koulu kiusaamisesta

Tänään sitten kävi niin kuin pelkäsin. Opettaja soitti että tytöllä mahakipee ja laittoi tytön kotiin.
Kummasti kipu vaan loppui kun kotiin pääsi. Eli tyttö pelkää olla koulussa kiusaamisen takia ja maha menee kipeeksi. Kun pääsee kotiin kipu loppuu. Mitä nyt sitten teen?
Laitanko tytön huomenna taas kouluun että opettaja voi soittaa mahakivun taas alkaneen vai pidänkö tytön muutaman päivän kotona?
 
Ei se kyllä mikään ratkaisu ole pidemmän päälle, että tyttö jäis kotiin. Tai siis: tuskin se pari päivää mitään auttaa. Pikemminkin siitä voi tulla sellanen tapa, että helpompi jäädä kotiin, mistä kiusaajat saa taas uuden syyn kiusata lasta kun on paljon poissa...

Kyllä tohon pitäs jotain muuta kautta löytää ratkaisu. Onko opettaja tietoinen siitä, mikä on tuon mahakivun oikea syy?
 
No joo
Velvollisuutesi vanhempana on selvittää ketkä kiusaavat ja vaatia että siitä tulee loppu! En ymmärrä miksi et ole jo tehnyt sitä? Ei kiusaaminen sillä lopu että pidät tytön kotona. Tuo mahakipu on jo todella vakava oire.
 
Koulu kiusaamista (lähinnä haukkumista) ollut koko kevään. Opettajat ja rehtori tietoisia.
Kiusaajia puhuteltu ,mutta uusia kiusaajia ilmaantuu harva se viikko.

Viestin opettajalle että mahakipu loppui kun kotiin pääsi.Eli itse epäilin että mahakipu johtuu koulussa olemisesta.
 
..
Ei se kiusaamisen lopettamisen vaatiminen aina auta. Joskus jopa pahentaa *kokemus* Itsellä paheni pikku nimittelystä fyysiseksi kiusaamiseksi ja vanhemmat, omat että kiusaajien olivat voimattomia. Koulun vaihtokaan ei auttanut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja No joo:
Velvollisuutesi vanhempana on selvittää ketkä kiusaavat ja vaatia että siitä tulee loppu! En ymmärrä miksi et ole jo tehnyt sitä? Ei kiusaaminen sillä lopu että pidät tytön kotona. Tuo mahakipu on jo todella vakava oire.

Osa kiusaajista on selvillä jo mutta kun niitä ilmaantuu joka viikko uusia.
Aiemmat kiusaajat on puhuteltu. Viimeviikkoista kiusaaja ei tyttö osannut edes koulun kuvista näyttää.
 
vieras
Jos koulu ei saa mitään aikaseksi, niin tekisin justusta jonnekin muualle valituksen vaikka sitten poliisiin asti. On se kumma ettei tollasia lapsi paskiaisia saada kuriin vaan annetaan terrorisoida muita.
 
vieras
Juu meiläkin tyttö tokalla ja aina kun ilmottaa opelle jotain niin vähän aikan menee hyvin kunnes se taas alkaa. Ope vaan selittelee jostain väärinkäsityksistä,mutta eipä se lasta paljon auta.Mäkin ajattelin seuraavaksikohta ilmottaa johonkinylemmälle taholle jos ei lopu
 
äiti
Ei sitä kiusaamista välttämättä saada ikinä loppumaan.Mua kiusattiin 9v rehtorit ja opettajat ja vanhemmat tiesivät.Koulunkäynti oli yhtä helvettiä siksi kai minusta tuli vain kotiäiti.Suosittelen että vaihdat lapsen koulua jos mahdollista tai muutatte.
 
Koulukiusattu reilun 20v sitten
Itse olin lapsena koulukiusattu:(
Vanhemmat soitti kouluun ja koitti selvitellä asiaa,opettaja levitteli käsiään ja sanoi että se on ihan oma vika jos kiusataan.
(äitini oli ompelija joten vaatteista ei siis pulaa ja samoissa vaatteissa ei kahtapäivää kouluun menty)
Ikinä en vaatteillani itse kehunut,lähinnä minä kadehdin salaa kavereitani kun heillä normaaleja ostovaatteita ja kuvapaitoja kun itselläni yksivärisiä tai raidallisiä ym väriyhdistelmiä päällä mutta ei kuvallisia.
Minulta revittiin piloille takki,minulta varastettiin harvase päivä pipo ja istuin jälkiistunnossa kun ei ollut sitten enään pipoa.
Kiusaamista jatkui ja opettajakin nauroi koko luokan edessä että hän ei siihen puutu kun en itse tajua lopettaa,kiva siinä koko luokan kuullen kun opekin teki minusta syntipukin:(
Sitten se pinna paloi,kerran kotimatkalla...
Nämä 3kiusaajaa tuli taas kimppuuni,repi koulukirjani ja töni ja teki kaikkensa:(Otin näistä tytöistä sen kuka oli aloittaja,revin tukasta potkasin persuksille ja työnsin kunnolla mutaseen lätäkköön:D
sinne se raukkis jäi kavereidensa kesken pillittämään kuinka oli hiukset nyt kurassa ym.

Seuraavana päivänä koulussa taas minä olin open silmätikku ja jouduin tämän takia jälki istuntoon,ope kysyy jälki istunnon jälkeen kannattiko? Vastasin rauhallisesti että
'kannatti,nyt saan olla rauhassa'
Ja sainkin olla rauhassa:) tosin ope alkoi tämän jälkeen minua puuhaamaan tarkkikselle mutta epäonnistui:)
Niinkauan kuin oli kyseinen ope minulla oli koulunkäynti aika tuskaa mutta käyty mikä käyty ja hyvää muistoa ei siis pahemmin ole:(
 

Yhteistyössä