Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

Mä pidän tänään välipäivän, kun tuo toinen kantapää kipeytyi eilisen treenin jälkeen entisestään.. Kävin juuri 11,5 km pyörälenkin jotta edes aerobinen osuus tulisi hoidettua. Etureidetkin kyllä saivat kyytiä, kun meiltä on joka suuntaan hitonmoisia ylämäkiä! Jospa sitä jo huomenna jatkais sitten level 2:sta.
 
Puolivälissä ollaan :attn:

En pitänytkään välipäivää silloin toissailtana. Päivän syömiset menivät paremmin ja olo oli illalla tosi hyvä, joten en malttanut olla treenaamatta. Tänään ehdin jumpata vasta yhdeksältä illalla, mutta ei vaan voinut jättää välistä. En aio mitään välipäiviä pitääkään, ellei tuo esikoisen tänään alkanut flunssa nyt sitten päätä iskeä minuunkin. Silloin tulee ties kuinka pitkä tauko, saa varmaan aloittaa ykkösleveliltä uudestaan :|

Olitte puhuneet noista painoista. Mulla on myös se ongelma, että ainoastaan ykköskierroksen sen kävelypunnerruksen jälkeen tehty käsiliike (mikä tehdään staattisessa kyykyssä) ja sit vimpan kierroksen kyykyt ja käsien tuominen eteen tuntuu melkein ylivoimaisilta noilla 2kg painoilla. Muissa liikkeissä ei tunnu olevan juuri vastusta.

Viimenen lankkuvatsalihas ei kans meinaa tuntua oikein miltään. Olen nyt parina kertana muokkaillut asentoani läpi liikkeen ja koittanut etsiä kohtaa, missä se tuntuisi kunnolla, mutta ei. Ihan viimeiset viisi sekuntia tuntuu jotain siellä vatsalihaksissa. Pystyn kyllä tekemään peruslankkuakin jopa 2min ilman sen kummempaa harjoittelua, johtuisiko siitä? Vai teenkö vaan kerta kaikkiaan jotenkin väärin koko liikkeen, en tiedä.

Farkuista ei tursota enää jenkkikset ulkopuolella ;)
 
"Vaapula"
Niistä käsipainoista: jillianin kotisivuilla vissiin sanotaan että suosittelee 3-5lbl painojen käyttöä tohon ohjelmaan. Eli siis 1,5-2,5kg. Ehkä just jotkut neljän kilon painot voi kyllä olla liian painavat esim. nyrkkeilyliikkeeseen. Minä narukätisenä aloitin 1kg painoilla. :D Ajattelen et ne painot ei saa olla se kompastuskivi tässä hommassa kun ainakin mulla se kohdealue on tossa alempana. Ehkä jos tekee toisen rundin tätä ohjelmaa vois ostaa vähän painavammat painot.
 
"meikku83"
Mun häntäluun kipeytyminen johtui näköjään jostain level 1:sen liikkeestä.
Kakkosen aloittamisen jälkeen,ei mitään kipuja enää. Voisikohan Leonorin kantapään kipeytyminenkin olla seuraus jostain tietystä liikkeestä?
 
"Sari"
Jee, nyt on painokin lähtenyt (senttien lisäksi) putoamaan. 1,9 kg lähtenyt alkupainosta Senttejä on lähtenyt enemmän. Nyt on kyllä niin kova herkutteluhimo, että taidan pitää tänään kunnon karkkipäivän itselleni ja palaan ruotuun taas huomenna.
 
"Sari"
300 g suklaata tuli vedettyä ja olo sen mukainen. Treeni heti siihen päälle ja vatsasta kuului ihmeellisiä ääniä ja omituista hölskettä. Loppua kohti syke nousi, puuskutus lisääntyi ja hiki virtasi, mutta sisulla vedin treenin läpi. Nyt on hyvä olo. Vielä pitäisi tehdä puolet kyykyistä ja lankutus. Lenkillekin olisi tarkoitus lähteä, mutta ei yhtään innosta lähteä tuonne loskakeliin tarpomaan.
 
DAY13 / JMII 3/10

Tuntuu, että kyykyissä ja lankuissa on koko ajan jommassa kummassa lepopäivä. Tänään oli siis lankuista huilipäivä kun eilen oli kyykyt.

