Kova väsymys ja etominen rv 11-12

Täällä kalvaa kova huoli, mulla on ihan armottoman kova väsymys ja mikään ruoka ei maistu. Kaiken lisäksi palelen, mutta lämpöä ei ole.

Nyt kalvaa sisällä huoli, on matkalaisella kaikki kunnossa. On kenelläkään ollut vastaavaa tässä vaiheessa raskautta. Tiedän että on aivan normaalia, mutta se että tämä on näin voimakasta! Makuulla on parasta olla, pystyssä jaksan olla korkeintaa pari tuntia päivässä, senkin pätkinä.

Jos olis kokemuksia, niin jakakaapa niitä.

Nampula 11+5
 
c81
Mulla alko 15. viikko juuri, ja oksennan monta kertaa päivässä + nukahtelen pitkin päivää. Neuvolan mukaan ihan normaalia, osalla vaan pahoinvointi jatkuu pidempään. Mie siis oksennan kaiken ulos mitä syön n. tuntia myöhemmin. Huoli täällä myös, mutta kyllä on pikkuinen kasvanut ihan normaalisti, joten no hätä. Vaikkei itsellä pysy ruoka sisällä, ottaa vaavi äidin 'vararavinnosta' tarvitsemansa kyllä.
Nampula, Joudutko olemaan töissä?
 
Kiitos c81! =) :flower:

Olen sairaslomalla nyt ollut viikon ja ensi viikko vielä ainakin. Lisää sitten jos tarvitsee. On se "kiva" kuulla että muilla samankaltaista, sillä tosiaan aloin huolestumaan, että jos itse tässä kunnossa niin millä matkalainen pysyy voimissaan. Mutta hyvä sitten niin, että kasva normaalisti! :heart:
 
Loka
Miulla on samaa :/ Pahoinvointi alko viikolla 5+ ja loppui viikon 9+ aikoihin lähes kokonaan. ( En kertaakaan ole kuitenkaan oksentanut vaikka lähellä onkin ollut. )
Mutta nyt tuntuu että se alkaa uudestaan. Olen taas todella väsynyt. Eilen aamulla heräsin aamulla 9.30, kävin päiväunille 12.30 ja heräsin 14.30. Sen lisäksi nukuin illalla kuuden ja seittämän välillä vielä vajaan tunnin. Ja silti uni tuli yhdentoista aikaan illalla ihan normaalisti. :/

Huomenna olen menossa lääkäriin tämän väsymyksen ja huimauksen takia ( sekä jatkuvan päänsäryn takia ) ja mietinkin että joudunkohan minäkin sairaslomalle ??
Kaksi viikkoa huilia voisi siis olla edessä ?
Olen kotona hoitava pph.

Loka ja Tirriäinen rv. 12+2 :heart:
 
Täällä kanssa alkanut samanlainen hervoton väsymys ku sillon ihan alkuraskaudessa. Se on vaan niin kertakaikkisen tyrmäävää ettei voi muuta kuin nukkua. Mulla joskus helpottaa kamalasti jopa puolen tunnin päiväunet ja sitten tuntuu niinku eläis taas. Nytkin kahvin voimalla töissä, nuokuttaa vaan kun heräsin viime yönä neljästi lohduttelee tytärpuolta.
 
Alhainen verenpaine (se vielä huimaakin) ja tietenkin matala hemoglobiini saattavat myös väsähdyttää. Mulla myös loppuu veto välillä kesken päivää, mutta paljoa oksentanut en ole tähän mennessä (rv 11+0).
 
Mulla lohdutti äitiyspoliklinikan päivystäjä, että jotkut naiset ne vaan voi pahoin koko raskauden ilman mitään syytä. Mua ei naurattanut liiemmin, sillä se oli rv:lla 33 jo "muutamien" ankeiden päivien jälkeen.. Onneksi nyt jo viikolla 37, niin alkaa olla jo toivoa ;)
 

Yhteistyössä