Kova taistelu siitä, että kolmas lapsi vai ei...

Ja siis nimenomaan taistelu itseni kanssa... mies kyllä olis valmis.
On niin kova vauvakuume. Lapset nyt pian 2 ja 4. Jotenkin jos vielä sen kolmannen haluais tehdä, niin se olis tämän vuoden asia. Liian pitkälle en halua venyttää.
Mutta jaksaako sitä vielä aloittaa uudestaan? Ja työelämän pitäis taas odottaa, voi mennä hyvät mahdollisuudet sivuun... vaikka onhan se perhe tärkeämpi, se nyt on selvä.
Miten tää onkin näin vaikea juttu, aikaisemmin oli ihan selvä että kaks riittää. Ja nyt kuitenkin... niin kova vauvakuume...ehkä?
 
joo
Samoja mietteitä täällä. Toisaalta nyt pääsee jo niin helpolla, ettei tiedä viitsiikö. Samoin huolestuttaa se, että onhan ne vauvat ihania ja pienet lapset, mutta kasvavat ja siihen touhuun niitä voimavaroja vasta tarvitaankin. Vauvan yövalvomiset on ihan pientä sen rinnalla.
 
Meille on tulossa kolmas lapsi nyt kesän alussa ja sitten mä luulen et meidän lapsiluku ois täynnä. Mies tosin on sitä mieltä että vois vielä pari saada lisää :eek:

Niin, jaksaako sitä aloittaa alusta...toisaaltaan teillä on vielä nuo kaksi lastakin suht pieniä joten et ehkä vielä ole päässyt siihen vaiheeseen että et ole niin kiinni enää lapsissa jne.
Työpaikka varmaan säilyy ja odottaa. En tiedä millä alalla työskentelet, mutta omalla alallani tiedän ettei kovin kummoista tapahdu...uusia ihmiskohtaloita, mutta tiedän etten voi heidän osaltaan tapahtumien kulkua muuttaa joten voin siten olla hyvillä mielin kotona ja hoitaa lapseni. Korkeintaan voin hakea sisäistä siirtoa toisenlaisten asioiden tutkintaan, mutta sitä on varmastikin mahdollista miettiä sitten joskus.

Kaksi on hyvä, mutta kolme vielä parempi B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ekköhän sinä ehdi vielä saada töissä tilaisuuksia ja en usko kenenkään kovin hyvää tilaisuutta tarjoavan kahden pienen lapsen äidille.
No kun on tarjottu jo :D
Ja tiedän että jatkossa tämä nyt napattu tarjous poikii lisää.... mutta uusi lapsi muuttaa tietysti tilannetta, mut tää työjuttu nyt oikeestaan on sivuseikka. Kyllä lapset tärkeämpiä on, vaikka urakin mulle on omalla tavallaan tärkeä - oman itseni takia lähinnä, jotain mitä haluan itselleni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ekköhän sinä ehdi vielä saada töissä tilaisuuksia ja en usko kenenkään kovin hyvää tilaisuutta tarjoavan kahden pienen lapsen äidille.
No kun on tarjottu jo :D
Ja tiedän että jatkossa tämä nyt napattu tarjous poikii lisää.... mutta uusi lapsi muuttaa tietysti tilannetta, mut tää työjuttu nyt oikeestaan on sivuseikka. Kyllä lapset tärkeämpiä on, vaikka urakin mulle on omalla tavallaan tärkeä - oman itseni takia lähinnä, jotain mitä haluan itselleni.
No jos siltä tuntuu niin panosta nyt siihen työhön ja muutaman vuoden päästä vaikka kaksi lasta, on kaveria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ekköhän sinä ehdi vielä saada töissä tilaisuuksia ja en usko kenenkään kovin hyvää tilaisuutta tarjoavan kahden pienen lapsen äidille.
No kun on tarjottu jo :D
Ja tiedän että jatkossa tämä nyt napattu tarjous poikii lisää.... mutta uusi lapsi muuttaa tietysti tilannetta, mut tää työjuttu nyt oikeestaan on sivuseikka. Kyllä lapset tärkeämpiä on, vaikka urakin mulle on omalla tavallaan tärkeä - oman itseni takia lähinnä, jotain mitä haluan itselleni.
No mikäs sua estää mennä hetkeksi aikaa töihin ja vaikka sitten vuoden päästä jäädä kotiin kolmosen kanssa. Koska eihän se ole sanottu että kolmas lapsi saa alkunsa suurista toiveista huolimatta nyt samantien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..........:
kolmas ainakin paransi meidän elämänlaatua, kaksosten jälkeen mene todellakin ihan taskussa :)
Hihiiii näitä lisää =)
Mä huomaan että oikein lietson omaa vauvakuumettani siihen suuntaan että joo joo lisää lapsia.... Mun pitää vaan odottaa syksyyn ennenku voidaan alkaa yrittämään. JOs siis silloin vielä oon samaa mieltä... tuuliviiri rauhatooooon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ekköhän sinä ehdi vielä saada töissä tilaisuuksia ja en usko kenenkään kovin hyvää tilaisuutta tarjoavan kahden pienen lapsen äidille.
No kun on tarjottu jo :D
Ja tiedän että jatkossa tämä nyt napattu tarjous poikii lisää.... mutta uusi lapsi muuttaa tietysti tilannetta, mut tää työjuttu nyt oikeestaan on sivuseikka. Kyllä lapset tärkeämpiä on, vaikka urakin mulle on omalla tavallaan tärkeä - oman itseni takia lähinnä, jotain mitä haluan itselleni.
No mikäs sua estää mennä hetkeksi aikaa töihin ja vaikka sitten vuoden päästä jäädä kotiin kolmosen kanssa. Koska eihän se ole sanottu että kolmas lapsi saa alkunsa suurista toiveista huolimatta nyt samantien.
Mä oon töissä, eli sen puolesta ei hätää. Mut se uudestaan äippälomalle jääminen tuottaa vähän takapakkia, mutta mitäpä tuosta...
Ja toi on niin totta, että ei missään oo kirjoitettu että ylipäätään saadaan kolmatta!
 
