Kotihoidontukea ´3-vuotiaasta?

Kyselin tuolla mitäs nyt palstalla jo, mutta empä saanut vastausta. ELi meille tulossa vauva, ja sauvan synnyttyä esikoinen jää kotihoitoon. Saako siis 3-vuotiaan hoidosta kotona mitään tukea?
 
LeenaK
En ole ihan varma, mutta kun perheessä on isompi lapsi niin ainakin sen pienemmän lapsen kotihoidontukikaudella saa isommastakin tukea. Luulisin että äitiysrahakaudellakin saa alle kouluikäisestä sen samaisen tuen. Kelan sivuilta voisi löytyä tieto?
 
äitiysrahakaudella ei saa muutakuin kodinhoidontuen lisäosan jos tulot eivät ole liian isot. ja kun jäät äitiysloman jälkeen kodinhoidon tuelle niin saat yli 3 mutta alle 7v 50e. käsittääkseni tuo 50e tulee vain yhdestä yli kolme vuotiaasta lapsesta. korjatkaa jos olen väärässä
 
Minulla ainakin loppuu joulukuussa se pienikin summa mitä saan tuosta esikoisesta tällä hetkellä ku olen kahen poikani kanssa kotona.
Eli joulukuussa en enää saa esikoisesta mitään ku täyttää kolme.
No mut silti tulee halvemmaksi ku pitää esikoisen koton aku,et veisi hänet hoitoon.
Ellen nyt sit saa sit sitä duunia mitä hain =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 22:13 pööpö kirjoitti:
äitiysrahakaudella ei saa muutakuin kodinhoidontuen lisäosan jos tulot eivät ole liian isot. ja kun jäät äitiysloman jälkeen kodinhoidon tuelle niin saat yli 3 mutta alle 7v 50e. käsittääkseni tuo 50e tulee vain yhdestä yli kolme vuotiaasta lapsesta. korjatkaa jos olen väärässä
Joo,näin on.Mä olen nyt äitiysrahalla enkä saa tuosta esikoisesta mitään tukea..
 
Sinttura harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 09:06 annukka83 kirjoitti:
Minulla ainakin loppuu joulukuussa se pienikin summa mitä saan tuosta esikoisesta tällä hetkellä ku olen kahen poikani kanssa kotona.
Eli joulukuussa en enää saa esikoisesta mitään ku täyttää kolme.
No mut silti tulee halvemmaksi ku pitää esikoisen koton aku,et veisi hänet hoitoon.
Ellen nyt sit saa sit sitä duunia mitä hain =)
Kui? Oletko siis kotihoidontuella? Katsos tarkemmin päätöksesi? Onko niin että saat esikoisen täytettyä 3 v vain perusosan 294 e/kk?
Siihen lisäksi saa 84 e/kk alle 3-vuotiaasta ja tippuu sitte 50 e/kk kun esikoinen täyttää 3.

Eli jos olet lastenhoidontuella ja esikoinen täyttää 3 v joulukuussa niin sun pitäs kyllä saada se 294+50 e/kk siitäkin eteenpäin. 3-7-vuotiaasta saan sen viidenkympin sisarkorotuksen. JOs näin ei ole, niin soitappa kelaan. Siellä on sitte käyny ehkä virhe.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 23:00 Sinttura harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 09:06 annukka83 kirjoitti:
Minulla ainakin loppuu joulukuussa se pienikin summa mitä saan tuosta esikoisesta tällä hetkellä ku olen kahen poikani kanssa kotona.
Eli joulukuussa en enää saa esikoisesta mitään ku täyttää kolme.
No mut silti tulee halvemmaksi ku pitää esikoisen koton aku,et veisi hänet hoitoon.
Ellen nyt sit saa sit sitä duunia mitä hain =)
Kui? Oletko siis kotihoidontuella? Katsos tarkemmin päätöksesi? Onko niin että saat esikoisen täytettyä 3 v vain perusosan 294 e/kk?
Siihen lisäksi saa 84 e/kk alle 3-vuotiaasta ja tippuu sitte 50 e/kk kun esikoinen täyttää 3.

Eli jos olet lastenhoidontuella ja esikoinen täyttää 3 v joulukuussa niin sun pitäs kyllä saada se 294+50 e/kk siitäkin eteenpäin. 3-7-vuotiaasta saan sen viidenkympin sisarkorotuksen. JOs näin ei ole, niin soitappa kelaan. Siellä on sitte käyny ehkä virhe.
Näin. Saan minäkin meidän eskarilaisesta 50 euroa, kun oon nuoremman kanssa kotona kotihoidontuella.
 

Yhteistyössä