kotihoidontuki ja tienaaminen..

kysäsen nyt näin vielä josko jollain kokemuksia. elikkäs rahaa tarvis repiä kun hoitovapaa alkaa... jos siis käy työssä esim pari kertaa vkossa, onko se ok? saako tienata? -paljonko? myyntihommassa myös oon mukana mut vähän jäänyt....pakko alkaa petraan.. :) kiitti vastauksista!
 
Minun käsityksen mukaan kodinhoitotuki maksetaan ,jos lapsesi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa. Tulot ei siihen vaikuta. Esim. minä saa sen ,kun olen yrittäjä ja työni voi järjestää siten ,että voimme mieheni kanssa hoitaa lapsen kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DaninÄippä:
Ai jaa... Minä en taas saa kotihoidontukea vaikka lapsi on mukana töissä eli ei siis hoidossa. Täytyypä siis marssia kelaan.
Juu, marssi kelaan. Kotihoidontuki pitää hakea, koska sitä voi saada enemmän, jos perheen tulot on pienet.
Mutta kaikki saa, jos lapsi ei ole kunnallisess päivähoidossa, mulla sama juttu, että olen töissä, mutta lapset kulkee mukana ja saan kotihoidontuen.
 
Kotihoidontuen saa aina, kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Sama se paljonko tienaat. Ainoa tulo mihin se vaikuttaa on kotihoidontuen tulosidonnainen hoitolisä, mikäli olet sellaista nyt saanut.
Mä teen n. 16 h /vko hommia, jotta perhe saa muutakin kuin kaurapuuroa.
 

Yhteistyössä