Tänään tuntui JM:n treeni ihan erilaiselta kun oli eilisen sijasta omat painot taas kotona käytössä. Eiköhän ne kuitenkin riitä toistaiseksi. Energiaa oli sen verran rattoisasti jäljellä, että tein JM:n vatsalihas treenin heti perään (josta jo aikaisemmin tällä viikolla mainitsin). Nyt ainakin tuntuu, että on ollut todellisessa kokovartalohöykytyksessä. :D

JM:n level 2 hiki tippuu enemmän päästä kun tas tuossa vatsalihas treenissä hiki valuu vatsaa pitkin. Jännä huomio :D

Monet tuntuvat teistä tekevän päivittäin jotan ekstraa tämän treenin lisäksi ja syömisiä tuntuu jokainen seurailevan enemmän "sillä silmällä". Todella kiva kuulla, että painossakin on tapahtunut muutoksia posiviitiseen suuntaan, vaikka sentit taitaa tässä merkata enemmän. Onko liikkuminen muutenkin lisääntynyt tässä kuussa verrattuna alkuvuoteen vai onko tämä kotitreenihaaste ollut vain lisäys entiseen liikkumiseen?

Sello: Minulla on sama juttu tuossa lankkuvatsalihaksessa. Olen kokeillut peilin edessä eri asennoissa ja minulla se ei vaan tunnu missään. Ei tuntunut joulukuussa eikä tunnut nytkään.

Onko kukaan muu huomannut, että reidet näyttää himppusen erilaisilta kuin alussa? Minä tänä aamuna jäin ihmettelemään, että reisissä näkyy muotoja.. siis lihaksen muodot nousevat vähän esille. Minä en muista, että näkyikö ne jo kuun alussa, mutta nyt ne vaan tänä aamuna pistivät silmään vaatteita vaihtaessa. Noista kuvista mitä mies otti kuun alussa ei ainakaan näy mitään lihaksia, mutta kuva on kuitenkin aina kuva. Kiva on myös huomata, ettei minulla ole vatsalihaksien välissä "kuilua" mikä on ymmärtääkseni suht yleistä raskaana olleilla naisilla(??). Minulla kuitenkin raskauksissa paino nousi 24 kg ja maha oli valtava!
 
"Sari"
Minulla tämä kotitreenihaaste on tuonut lisäpuhtia muuhunkin liikkumiseen. Aikaisemmin kävin vain silloin tällöin lenkillä, mutta nyt yritän käydä joka päivä. Haluan nyt tosissani päästä taas timmiin kesäkuntoon, samanlaiseen jossa olin viime kesänä.

Ruokavaliomuutos terveellisempään on myös tämän haasteen ansiota. Isot kiitokset sinulle Black Milk, kun aloitit haasteen ja sait potkittua minutkin liikkeelle. Joulun jälkeinen jatkuva suklaiden syönti ja löysäily liikunnan suhteen alkoi pahasti näkymään kropassani. Muutenkin olo oli vetämätön. Nyt on taas energiaa ja tarmoa täynnä, kun on tämä kannustava projekti menossa.
 
"meikku83"
Minä en oikeastaan huomaa mitään muutosta vatsassa tai reisissä. Toki mittanauhaa täytyy uskoa.
Aivan mahtavaa että tällainen haste on tehty! En olisi muuten saanut itseäni liikkeelle....Olen aina lasten kanssa kotona..
Taitaapi olla jo day 14 menossa. Yhtään isommilla painoilla en pystyisi tekemään, 1,5 kg käytössä.
 
"Sari"
Kappas vaan Meikku, laitettiin viestit samaan aikaan.

Minäkään en ole huomannut muutosta reisissä, niissä on edelleen runsaasti hyllyvää. Reidet onkin aina ollut vartaloni pahin ongelmakohta. Vatsa sen sijaan on litistynyt, vaikka on siinäkin vielä parantamisen varaa, mutta ei sentään ole enää samanlainen iso turvonnut röllykkä kuin haasteen alussa. Peppu tuntuu ehkä aavistuksen verran tiukemmalta kuin ennen tai sitten se on vain omaa kuvitteluani. Ihan kuin ei enää roikkuisi, vaan olisi noussut pykälän verran ylemmäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Sello harmaana
Mä en ole kamalasti liikkunut tässä vähään aikaan. Jonkin verran kävin lenkillä ennen tätä haastetta, mutta nyt on tullut sitten (kiitos tämän) liikuttua päivittäin edes tuon verran. Lasten kanssa kun ulkoilee, niin ei siitä oikein itse mitään muuta saa kuin raitista ilmaa (lapset 3v ja alle vuoden) :D

