Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

Avasin huhtikuun treenistartin uuteen keskusteluryhmään ja jatketaan siellä huhtikuun alussa. Kukin omalla ohjelmallaan ja tyylillään sitten kun pääsee sinne saakka. Minä aloitan varmaan Ripped in 30 viikolta 15 kun 2.4 päättyy minun tämän hetkinen JM:n 30 day shred (ellei tule välipäiviä).. pidän sitten pari päivää ihan taukoa ennen kuin aloitan seuraavan treeniputken JM:n tahtiin..

Alla linkki jo valmiina uuteen keskusteluun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2340592-kesakuntoon-kotitreenilla-huhtikuun-startti/#post29696334
 
Viimeksi muokattu:
Rouva V
Tänään oli tarkoitus käydä aamu lenkillä, mutta muu perhe nukkuin, enkä tohtinut juoksuvaatteita käydä hakemassa vaatehuoneesta, niin teinkin JM day1. Maanantaina oli tarkoitus aloittaa, mutta ei vaan malttanut olla aamulla tekemättä mittään :)

Toivottavasti muitakin lähtis vielä mukaan, ettei tarvi yksin pakertaa :)

Miehelle oli fyssari tai vastaava kieltänyt tuollaiset kyykky haasteet, kuulemma ei polvet sellaista kestä. Tai jos välttämättä tahtoo, niin pitäis jaotella pitkin päivää, ettei kerralla tee niin montaa. Tein nyt tänä aamuna haasteen 50 ensimmäistä, mutta mun täytyy kyllä miettiä onko kyykkyjen teossa mitään järkeä, jos sen vuoksi polvet kipeytyy, tykkään kuiten juosta yms. missä tarvin noita mun jalkojani muutoinkin.
 
"Sari"
Kiva, että uusi ketju on jo valmiina odottamassa huhtikuun uutta starttia varten. Voisiko siihen ketjun alkuun laittaa vielä linkit niistä vatsa-, reisi- ja käsitreeneistä, niin ei tarvitse etsiä sitten enään tästä ketjusta?

Eilen illalla olin ihan turpeana ja kauhuissani, kun sekä vaaka että mittanauha näyttivät isoja lukemia. Tänään aamulla kun mittailin, niin paino oli tippunut yön aikana 1,5 kg eli aloituksesta oli pudonnut vähän. Senttejäkin lähtenyt muutama, ikävä kyllä tisseistä lähtenyt eniten, vaikka niistä ei tarvitsisi lähteä yhtään. Mulla on rasvararastot tiukimmassa reisissä ja peffassa.

Tänään en ole vielä tehnyt treeniä, mutta aloitan nyt.
 
"Vaapula"
Kiitos uudesta ketjusta black milk. Alkaa äitiysloman jälkeen työt huhtikuun alussa et tuo pikkusen lisähaastetta treenin suoritukseen mut mukana ollaan ripped ohjelmassa. Mulla on etenkin toinen polvi kipeytynyt kyykkyhaasteesta vaikka olen tehnyt kahdessa osassa kyykyt. Ei siis ennalta mitään polviongelmaa ollut. Ajattelinkin keskeyttää kyykyt toistaiseksi ja jatkaa pelkällä JM:llä ja lankulla. Ne oli muutenkin vähän puuduttavia tehdä. :)
 
"Sari"
Viimeinen päivä level 2:sta suoritettu ja tuntui ihmeen helpolta. Lankussa meni vain 2 min putkeen, viimeiset puoli minuuttia tein huilin jälkeen. Selässä,hartioissa ja käsissä alkaa tuntumaan pahalta. Kokeilin myös Iltsarin vinkkejä pitää käsi ristissä ja kämmenet ylöspäin, mutta ei juurikaan vaikutusta kestokykyyn.

Sellainen herkkuannosteluautomaatti olisi mullekin tarpeen. Onneksi tänään on iltameno, joten nyt en voi antaa periksi kiusauksille. Yritän ryhdistäytyä viimeiseksi 10 päiväksi ylimääräisten mässyttelyjen suhteen, koska muuten ei ennen ja jälkeen kuviin tule suurta muutosta. Totta se näköjään on, että laihtumisessa ruokavalio vaikuttaa 70-80 %.
 
Black milk harmaana
Laitan tuonne huhtikuun aloitukseen myös ne muut youtube linkit mitä treenejä voi kokeilla myös.. Kunhan mustaudun seuraavan kerran.

