kotipihassa leikkiminen...kertokaa mulle mitenkä te olisitte toiminut?

eli tuossa vastapäätä olevassa talossa asuu semmonen 4v tyttö joka päivä se tulee monta kertaa hakemaan meiän muksuas ulos,ja aina siihen aikaan kun se on eskarissa.

siis musta tuntuu vaan et sen perään ei katota paljoo,tänään sit tuli semmonen juttu ku ovet meni jo kiinni kasilta,ja sil ei ollu avainta omaan rappunsa,asuu tos vastapäätä talos...no ovet oli kiinni,ketän ei näkyny,ja me jouduttiin jäämän sit siihen ikkunan alle huuteleen sen äitiä...joka ei tullut edes ikkunaan vaan sen veli tuli,ja aukasi oven sitten tytölle....:
siis eikö omista lapsistya sen vertaa välitet/katota perään et mis menee,ja sisälle käsketä kun on jo ovet menny kiinni!!

huoh...
 
"vieras"
No surullinen totuus on se, että kaikkien lasten perään ei tosiaan katsota. Kaikille ei laiteta ruokaa, laiteta pesulle ja anneta puhtaita vaatteita. Läheltä yhtä tapausta seuranneena...
 
ja yks päivä oltiin tuossa koti pihassa istuskelemassa,vein ulos leipiä jotka tein omille muksuilleni,ja isompikaan ei ollut syönyt ruokaa niin ...sit tämä tyttö alkaa jankkaan ja jankkaan et saako hänkin leipää..ja sanoin et sun täytyy pyyttää omnalta äitiltäs,et käypä hakemas kotoos
 
"Rouva"
Oijoi! :( 4-vuotias on kovin nuori oleileen yksin pihalla.... Käy soittaan niiden ovikelloa joku päivä ja kysele vähän äidiltä hienovaraisesti, että mikä niillä on tilanne ja miksi lapsi on niin paljon yksin ulkona ja tuohon aikaan.... että alaovikin oli kiinni. Entä jos ette olis ollut pihalla? Herranjumala, tuohon aikaan on jo jos jonkinlaista kulkijaa pihoilla.

Minä sinuna jututtaisin äitiä ja jos tuntuis, ettei ole tilanteen tasalla, soittaisin lastensuojeluun. (Ja avaa sateenvarjon paskakuuron varalta...)
 
"Rouva"
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;23747645:
ja yks päivä oltiin tuossa koti pihassa istuskelemassa,vein ulos leipiä jotka tein omille muksuilleni,ja isompikaan ei ollut syönyt ruokaa niin ...sit tämä tyttö alkaa jankkaan ja jankkaan et saako hänkin leipää..ja sanoin et sun täytyy pyyttää omnalta äitiltäs,et käypä hakemas kotoos
Aika kylmäveristä sinulta, en olisi itse kyllä voinut olla antamatta... varsinkin kun tiedät, ettei kaikki ole tytön kotona kunnossa. Ei ehkä ole saanut koko päivänä ruokaa. :(
 
cb
[QUOTE="Rouva";23747664]Aika kylmäveristä sinulta, en olisi itse kyllä voinut olla antamatta... varsinkin kun tiedät, ettei kaikki ole tytön kotona kunnossa. Ei ehkä ole saanut koko päivänä ruokaa. :([/QUOTE]

Mitäs jos lapsi on allerginen? En uskaltaisi noin pienelle vieraalle lapselle antaa syötävää tästä syystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;23747572:
..no ovet oli kiinni,ketän ei näkyny,ja me jouduttiin jäämän sit siihen ikkunan alle huuteleen sen äitiä...joka ei tullut edes ikkunaan vaan sen veli tuli,ja aukasi oven sitten tytölle....:
Tähän sen verran kommentoin, että on meilläkin veli mennyt partsille kun kuopus huutaa. Yleensä ehtii sinne ennen mua ja oon joskus kehdannut olla vessassakin lasten ulkoillessa.

Enkä pidä sitäkään järkyttävänä että ovi saattaa napsahtaa lukkoon; se menee kiinni just eikä minuuttia yli.

Toki toivon, että kaikista lapsista pidettäisiin hyvää huolta!
Mutta ap:n esimerkki ei ehkä ihan karuimmasta päästä kuitenkaa ole,,,
 
Kyllä mäkin oisin antanu leipää lapselle,kyllä meillä aina senverta on että yks leivänpalanen ei tunnu missään. Tietty jos tavaks tulis niitä kerjätä,niin sit vois jo ihmetellä ja siinävaiheessa soittasin kyllä jo lastensuojeluun.Ja mun mielestä tostakin vois jo melki soittaa,ei 4v lapsen kuulu olla yksin ulkona,etenkään noin myöhään.
 
Kyllä mäkin oisin antanu leipää lapselle,kyllä meillä aina senverta on että yks leivänpalanen ei tunnu missään. Tietty jos tavaks tulis niitä kerjätä,niin sit vois jo ihmetellä ja siinävaiheessa soittasin kyllä jo lastensuojeluun.Ja mun mielestä tostakin vois jo melki soittaa,ei 4v lapsen kuulu olla yksin ulkona,etenkään noin myöhään.
mul oli 4 leipää,ja me syötiin ne ulkona,ja tein ne sisällä omille muksuilleni...
 
"vieras"
[QUOTE="Rouva";23747664]Aika kylmäveristä sinulta, en olisi itse kyllä voinut olla antamatta... varsinkin kun tiedät, ettei kaikki ole tytön kotona kunnossa. Ei ehkä ole saanut koko päivänä ruokaa. :([/QUOTE]

Just. Ehkä ap:llä oli leivät varattuna vaan omilleensa.
Aattele jos täl muksul olis joku allergia esim.
 

Yhteistyössä