Farkut istuvat päivä päivältä paremmin. Ehkäpä uskallan haasteen jälkeen vetäistä jalkaani nuo "tiukkisfarkkuni", jotka menivät ennen kiinni vain pienen taistelun jälkeen ja hirveet pursotukset jäi joka puolelle. En ole niitä koittanut nyt ollenkaan jalkaani ja toivon, että kahden viikon kuluttua ne vaan sujahtaisivat kiinni. Saa nähdä miten käy :D
 
[QUOTE="meikku83";29673872]Mun häntäluun kipeytyminen johtui näköjään jostain level 1:sen liikkeestä.
Kakkosen aloittamisen jälkeen,ei mitään kipuja enää. Voisikohan Leonorin kantapään kipeytyminenkin olla seuraus jostain tietystä liikkeestä?[/QUOTE]

Pidin nyt yhteensä 2 päivän tauon, joten tänään oli level 2 day 3. Ajattelin kipeytymisen johtuneen hyppynaruhyppelyistä, mutta ei auttanut vaikka tein tänään niiden tilalla toisen liikkeen.. Eilen illalla jomotti koko jalkapohjaa ja varpaat heiluivat yksinään, joten otin magnesiumia ja pidin jalan ympärillä lämmintä kauratyynyä.. Ne helpottivat jonkin verran.

Mua jotenkin tympii edelleen tämä level 2, ykkösessä oli niin selkeää milloin treenattiin mitäkin lihasta, nämä level 2:n liikkeet taas tuntuu monesti ihan eri paikassa kuin on tarkoitus :D Esim. viimeinen vatsalihas, jossa kädet suorana lankussa heilutellaan jalkoja puolelta toiselle, alkaa ensin sattumaan yläselkään! Sitten on pakko pitää pienitauko, kun ei jaksa enää kannatella itseään yläselän polttelun takia, vaikka vatsalihaksissa ei tunnu vielä ollenkaan. Varmaan siis tekniikkavika, tai sitten selkälihakset on vaan niin heikossa kunnossa. Mulla on siis edelleen ikävä ykkösleveliä, jossa vähän yksinkertaisempikin pysyi perässä ja osasi tehdä liikkeet oikeaoppisesti.

Onkohan mulla joku hahmottamishäiriö, kun myös ensin eteenpäin kyykkääminen ja sitten taakse tuntuu aivan mahdottomalta :D Tuo taakse kyykky on aina kaikkea muuta kuin oikeaoppinen ja kaikki energia menee siihen, ettei mene jaloissaan sekaisin.

Summa summarum, hiki valuu kakkoslevelissä enemmän, mutta lihakset tuntui treenautuvan tehokkaammin ykköslevelissä.
 
"Vaapula"
Mulla sama ongelma siinä eteen taakse kyykyssä kuin leonorilla. Teen hiukan hitaammin ja koitan keskittyä oikein tekemiseen. Mitä se sitten onkaan, paino ilmeisesti pitäisi olla sillä liikkuvalla jalalla aina ala-asennossa?? Pelkään polveni puolesta kyllä siinä liikkeessä. Kaks pvää takana lvl2sta ja kyllä se on paaaljon rankempi kun ykkönen. Hyvä kun saan venytykset tehtyä kun tärisen ja puuskutan niin paljon. :D Huonolla mitallani (metallimitta :D) sen verran aamulla loin uskoa itseeni et kyllä varmasti on senttejä lähtenyt mittasipa miten tahansa.
 
DAY14 lankku& kyykky tehty.. siinä ei pitkään nenä tuhissut. JM:n treenin teen vasta illalla.

Turha teidän on minua kiitellä.. ihan itsekkäistä syistä tein tämän haasteen. Helmikuussa oli sellainen fiilis, että jos minulla ei ole jotain motivaattoria tähän niin tämä jää kesken koko haaste. Tulin siihen tulokseen, että jos saan jonkun muunkin hullun mukaan niin en ilkeä jättää kesken :D Ennemmin teidän kannattaa kiittää ja taputella itseänne selkään, että otitte haasteen vastaan. :)

Mites on laitetaanko tällä viikolla jonkun päivän ruokailut tänne? Itse saa valita minkä päivän ruoat kirjoittaa ylös. En tarkoita sellaista päivää, jolloin on vaan juonut vettä ja syönyt kaksi mantelia :LOL: vaan sellaisen, johon on tyytyväinen kokonaisuutena ja jollaisena haluaisi nähdä oman ruokavalionsa jatkossakin..

