kouluttamattomia?

Uskaltaako kysyä onko muita mameja joilta puuttuu ammattikoulutus. Mulla on vain peruskoulutus, enkä vielkään varmuudella tiedä mihin ammattiin soveltuisin parhaiten.. Tätä mietin nyt, oon jo 21 v. 1v- poika 1-v. :ashamed:
 
ammatti puuttuu minultakin,tosin ylioppilaaksi olen käyny ennen tytön syntymää.ite olen siis 21v. ja neiti 2v. ja enkelitytön synnytin pari vkoa sitten(rv.14+2)..todella sairas kun oli.. :'( mutta suunnitelmissa olisi siis kolmas lapsi ja jos se meille suodaan niin jos sitä sen jälkeen koittais kouluun hakea.. :) hevos tai puutarha-ala kiinnostais nyt lähinnä,vaikka työpaikat kummallakin alalla on aika hukassa täällä pohjosessa..no,aika näyttää mitä teen,mutta ei oteta "ammattitaidottomat"stressiä vaan nautitaan elämästämme ja lapsistamme kun ovat vielä pieniä!!kyllä sen ammatin sitten kerkeää hankkia ja ainahan niitä pikkutöitä saa jostain jos tarvis on.. =)
 
kotiäiti83
koulut on kesken "lasten takia"...lapset reilu 2,5v. ja 3kk. ikäset tytöt... alotin lähihoitajaksi opiskelun, ku seurustelin vasta mieheni kans, mutta koulu jäi kakkoseksi. koulu sitten joskus.
ottaa vaan päähän ku kaikki kyselee et mitenkäs se sun koulu...on täs maailmas parempaaki ku koulut!!!
 
Täällä kans :wave: Töissä olen kuitenkin onneksi saanut olla ennen lapsia,nyt kotona kohta 7v.ja haluaisin ollakin vielä mahd.pitkään.Muutamia kouluja olen"yritellyt"mutta ei sitä omaa alaa ole löytynyt,tosin nyt alkaa olla pikkuhiljaa selvät suunnitelmat sen suhteen.Kunhan tässä ehtii... :)
 
Heips!!
Löytyy niitä muitakin :)
Mulla takana peruskoulu, 2v kokkilinjaa ja puol vuotta lähihoitajalinjaa....ja vain peruskoulun paperit..
Tietoa ei oo mikä musta "isona" tulee...Mut eiköhän tässä ole koko loppuelämä aikaa opiskella :)
Ikää löytyy kohta 22v ja tyttö kohta 2,5v...
kotona aineskii helmikuulle ku likka täyttää 3v...
 
MammaRiia
Täällä 25- vuotias kouluttamaton kotiäiti :wave: Amiskan vaatetuspuoli jäi kesken sekavan elämäntilanteen ja masennuksen takia, sitten olikin lasten vuoro. Tulevaisuudesta ei mitään hajua, kotona ainakin haluan olla mahdollisimman pitkään.
 
mulla ei ole ammattia, tosin olen suorittanut puolet lähihoitaja koulusta, ja töitäkin tehnyt sillä alalla aika lailla. Ja tällä hetkellä teen osa aika työtä..ehkäpä vielä palaan koulun penkille ja luen itseni lähihoitajaks, en tiedä vielä...en oo varma haluanko just lähihoitajaks vai mitä haluan..sen näkee sit joskus...niin, ja ikää minulla 22v.
 
Annette
eipä ole, lähihoitajakoulutusta puolet käyty, talouskoulussakin käväissyt... mut ku ei napannut niin ei. töitä olen tehnyt kyllä. pian 5 vuotta ollut koti-äippänä (kaksi poitsua meill), ja luultavasti seuraavat 3v taas, kunhan tämä masuasukki tupsahtais maailmaan (rv 40+6). niin ja 26v. ikää mulla.
 
Mibu
Puuttuu.Olen kyllä hakenut kouluun,mutta nyt saa odotella milloin pääsen ja pääsenkö edes.
Täytän kohta 21-v.
En ole edes varma haluanko tätä ammattia,mutta teen sen vain siksi että jos ja kun saan ammatin ja töitä niin tytölle tulee turvattua tulevaisuus.
 
eipä löydy multakaan ammattia :whistle: :ashamed: Vuoden kävin koti-ja laitostalouskoulua mutta jäi kesken. "Turhanpäiväsenä"kerkesin olemaan kuukauden kunnes menin töihin ja siitä saakka olen töissä ollut (lukuunottamatta lasten syntymiä). Ajattelin mennä sitte vasta opiskelemaan jahka lapset on isompia ja tiedän varmasti mitä haluan opiskella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2005 klo 16:51 Tepsu kirjoitti:
Heips!!
Löytyy niitä muitakin :)
Mulla takana peruskoulu, 2v kokkilinjaa ja puol vuotta lähihoitajalinjaa....ja vain peruskoulun paperit..
Tietoa ei oo mikä musta "isona" tulee...Mut eiköhän tässä ole koko loppuelämä aikaa opiskella :)
Ikää löytyy kohta 22v ja tyttö kohta 2,5v...
kotona aineskii helmikuulle ku likka täyttää 3v...
Mulla myös käytynä 2 vuotta kokkilinjaa ja puol vuotta lähihoitaja linjaa.. ens syksynä olis tarkotus toi kokkipuoli käydä loppuun kun tyttö on reilu 1,5v...
 
lami
täällä myös yksi :wave: Lähihoitaja opiskelut keskeytin melkein 2 vuoden opiskelun jälkeen, sen jälkeen olen ollut töissä ja työttömänä. Nyt äippälomalla, esikoinen syntyy pian =)
Vielä muutama viikko :heart:
 
criss
ei mullakaan ole ammatillista koulutusta.. lukion kävin ja yritin pariin otteeseen käydä hotelli- ja ravintolapuolta mutta mielenkiinto tyssäs.. kuitenkin koko ajan lukion jälkeen olen töissä ollut.. siihen asti kunnes tyttö synty.. kouluun huvittaisi mennä mutta rahallisesti se ei houkuttele... ai nii ja ikää on pian 24v

 

Huh, ja minä ku aattelin että oon ainut ja hävettää, kun sukulaiset kyselee koko ajan koulusta, että mitäs meinasit yms..
Mutta kun ei tiedä vielä(kään) vaikka ikää on jo 22v.
Jonkin aikaa tässä saa onneksi vielä miettiä, kun tyttö on 3kk vanha :)
 

Yhteistyössä