............
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Alkuperäinen kirjoittaja ..........:
kolmas ainakin paransi meidän elämänlaatua, kaksosten jälkeen mene todellakin ihan taskussa :)
Hihiiii näitä lisää =)
Mä huomaan että oikein lietson omaa vauvakuumettani siihen suuntaan että joo joo lisää lapsia.... Mun pitää vaan odottaa syksyyn ennenku voidaan alkaa yrittämään. JOs siis silloin vielä oon samaa mieltä... tuuliviiri rauhatooooon...
No oikeesti, siitäkin huolimatta että tyyppi on edelleen huonouninen 1v. 3kk, niin aivan mahtava persoona ja on tuonut niin paljon iloa meille kaikille. 2v. 1kk on ikäeroa tupliin. Anna mennä vaan, lapset on ihania :).
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Tota mä just oon miettinyt että meneekö se oikeesti "siinä sivussa" vai tekeekö se sen suurimman muutoksen elämään? Kun joku joskus sanoi että toinen lapsi ei muuta montaa asiaa, mutta se kolmas muuttaa kaiken...
meillä ei mennyt "siinä sivussa", vaan muutti koko perhe-elämän raskaammaksi. Vauva-aikana koliikki ja muutenkin vaativa luonne. Mutta toisaalta, nyt alkaa helpottamaan kun lapsi lähestyy 2-vuoden ikää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ekköhän sinä ehdi vielä saada töissä tilaisuuksia ja en usko kenenkään kovin hyvää tilaisuutta tarjoavan kahden pienen lapsen äidille.
No kun on tarjottu jo :D
Ja tiedän että jatkossa tämä nyt napattu tarjous poikii lisää.... mutta uusi lapsi muuttaa tietysti tilannetta, mut tää työjuttu nyt oikeestaan on sivuseikka. Kyllä lapset tärkeämpiä on, vaikka urakin mulle on omalla tavallaan tärkeä - oman itseni takia lähinnä, jotain mitä haluan itselleni.
No mikäs sua estää mennä hetkeksi aikaa töihin ja vaikka sitten vuoden päästä jäädä kotiin kolmosen kanssa. Koska eihän se ole sanottu että kolmas lapsi saa alkunsa suurista toiveista huolimatta nyt samantien.
Mä oon töissä, eli sen puolesta ei hätää. Mut se uudestaan äippälomalle jääminen tuottaa vähän takapakkia, mutta mitäpä tuosta...
Ja toi on niin totta, että ei missään oo kirjoitettu että ylipäätään saadaan kolmatta!
No pidetään peukkuja sen kolmannen puolesta...koska tää keskustelu näyttää menevän siihen suuntaan että kolmas yritys lähtee sitten ens syksynä käyntiin :whistle:

 

Yhteistyössä