkää vaikka siellä mummolassa olla, niin miksi ei saisi käydä vaikka joka viikko? Itse ei kyllä baareissa tule käytyä, mutta muitten menojen takia tyttö on kyllä melkein joka viikko äidilläni jokusen tunnin hoidossa, ja kyllä mielellään hoitaisi vaikka enemmänkin.
 
Itse käyn kerran kuussa tyttökavereitteni kanssa juhlimassa.Vauva on nyt 8kk, eka kerran olin tuulettumassa lapsen ollessa 2kk!Hyvää se äidille tekee,kun pääsee tanssimaan ja kavereitten seuraan..enkä välitä,vaikka jotkut kauhistelevat tekemisiäni. Olen mielestäni silti hyvä äiti! :)
 
" Monta kertaa te muut kotiäidit käytte ulkona juomassa/tanssimassa kuukaudessa?

Itse käyn noin 1-2 kertaa kk, ja välillä tulee huono omatunto asiasta. Mieheni ei juo ollenkaan, mutta näinä iltoina kun itse lähden niin tyttömme menee hoitoon mummilaan tai jos mieheni haluaa, niin jää hänen kanssaan kotiin... huono kotiäitikö? "

Et ollenkaan. Äideilläkin on oikeus omaan aikaan.
 
Aika harvoin tulee käytyä ulkona,miehen kanssa olimme viimeksi helmikuussa ja tyttöjen iltaa vietimme maaliskuussa.Käyn mieluummin leffassa,syömässä,musikaalissa jne.Joskus tulee lähdettyä yökerhoon tyttöjen kanssa.Ei ole tarvetta käydä useammin.
 
Tulee käytyä aikas harvoin ulkona kun ei oikein ole kaveria jonka kanssa mennä ja yksin on tylsää istuskella.
Pojan syntymän jälkeen olen käynyt kerran latailemassa akkuja (poika on nyt 7kk).
Meidän mummut ja papat asuvat aikas kaukana eikä päästä miehen kanssa kahestaankaan oikein minnekkään.
 

Minä käyn mielelläni vaikka joka viikko jos on sopivaa ohjelmaa, ja lapsen saa helposti jätettyä kotiin tai mummolaan. Tiedän että lapsen on hyvä olla, ja nauttii muidenkin seurasta.

Jos ei ole järkevää "ohjelmaa", niin jätän turhat menot lapsen takia. Mutta kyll se niin on että en ikimaailmassa voisi olla edes kahta kuukautta neljän seinän sisällä.

Jokainen tyylillään, kunhan muistaa vastuunsa, eikös niin :p
 
mie
Mä olen käynyt viimeksi juhlimassa kesäkuussa -06. Sen jälkeen olen kaksi kertaa ollut kuskina,viimeksi pääsiäisenä. Tosin ei ole kyllä meno haluja ollut,ja odottavalla kannnalla ollaan taas täälläkin,että silleen.
:)
 
Mä olen viimeksi ollut juhlimassa juuri, kun sain tietää odottavani esikoistamme ja se oli heinäkuussa 2004. Sen jälkeen en ole juhlimassa ollut, ei ole tehnyt mieli. Meillä ei myöskään mies käy baareissa ollenkaan. Kerran vuodessa lapsuudenystävieni kanssa kokoonnutaan ja mennään hyvään ravintolaan syömään, se on sitä, mitä ehkä eniten kaipaan ja mistä saan voimaa arkeen (vaikkakin tuo syöminen tapahtuu vain kerran vuodessa, lapsuudenystäväni ovat poikiemme kummeja, joten näemme kyllä muutoinkin, vaikka välimatkaa on 200km).
Luulenpa, että minulla on tuo juhlintakiintiö täynnä, koska ennen kuin tapasin mieheni (loppuvuodesta -02) juhlin Helsingissä joka viikonloppu siloisen parhaan kaverini kanssa :whistle:
 
Henk. koht. oon sitä mieltä, että kyl on aika huolestuttavaa, jos miltei joka viikonloppu pitää päästä baariin / juomaan! Silloin vois jo alkaa miettii että onko kenties jonkinlainen alkoholiongelma?!!

En siis sano, etteikö äiti sais mennä ihan yhtälailla, mutta tarviiko sitä ryypätä? Voihan sitä oma-ajalla tehdä muutakin.

Mielestäni alkoholinkäyttö ja rilluttelu baarissa on sopivissa rajoissa, jos sitä harrastaa enintään kerran parissa kuukaudessa.
 
Ennen juhlin ja ryyppäsin joka viikonloppu, joskus ne kaksikin päivää.. Kuvittelin sit et on helppoa jättää vauva hoitoon ja lähtee vähä irrottelemaan; kuvittelin väärin! Monet kaverit on jättäneet tyyliin kuukauden ikäisen vauvan jo hoitoon, ite en siihen pystyis todellakaan. Poju on nyt 3 kk ja oon ens kuun lopussa lähdös kattomaan yhtä keikkaa. Jos sitä sit uskaltais jo jättää pojun hoitoon varmoin mielin :heart: En tod. tuomitse niitä jotka juhlii useammin, kaikki me äidit ollaan erilaisia mut varmasti parhaita äitejä omille lapsille :D
 
Mä käyn itse kerran tai kahdesti VUODESSA baarissa. Syömässä ja kavereiden kanssa kapungilla ym. paljon paljon useammin, monta kertaa kuukaudessa (jopa viikoittain)
Mä en niinkään kaipaa tuota baari hömppää, kyllähän se välillä on ok mut ei kovin usein. Mä en halua et menee seuraava päivä sit ihan penkin alle kun väsyttää ja voi olla huono olokin :x

Minusta huonon äidin tekee sen että jättää lapsen esim. yksin kotiin tai kohtelee tätä huonosti. Jos lähtee baariin ja jättää lapsen asialliseen hoitoon (isälle tai mummolaan) ei minun mielestä tee huonoa äitiä. Jokainen itse päättää vapaa-ajastaan miten sen käyttää.

Toisaalta taas minä miellän asian että joka viikonloppu baarissa on liikaa, pitäis oppia pitämään hauskaa ilman viinaakin... Tässä tarkoitan niin äitejä kuin isejäkin !! Samalla viivallahan sitä on molemmat vanhemmat !!
 
Joskus saattaapi mennä 3vkonloppua putkeen ja sitten taas voipi olla 3kin kk tauko. Mies hoitaa lapsia jos lähdetään likkaporukalla tai sitten mummi tulee hoitamaan tai muksut menee enolle hoitoon, kun miehen kanssa mennään.
 

Yhteistyössä