Koulukuva pilalla, pakko purkaa!

Eikö perkele tule opettajalle tai edes kuvaajalle mieleen käskeä ekaluokkalaista pesemään ketsupit naamasta ennen kuvausta?!? Isoja värikuvia ei ainakaan viitsi pitää, pistää aika ikävästi silmään kun ketsupit toisessa poskessa:headwall:
 
"kukkuu"
reklamaatiota sinne vaan! jospa ottaisivat uuden. Kyllähän toi on tökeröä. Opettaja olisi vaikka voinut katsoa, muttakuvaaja viimeistään.
Älä ota koska muuten sama meno jatkuu jos kuvat jokatapauksessa otetaan niin miks ne välittäis miltä lapsi näyttää..
 
En kyllä pulita montaa kymppiä suttunaamakuvasta, vaikka kuinka onkin oma rakas mussukkani siinä.
Mustavalkokuvan varmaan pidän ja passikuvan mutta ihmettelen ettei aikuisille tullut mieleen puuttua moiseen.
Taidan laittaa opettajalle ainakin huomautuksen, ehkä pitää vastaisuudessa huolen että huikkaa lapsia pesemään naamansa...
 
Foortti harmaana
Heh, meillä oli kanssa yksi kuva esikoisesta, kun oli ite värkänny tukkasa ihme myttyrälle ja kuopus päiväkodissa kulahtaneissa vaatteissa, kun muistin kuvauspäivän väärin :D
 
"Ewa"
No mutta tuollaiset jututhan ne on sitä elämää!! Ota vaan ne kuvat, ne on sinulle ja lapsellesi kahdenkymmenen vuoden kuluttua todella rakkaat. Kun kuvat eivät ole sliipattuja, ne kuvastavat elämää paljon paremmin kuin siutut hiukset ja harjoiteltu hymy. Minusta tuollaiset koulukuvat olisivat parhaat!
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli
"kukkuu"
mun yhden vuoden kuvat on sisko tussilla sotkenut.. kyllähän se ärsyttää.

ei tollasista makseta!! jos ne on helpossa kohtaa kuvanmuokkauksella vois poistaa jos sais digiversiot... soita sinne!
 
ffff
[QUOTE="joo";27085574]Muutaman vuoden päästä noi kuvat on aarre :) Häpeätkö sä lastasi?[/QUOTE]

Voi luoja :headwall:

Miksi täytyy lähteä noin syviin vesiin syystä, että kuva pilalla.
Olen nähnyt itsekin kuvia, mitkä on oikeasti ainakin yhden kohdalta _täysin_ pilalla.
Minä en ymmärrä, että eikö opettajalla tai kuvaajalla todellakaan välähdä...nuo ketsupit...
 
Kaunis tyttö, tukka laitettuna ja kivasti vaatetettu. Mutta ketsarit poskella, en todella halua ostaa kummeille ja isovanhemmille lisäkuvia tuosta! En syytä lasta tapahtuneesta, en vaan pysty ymmärtämään miten aikuiset eivät ole huomauttaneet asiasta.
Täytyy kysyä tuosta photoshop mahdollisuudesta. Sisaruskuvan pidän ketsuppeineen mutta edustuskuvien pitää olla edustavia.
 
Taidan laittaa opettajalle ainakin huomautuksen, ehkä pitää vastaisuudessa huolen että huikkaa lapsia pesemään naamansa...
se kun meniskin ekaluokkalaisten kanssa sillä, että opettaja huikkaa lapsille naamanpesusta :D sää voit huikkailla vaikka maailman tappiin, mutta kyllä siellä tässä kohdassa syksyä on suurin osa sen verran toheloita, että huikkailut ei paljon paina.

kyllä se on vaan sitten joka naama tarkistettava ja pesuun lähetettävä ja pesun jälkeen tarkistettava ja se onkin ihan ok,

jos ei olla myöhässä aikataulusta, yksi lapsi vessassa, kahdelta puuttuu kuvauslappu, avustaja kipeänä tai ei ole, yhdelle laastaria polveen ja niin pois päin. Siinä sitä vaan sitten järjestää lapsia jonoon ja katsoo että mennään oikeaan paikkaan, eikä tosiaan aina ehdi ja pysty ja huomaa jokaisen naamaa käydä tutkailemaan ja naamanpesua valvomaan. vaikka kaitpa pitäisi.
 