Huhtikuulle mietin, jos aloitetaan maanantaina 7.4 (vko 15) uusi treeni jakso. Siinä jää kaikille välipäiviä pitäneillekin pari päivää lepoa tämän jakson päätteeksi (kait me ollaan se ansaittu??).
Alla olevassa hesarin jutussa on hyvin kerrottu HIIT -treenistä ja siinä on mainittu, että HIIT -treenien välissä on hyvä pitää päivän tauko.
HIIT-pikatreeni polttaa rasvaa nopeasti– aloittelijalle riittää neljä minuuttia - Terveys - Terveys - Helsingin Sanomat

Millaista treeniä haluatte? Sitä voisi ideoida yhdessä.

Viikossa 2xHIIT?
HIIT Workout for Fat Loss - FitnessBlender.com's At Home HIIT Workout Program for Weight Loss - YouTube
HIIT Cardio and Abs Workout - 30 Minute At Home HIIT Workout with Abs Exercises - YouTube


Vatsalihakset á la Jillian?:
Jillian MIchaels: Killer ABS Level 1 - YouTube
Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack Abs Workout- Level 1 - YouTube

Pylly&reisi?:
Brutal Butt & Thigh Workout - 30 Minute Lower Body Sculpting - Drop it Like a Squat! - YouTube
30 Minute Booty Boot Camp - Butt and Thigh Workout - YouTube

Kädet ja ylävartalo?:
No Equipment Upper Body Workout for Great Arms, Shoulders and Upper Back - YouTube
Personal Training With Jackie: Upper Body - YouTube

En tarkoita, että nuo kaikki pitäisi tehdä vaan jokainen ottaisi 3-6 haluamaansa treeniä ja suorittaisi ne viikossa omalla tyylillä ja ajalla. Minulla ainakin kädet ja vatsa kaipaavat selvästi lisätreeniä ja vahvistusta, joten keskittyisin enemmän niihin. Jokaisella on varmasti ne omat heikot kohdat, joten treenien painopiste kannattaa varmaan olla niissä?
 
"Sari"
Nuo kaikki treenit vaikuttavat hyviltä. Aion tehdä niistä jokaista vuorotellen. Kuinka suuria painoja tuossa peppureisi-treenissä kannattaa käyttää?

JMII 5/10 suoritettu. Päälle vielä kyykyt kahdessa osassa ja lankutus. Mulle taitaa tulla raja vastaan lankussa huomenna. 1,5 min oli jo täyttä tuskaa. Tuntuu pahalta hartioissa ja selässä. Ilmeisestikin selkälihaksissa on vahvistamisen varaa.

Tänään vedin kaksi valtavaa palaa täytekakkua, joten pakko on lähteä vielä kurinpalautuksena lenkille. En todellakaan olisi jaksanut yksikseni treenata joka päivä, mutta onneksi on muita porukassa mukana. Se antaa kummasti lisätsemppiä.
 
"hei"
Mä oon alottanu paljo myöhemmin ku te, tänään tein viidennen treenin level ykköstä. Nyt jaksoin ekaa kertaa punnertaa (naisten) punnerruksia koko punnerrus ajan, ja tehä ne kyykyt joissa nostetaan kädet ylös kokonaan. Kahden kilon painoilla teen. Niissä inhottavissa sivukyykkäyksissä joiss nostetaan painoja samalla, joudun tekee niin et pidän kaksin käsin yhtä painoa. Muuten en jaksa. Saa nähä miten tuun pärjäämään level kakkosessa, mun käsilihakset on ihan paskat. Mä oon huomannu et housut ei enää niin kiristä mahasta, mut Se voi johtua ruokavaliostaki, oon täs jobku aikaa laskenut kaloreita. Mä olen 158cm pitkä (lyhyt) ja painan nyt jotain 63kg, en oo hetkeen käyny puntarilla, mut ei se paino ainakaa enempää ole ku 63 :) innolla seuraan teidän edistystä ja jälkijunass treenaan ite. Ja sitä piti kysyy, et kertooko se mun huonosta kunnosta vai mistä, et mulle tulee aivan huono olo treenin jälkeen! Suorastaan oksettaa. Teen aina hiki hatussa ja niin täysiä ku kykenen. Toisaalta ei haittaa, jääpä syömättä sit ku ei kykene ku vasta pitkän tauon päästä syömään :D
 
Kiva kuulla, että täällä on uusiakin tullut mukaan treenaamaan! Tervetuloa! Nimimerkki "hei" ihmetteli huonoa oloa ja googlella löysin alla olevat artikkelin. Olisiko siitä apua?