Kävin sitten 2,5 tunnin zumba mega partyssa nyt iltapäivällä ja täysillä piti mennä koko aika... Nyt jalkani eivät suostu enää puhumaan minulle :D :D saa nähdä pääsenkö huomenna ylös sängystä. Pitää ehkä helliä niitä pitkällä venyttelyllä, hieronnalla ja saunalla. Piti tullessa käydä hesen kautta, mutta otin itselleni kanasalaatin.

Huomenna vika kerta level 2. Hurraa! Onhan tuota saanutkin jo katsella..
 
"Paa"
Pakko liittyä mukaan, sen verran oon innostunu koko hommasta enkä suinkaan vähiten teidän edistymisestä :) Ihana seurata tätä ketjua! Ja kiva kun huhtikuulle on oma projektinsa, suorastaan nerokas kuntoilutapa tällainen, että kukin tekee kotona yksin, mutta silti tavallaan yhdessä huhkitaan :) Tuun kyllä pahasti jälkijunassa, kun aloitin tänään 1 levelin ekan päivän, mut eipä kai tuo haittaa.
 
Nyt on lisätty ne muutkin treenivideot tuonne huhtikuun aloitukseen.

Tuntuu, että kohtalo ivaa ja kovasti.. minulla on kurkku ihan kipeä. Mietinkin jo eilen, että lapset aivastelevat kauheasti, että onkohan flunssa tulossa meille. No nyt on kurkku kipeä! Lapsista irtoaa sellaista räkämatoa, että yöks! Joulukuussa minulla jäi paria päivää vaille level 2.. en silloin päässyt level 3:lle kauhean flunssa vuoksi. :mad:

Jalat tuntuvat olevan juntturissa eilisen zumba session jäljiltä ja kyljissäkin tuntuu, että jotain on tullut tehtyä.

Paa: Tervetuloa mukaan! Jokainen tekee tätä omalla tahdillaan ja ajallaan eikä ole tiettyä päivämäärää milloin jokin pitäisi aloittaa. Tämä liikkuminen kun taitaa (valitettavasti :LOL: ) olla elinikäinen projekti, joten koskaan ei ole liian myöhäistä tai aikaista :)
 
Kiva että treenisetit jatkuu tämänkin jälkeen. Eri asia vaan että milloin niihin ehdin, mutta onpa keväälle tavoitetta kuitenkin.

Eilen oli välipäivä, olisin kyllä ehtinyt treenin tehdä jos olisin puristanut itsestäni voimia.
Mutta mitä tapahtuu kun laitetaan umpiväsynyt nainen illalla kahden kesken keittiöön makoisan lasagnevuoan kanssa? Tapahtuu ikäviä, ikäviä asioita...:(

Mutta tänään pitää ryhdistäytyä! *läpsii itseään naamaan*
 
Viimeksi muokattu:
"Meikku83"
Level 3 korkattu ja tykkäsin!
Yllätyksekseni (?) en pystynyt tekemään YHTÄÄN vatsalihasliikettä.Huomiseksi otan mukaan tuon vatsalihaspenkin ( mikä lie oikea nimitya),ja teen siinä.

Syöminen tuppaa menemään överiksi, tämä treenauskin tuntuu kasvattaman nälkää (vai kuvittelenko?) :D
 
"Sari"
Täälläkin level 3 korkattu. Rankka oli, mutta hyvällä tavalla. Muutamaan liikettä piti vähän helpottaa. Jalkojen siksaksauksia (vatsalihakset) en jaksanut tehdä loppuun asti, viistoon tehtävissä punnerruksissa piti vaihtaa kesken kaiken naisten punnerruksiin ja niissä korkeissa 'pakarahypyissä' piti tehdä helpompi versio, kun pelkäsin, että lirahtaa. Eiköhän nämäkin liikkeet suju hyvin sitten taas treenin loppupuoliskolla.
 
Sello harmaana
Level kolmosta kolmas päivä takana ja alkaa jo sujua :)

Saan tehojakin nyt paremmin irti kuin ekalla kierroksella, kun tiedän mitä teen helpotettuna (mountainclimb, rockstarjumps, askelkyykkyhypyt ja viimeset sivulankkuvatsat). Noihin joihinkin hyppyihin en pääse ikinä, liikaa tömähdyksiä polvelle, mut mukautukset toimii ihan kivasti ja saa pidettyä sykettä yllä.
Askelkyykkyhypyt korvaan sellaisella peruskyykyllä, mistä noustaan aina toiselle jalalle enemmän, en osaa selittää sen tarkemmin :D Rockstarjump-liike korvautuu tavallisella hyppynaruliikkeellä. Niin joo ja se lankussa käsien ja jalkojen nostelu menee ilman painoja, koska nu mun 2kg puntit on sellaiset jättiläiset, että niiden päälle ei uskalla painoa varata, kun pyörivät pois alta.
 
