Koulukiusaaminen - miten saa loppumaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"sandra"
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen;25684323:
jossa vastassa kiusaaja ja hänen huoltajansa. Hieman jännittää mennä sinne, kun ei yhtään tiedä millä mielellä he sinne tulee, Itse vähän arkaillen menossa, mutta haluan tehdä kaikkeni että lapseni saa käydä koulua rauhassa. meillä alkoi vasta muutama viikko sitten koulunvaihdon yhteydessä mutta heti ekana päivänä ;( Siitä asti meillä ei ole näkynyt iloista ja hymyilevää nuorta. Oikein raivostuttaa, miten jotku voi kuvitella olevansa oikeutettuja tekemään toisen elämästä helvettiä!!!
voimia kaikille perheille jotka tämän asian kanssa joutuvat painimaan!
Älä mene yhtään arkaillen sinne! Ettei vaan käy niin että asia painetaan villaisella. Jos eivät kiusaaja ja huoltajansa ymmärrä hävetä, niin silloin kova kovaa vastaan. Sano että asia ei tule jäämään siihen, vaan jos kiusaus jatkuu niin poliisi ja lastensuojeluviranomaiset kutsutaan mukaan peliin. Ne eivät saa päästä kuin koira veräjästä! Tsemppiä!!
 
Ilmeisesti ei
Teillä tämä projekti käytössä: http://www.kivakoulu.fi/
Oulussa alkaa olla joka koulussa, ja siitä on hyviä kokemuksia - ennen kaikkea että asioista puhutaan säännöllisesti, vaikkei mitään ilmenisikään. Ja ehdottomasti, pidä lapsesi puolta!
 
Opettajat
Itse opettajana ymmärrän sen, miten tosiaan on vaikeaa selvittää sanaa sanaa vastaan ja ilmeisesti monien vuosien takaisia hitaasti ilmitulevia asioita. Nämä lähtevät liikkeelle niin pikkuhiljaa ja tahtovat paisua näkyviksi vasta vuosien saatossa. Teitä tämä ei enää auta, mutta jo alaluokilta lähtien voi alkaa lasten kesken joku valtapeli tai kauna, joka puuttumatta vain pahenee. Ikävä kyllä kaikki opettajat eivät halua/jaksa/ehdi tai näe tärkeäksi oppilaiden sosiaalisten suhteiden kehittämistä.
Ikävä kyllä, aina on niitä ihmisiä, jotka saavat itselleen voimaa siitä, että alustavat muita niin aikuisissa kuin lapsissakin. Lapset kyllä voivat oppia muuttamaan toisten ihmisten kohtelua, jos heitä siihen ohjataan sekä koulussa että kotona.
Tuntuu kyllä ihmeelliseltä ja pahalta, että koulun ja koulukuraattorin vastaus oli noin negatiivinen.
Toivon teille voimia ja lapsellenne varsinkin!
 
"vieras"
oma kokemukseni ja valitettavasti myös läheltä muiden kokemuksia seuranneena joudun toteamaaan, että todella hyvin menee asiat jos palaverit yms tuottaa tulosta ja kiusaaminen loppuu. Varsinkin kun nyt puhutaan yläkouluikäisistä.
Vaikka paljon puhutaan kivoista kouluista ymsyms niin oikeassa elämässä asiat lienee niin vaikeita opettajille ja koulun päättäjille että tilanteita vaan hyssytellään ja hymistellään. Murrosikäiset nuoret osaa olla todella julmia toisilleen, niiden päätä ja käytöstä ei mitkään palaverit ja esilleotot ja vanhempien mukaantulo ehkä muuta.
En sano etteikö palaverit ym keinot ehkä kannata kokeilla MUTTA muista kuunnella ja katsoa miten lapsesi voi kaiken keskellä! Jos tilanne menee hänen kannaltaan liian pahaksi niin ota lapsi pois koulusta.
 
ritityy
Ninulla on sama juttu koulussa siis. Olen 14 ja mulla on tismalleen samat ongelmat kuin pojallasi. katsoin keskustelua ja olen päätyänyt jankuttaa koulun vaihtoa ellei koulun alkaessa taas tää lopu. ( vaikka seuraava lähin ylä aste onkin kilometrien päässä)
 
rullalautailija :p
Joo ite olin turun perukoilla skeittaamassa olen 12v siihen tuli jotain ylä asteelaisia haukkumaan jne. Ne sitten otti mun laudan mun käsistä ja lähti mä kerkesin just repästä sen laudan niiden käsist pois ja löin sitä tyyppiä sil laudal takaraivoon. Sen jälkeen ne ei ees oo vilkassu
 

Yhteistyössä