Miksi treenatessa tulee huono olo? | Kuntotohtori | Iltalehti.fi

Itse ainakin huomaan, että jos on tullut juotua huonosti ennen suoritusta niin sitten öklöttää jonkin aikaa. Tuossa JM:n treenin aikana ei kerkeä juomaan, mutta kannattaa juoda vähän enemmän nesteitä edellisen tunnin aikana. Ei suinkaan puolta litraa ennen aloitusta, sillä sitten hölskyy :D Niin ja kannattaa venytellä kunnolla jossain vaiheessa päivää.. tuo JM:n loppuvenyttely ei oikein riitä.

JMII 4/10 suoritettu. Nyt jaksoin tehdä kaikki käsiliikkeet loppuun saakka, vaikka viimeiset menee pelkällä tahdonvoimalla. Minulla myös on tuo eteen ja taaksepäin kyykkääminen ihan hakusessa.. teen sen hitaammin kuin tuossa videolla, mutta yritän saada liikkeistä hallitummat.. järkeilin, että tehokkaampaa on tehdä vähän hitaammin ja hallitummin kuin holtittomasti horjuen ja räiskien vähän sinne päin. Viimeisen lankkuvatsalihaksen vaihdoin level 1:n viimeiseen vatsalihasliikkeeseen. Nyt tuntui siellä missä pitikin.

Minä olen syönyt tänään pullaa, pari muffinssia, makkaran nuotiolla.. :D ja jotain ruokaakin, mutta vähän sitä sun tätä siis.
 
Sello harmaana
JMII 7/10 takana eikä vieläkään mene koko sarja huilaamatta parissa kohdassa. Lisäksi teen mukautettuna ne ekat lankkukyykkyhypyt (ei polvi kestä, eli teen niin kuin se vaalea nainen siinä videolla, vuorojaloin) ja hyppynaruhypyt teen tavallisina, en tuplina.

"hei": Mulla tulee huono olo, jos päivän syömiset ovat liian vähäiset. Treenaan siis iltaisin lasten mentyä nukkumaan, jolloin päivällisestä on aikaa n. 2-3h. Lisäks liika kahvi ja liian vähän vettä päivän aikana tekee samat tärinät.

Olis kiva jatkaa samalla tsemppiporukalla tän haasteen jälkeenkin. Musta tuntuu, että tarvin jonkun perseellepotkimisjengin taakseni, että pysyn ruodussa :D
 
Rouva V
Ääk, mua niin harmittaa tän haasteen keskeytyminen, ois ollut helppo porukan mukana suorittaa loppuun. Flunssa edelleen päällä, mutta haaveissa on, että pääsis perjantaina käymään pitkästä aikaa lenkillä.
 
"Meikku83"
Mulla taitaa tänään olla jo päivä 16.Juhuu!
Herkkuja on mennyt aivan liikaa, HUOMISESTA ALKAEN ALKAA OIKEASTI LAIHDUTUS!
Tänään sovittu leffailta vielä miehen kanssa.

Jos treeni jatkuu vielä ensi kuussa,mukana ollaan!
 
"Sari"
Tänään aamulla oli ilo katsoa peiliin. Vatsa oli litteähkö ja lihaksia erottui mukavasti, varsinkin kun jännitti niitä. Vyötärö näyttää myös kaventuneen. Nyt ei ollut mittanauhaa käsillä. Puolet haasteesta on tehty ja ekstrana ollut vielä lenkkeilyä melkein joka päivä, joten on jo aikakin alkaa tulosten näkymään.

Eilinen täytekakku huutaa kovasti kylmässä, enkä varmasti pysty vastustamaan sitä tänäänkään, mutta eipä näistä pikkuherkutteluista näytä kovin paljon hallaa aiheutuneen. Tärkeintä on, ettei päästä mässyttelyhimoa kokonaan käsistä.

Minä en aio alkaa varsinaisesti laihduttamaan, vaan jatkan tällä uudella terveellisemmällä ruokavaliolla, jossa on runsaasti kasviksia. Vatsa täyttyy mukavasti jo niilläkin, joten ei tule ahmittua liian suuria annoksia muuta ruokaa. Kaupan päällisenä bonuksena olen huomannut ihoni kunnon parantuneen huomattavasti. Kasvoja vaivanneet epämääräiset näppylät ovat kadonneet.
 
m1m
Mä teen treenin aamulla ennen aamupalaa, juon vaan lasillisen vettä ensin. Mulle ehdottomasti paras sauma, on sitten tehty eikä tarvi miettiä pitkin päivää että missä välissä ehtii treenata ja kauanko pitäisi olla väliä syömisistä jne :)
 

Yhteistyössä