Rouva V
Aamulla käväsin juoksemassa, sai kyllä niistää melkoisen monta kertaa, mutta olihan se ihanaa melkein parin viikon tauon jälkeen.

Kivaa, että muitakin myöhäsiä lähti mukaan. Paa, samoissa mennään eli day 2 tänään :)

Nyt day 2. kimppuun, ettei mee ihan yömyöhään.
 
"Paa"
JM I 2/10 tehtynä ja hyvillä fiiliksillä jatketaan. Eka päivänä tosin en tienny tuleeko ensin yrjö vai slaagi, mutta siitäkin selvittiin. Teen myös lankun ja kevennetyn version kyykyistä, kun sen verran polvet natisee etten täysmäärää uskalla.

Niin ja omat mitat on 167 cm/63 kg, vyötärö 73 cm. Tavoitepaino ois 57 kg ja vyötärö n. 65 cm. Oon ihan hullu sokerin perään, mutta pakko jättää se ihan vähälle, jos vatsaläskeistä haluan eroon.
 
"Sari"
Mulla meni taas plörinäksi ruokavalion suhteen. Tuli vedettyä illalla useampi pulla ja vähän karkkia vielä päällä. Voi että kun harmittaa, siillä eilisen kuntoilu-urakan ja dieettipäivän jälkeen olin aamulla huipputyytyväinen vartalooni. Tietysti maha pullahti taas esiin herkuttelujeni myötä.

Tein illalla vielä normaalin lenkkini, joka on noin 4,5 km. Huomaa, että siinäkin on kunto kohonnut reippaasti. Aloitin lenkkeilyn samaan aikaan kuin kuntohaasteenkin eli 21 pv sitten. Silloin kävelin suurimman osan matkasta. Nyt menen jo koko matkan reipasta hölkkää. Kohta jaksan varmaan pidentää lenkkiä vähän tai sitten kiristän tahtia kunnon juoksuksi.

Lankussa sattui selkään ihan pirusti, joten oli pakko huilia 1,5 min kohdalla. 1 min jatko-osa tuntui myös tuskaiselta. Kyykyt teen edelleen kahdessa osassa. Niissäkin alkoi sattumaan selkään, kun tein lankutuksen jälkeen.
 
"Paa"
Tuo kuulostaa lupaavalta, että lenkilläkin jaksaa paremmin haasteen johdosta! :)

Mieskin lupautui avustamaan karkkilakossa siten ettei toisi kotiin mitään karkkia, suklaata, pullaa tms. koska imuroin muuten kaiken huiviin saman tien. Ai mikä itsekuri.. :p
 
"Sari"
Sulla on Paa fiksu mies. Mun mies oli jättänyt karkkikipponsa olohuoneen sohvalle, enkä tietenkään pystynyt vastustamaan sitä. Parempiin suihin meni.

Level 3:n day 2 meni aavistuksen paremmin kuin eka päivä. Pystyin tekemään miesten punnerrukset, mutta kovin alas en niillä kyennyt menemään. Jalkojen saksaukset onnistuivat niin, että pidin niitä aika ylhäällä. Ainoastaan räjähtävät hypyt jouduin keskeyttämään, kun meinasi lirahtaa.

Lankussa tein uuden ennätyksen: 2,5 minuuttia, jeejee. Tosin olisi pitänyt lankuttaa 3 minuuttia, mutta loput tein pienen tauon jälkeen, kun tutina alkoi hellittämään. Kyykyissä ei ole mitään ongelmia, kun teen ne kahdessa erässä. Jännekään ei enää ole paukkunut, kun pitän jalkoja V-asennossa.

Nyt lähden vielä lenkille, katsotaan jospa jaksaisin hölkätä tänään pidempään.
 
"Paa"
[QUOTE="Paa";29705847]Onhan se. Aina joskus :D

Mulla noi punnerrukset tekee tiukkaa, hyvä kun yhden kunnollisen saa nihkeästi puserrettua.

Tykkään kyllä Jillianin tyylistä noilla videoilla.[/QUOTE]


Niin siis, tyylistä tsempata jaksamaan^
 
Rouva V
Day 3. pulkassa. Kyykkäsin ja lankutin myöskin, mutta täytyy varmaan noi kyykyt jättää pois, ettei polvet prakaa.

Eilen puntari näytti aamusta 58,5kg ja pätkällä on mittaa 158cm, mittanauhalla pitäis vielä vyötärö tsekata, jos yrittäis oikeasti saada "tulosta". Vatsa on melkoinen säkki, jota ois kyllä kiva saada kiinteämmäksi. Ois kiva tietää onko muilla lähtenyt kiloja/senttejä?

