Kotigastronomiin liittyen kysymys

  • Viestiketjun aloittaja kiire
  • Ensimmäinen viesti
kiire
Te jotka myytte noita mausteita, kertokaapas miten te saatte niitä myytyä? Siis tarkoitan että, ne hän maksaa paaljon enemmän, kun kaupassa. Kaupasta saa monta maustepussia, kyseisen yrityksen yhden maustepussin sijasta.... Maustepussin painokin on sama tai sitten kaupan isompi.
 
Pienet pussit kunniaan
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tuoreus, laatu ja erillaisuus + on ne pikkasen isompia kuin kaupanpussit
Mulla on vakiasiakkaita en pidä mitään kutsuja ne soittaa / meillaa / tekstaa mulle ja tilaa
Jos ne ovat isompia niin niissä on pilaantumassa enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pienet pussit kunniaan:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tuoreus, laatu ja erillaisuus + on ne pikkasen isompia kuin kaupanpussit
Mulla on vakiasiakkaita en pidä mitään kutsuja ne soittaa / meillaa / tekstaa mulle ja tilaa
Jos ne ovat isompia niin niissä on pilaantumassa enemmän.
Joo mutta ne on paljon tuoreempia kuin ne jotka on kaupanhyllyllä muutamia kuukausia maannu. Kardemumma on hyvä esimerkki kaupasta putkilo ja tästä 1 tl sama maku ja tuoksu
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiire:
Kuin paljon siitä saat ekstraa kuussa? Siis kun et kutsuja pidä? kannattaako?
Mulla on 10-15 vakiasiakasta, jotka tilaa suoraan multa ja jos mulla on joku kampis tai etu/ale tai tilauslähdössä niin mä voin rimpauttaa ja kysyä tarvitseeko jotain, uutuuksista ja eduista laitan postia.
Kuukaudesta siis paljon riippuu kuinka paljon, sanotaan nyt vaikka niin että omista mausteistani en ole mitään maksanut
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiire:
Mutta siis jos niitä myy vain tutuille, niin ei saa esim. puhelinmaksua maksettua tai osaa vuokrasta?
Toki se riippuu siitä miten paljon sulla on tuttuja ja miten usein ne tilaa. Ja miten paljon tilaat omaan käyttöön.

Karkeesti voit laskea että euron per pussi saat katetta. Joistakin enemmän, toisista vähemmän. Keskimäärin mun asiakkaat tilaa 2-40 pussia kerrallaan.
 
Niin ja jos siis vaihtoehdot on tehdä ei mitään ja hankkia ei mitään, niin eikö muutaman minuutin tai ehkä tunnin työstä kuukaudessa se 20 euroa tai 100 euroakin ole ihan mukava lisä? Harrastushan tämä monille on, mä olen 2 vuotta tehnyt nyt ja sen verran tosissani että voisin jo elättää tällä itseni jos tarve vaatii.
 
Kertokaas mullekkin lisää! siis 35e maksaa kun liittyy? Millai toi ostaminen, otan tilaukset ja kerään rahat toimituksen yhteydessä vai otan tilauksen ja toimitan tavaran ostajalle, otan rahat ja tilitän ne sitten vasta?
 
Kotigastronomille pitää tilaukset maksaa etukäteen, eli sen vuoksi + itselle riskittömämpää on kerätä tilaukset ja rahat samalla ja sitten tehdä ja maksaa tilaus ja toimittaa asiakkaalle tuotteet ja kuitit.

Mamma06 saa kohta yyveetä. Laitan lisätietoja.
 

Yhteistyössä