"vieras"
No pidätte luokkakuvan. :) Meillä on yhdet kerhokuvat aikanaan jäänyt ottamatta, kun lapsi oli kertakaikkiaan niin itkuisen näköinen, että pahaa teki. Pelkäsi kuvaustilannetta.
 
"vieras"
No ne ei ole mitenkään halpoja kuvia ne koulukuvat ja monesti just mummit ja kummit haluaa kuvat itelleen ja ehkä jopa esille, niin kyllä mä haluaisin, että lapseni on niissä siisti ja PUHDAS! Jos kuvaus on ruokailun jälkeen, niin mielestäni kyllä opettaja ja viimestään kuvaaja vois vähän kattoa noilta pieniltä, että on ruuat pois naamasta.
 
En mä vaan raaskis heittää pois noita otoksia ja olla ottamatta. Tossahan on just se Ydin - hei, mä oon ekaluokkalainen! "En juu ole itse hoksannut kiireessä ja jännitysperhosissani käydä ruokailun jälkeen kunnolla pesulla, kun niin mietitytti että pääsenkö Hannan vai Venlan viereen istumaan vai joudunko takariviin Nikon viereen...ja kun en tiedä kummonen se kuvaajakin on..ja entäs jos ei hymyilytäkään ja entäs jos naurattakin ihan hurjana...ja.."...:heart:

Ja voithan aina tuon kuvan lisäksi lähettää sitten niille
kummeille ja mummeille jonkun kotona otetun ja laitetun ja siistin kuvan koululaisestanne.

Mutta ei. En voisi olla kuvaa ottamatta.

Open nilkoille asiaa ei voi potkia. Siinä on taatusti ollut oma tekemisensä saada koko luokan revohka ajallaan omalle kuvausvuorolleen taustanahjailuineen ja ujopiimäkohtauksineen kaikkineen - jännitysmomenttia siinä on ollut sekä opettajalla että kuvaajallakin, jotta homma sujuisi edes suht jouhevasti.
 
"vieras"
Ihme etteivät ole käsitelleet pois, jos on noin näkyvää.

Mutta en itsekään jättäisi ottamatta. Muistoksi tahtoisin. Ei ne koulukuvat muutenkaan läheskään aina niin häävejä ole.
 
"vieras"
Minä seuraan joka vuosi melko läheltä näitä valokuvaustilanteita ja ihmettelen samaa.
Ei aikataulu ole koskaan niin kiireinen etteikö opettajat tai kuvaaja ehtisi ruuanjämät lapsen naamasta pyyhkiä.!

Tosi usein näkee näitä tukka silmillä/ kaulus väärinpäin kuvia kun ei kuvaaja/opettaja sen vertaa viitsi katsoa! En tarkoita että jokaisen lapsen tukkaa pitäisi tuntitolkulla harjata mutta edes ruuat pois naamasta.

Sinuna ottaisn ap yhteyttä kuvausfirmaan ja kysyisin tuosta photoshopista jota joku ehdotti.
 
ttppii
Menevät kyllä hienot kuvat pilalle jos niitä photoshoppaa. Kyllä niitä luokkakuvia tulee "vaivaksi" asti ennekuin koulu on käyty. Tuollainen kuva on tosi hauska siitä tylsästä sarjasta hiukan poikkeavana.
 
Kaunis tyttö, tukka laitettuna ja kivasti vaatetettu. Mutta ketsarit poskella, en todella halua ostaa kummeille ja isovanhemmille lisäkuvia tuosta! En syytä lasta tapahtuneesta, en vaan pysty ymmärtämään miten aikuiset eivät ole huomauttaneet asiasta.
Täytyy kysyä tuosta photoshop mahdollisuudesta. Sisaruskuvan pidän ketsuppeineen mutta edustuskuvien pitää olla edustavia.
Edustuskuvia? :confused: Siis MIHIN tarkoitukseen koulukuvat teillä menisivät?

Menkää valokuvaajalle ottamaan kunnolliset "edustuskuvat", jos sellaisia tarvitsette.
 
"Uuu"
No eiköhän opettajalla ole muutakin tekemistä kun vahtia jokaista likakäikkää. Valokuvaaja sen sijaan olisi voinut tuosta sanoa, mutta hän saattoi luulla, että lapsella oli ihottumaa tms
 

Yhteistyössä