Herkuttelija olen ja tässä on melkoisen monet synttärit juhlittu muutaman viikon sisään, vielä ois omat juhlimatta, mutta sitten on pakko, ihan pakko laittaa herkkulakko käytäntöön.
 
Päivän huomio (sori, ei ole kovin urheilullinen): paras treenialusta on iso ryijymatto, paljailla jaloilla treeenaten. Ei luista jalkojen alla kuten meidän laminaatti mutta matto on kovilla.
Mutta likaantuukohan tuo matto...
 
Viimeksi muokattu:
"Meikku83"
Day 3. pulkassa. Kyykkäsin ja lankutin myöskin, mutta täytyy varmaan noi kyykyt jättää pois, ettei polvet prakaa.

Eilen puntari näytti aamusta 58,5kg ja pätkällä on mittaa 158cm, mittanauhalla pitäis vielä vyötärö tsekata, jos yrittäis oikeasti saada "tulosta". Vatsa on melkoinen säkki, jota ois kyllä kiva saada kiinteämmäksi. Ois kiva tietää onko muilla lähtenyt kiloja/senttejä?

Herkuttelija olen ja tässä on melkoisen monet synttärit juhlittu muutaman viikon sisään, vielä ois omat juhlimatta, mutta sitten on pakko, ihan pakko laittaa herkkulakko käytäntöön.
Mulla on lähtenyt useampi sentti (jopa 4 cm). Paino ei taida tippua, hetkellisesti tippui kilon mutta nyt näyttää taas samaa lukemaa.
 
black milk harmaana
Oih ja voih... täällä flunssassa katselen teidän treeniä. Kurkku on tosi kipeä ja pää täynnä räkää, joten mitkään urheilulliset tuokiot ei nyt oikein luonnistu. Toivottavasti loppuviikosta on tauti väistynyt niin pääsen taas jatkamaan.. Aion jatkaa siitä mihin jäin eli viimeinen päivä on level 2 suorittamatta.

Minulla on jalassa pieni ihottuma-alue (läiskäekseemaa) ja se tuntuu saavan potkua elämäänsä aina kun syön viljoja. Eilen illalla ja tänään söin tuoreita sämpylöitä ja nyt tuo miltei olemattomiin kutistunut ihottuma kutisee taas niiiiiiin ihanasti.... Kyllä se vaan ihossa näkee mitä syö. Minusta minun ihoni on nykyisin paremmassa kunnossa kun en syö sokeria niin paljoa kuin ennen. Viime viikko ei ollut mitenkään erityisen menestyksekäs syömisien suhteen.. Aina joku osa päivää meni hyvin, mutta jossin taas mätti... Pääosin siinä, että kasviksia ja salaatteja olisi saanut olla enemmän.

Nyt tämä flunssa vielä saa kaiken maistumaan puulta ja väsyttää kun kuopus yskii pinnasängyssä lakkaamatta yöt läpi niin ruokapuoli tässä taloudessa vähän kärsii... Kahvia kahvia kahvia.. Jotain hyvää.. Kahvia kahvia.. Jotain helppoa ruokaa.. Kahvia ja kahvia..
 
"Sari"
Ikäviä nuo sairastelut. Meillä mies ja lapset ovat yskineet ja kuumeilleet viimeiset pari viikkoa. Minä olen selvinnyt toistaiseksi parilla nenän niistämisellä, eikä olo ole ollut kipeä tai flunssainen. Toivottavasti onnistun välttelemään tätä pöpöpommitusta niin, ettei tauti saa myös minusta otetta.

Hoksasin, että minulta jäi Day 2 kokonaan väliin. Tein silloin muuta liikuntaa ja ajattelin sen korvaavan kuntotreenin. Ehkä nyt pitää jatkaa siitä, mihin jäi. Huomenna nimittäin en ehdi treeniä tekemään. Day 23 siirtyy siis keskiviikkoon.

Tänään oli sen verran virtaa, että jaksoin lisätä vakiolenkkiini yhden kierroksen. Normaalisti kierrän lenkin kaksi kertaa, mutta tänään sujui hölkäten ensimmäisen kerran kolme kierrosta, jopa suhteellisen vaivattomasti. Tuntuu hyvältä, kun kunto on oikeasti kohentunut. Pakko kiitellä jälleen teitä ihania tsemppikerholaisia. En olisi ikimaailmassa pystynyt tähän yksin.
 

Yhteistyössä