kotihoidontukiasiaa....

Onko mahdollista saada lapsen kotihoidontukea siten, että mies hoitaisi 1v lapsemme aamuisin 08-12.30 eli kun mä tulisin kotiin 12.30, niin hän lähtisi töihin?
Kotihoidontuki lapsesta tulisi hälle ja mä saisin työelämävalmennuksessa täyden työmarkkinatuen+kulukorvauksen.
 
Joo, kotihoidon tukea saa KAIKKI joiden alle 3v lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Meillä molemmat vanhemmat töissä ja lapsen hoito järjestyi muuten, jolloin saatiin kotihoidon tuki, tosin ihan vaan se hoitoraha, ei hoitolisää.
 
Niin se menee. Jäin vanhempainvapaan jälkeen ensin pitään vuosilomia ja sen jälkeen hoitovapaalle. Työnantajalta hain hoitovapaan loman jälkeen alkavaksi. Saman päivämäärän laitoin Kelan hakemukseen, mutta Kelalla sit onneks oikasivat ja sanoivat, että laita kelan hoitoraha-hakemukseen alkamispäiväksi se päivä kun jäät vuosilomalle, koska hoidat lasta silloin kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mami-76:
En menis ihan varmaks sanomaan, jos sä saat työmarkkinatukea. Muuten kyllä, mut soittamalla Kelaan se selviää varmuudella:)
Mutta kotihoidontuki tulis miehelle, ei mulle.Mä saan täyden työmarkkinatuen+kulukorvauksen siksi, että olen omasta halustani työelämävalmennuksessa keräämässä pisteitä lähihoitajakoulutukseen.
Ei kai sitä kotihoidontukea silloin voi mieheltä evätä, kun lapsi on kotihoidossa?
 

Yhteistyössä