kriisiä pukkaa

Heippa. Kolmenkympin kriisiä pukkaa ja kyllästyminen "kotiäitiluukkiin". Itsensä hoitaminen on jääny taka-alalle kun noita lapsia on syntyny. Mie haluisin mennä laitattaa nätit kynnet ja hoidattaa kädet kuntoon. Millä nimellä kulkee sellaiset luonnollisen näköiset kynnet siis rakennekynsiä tarkoitan. Ei näistä tiijä kun ei ole näistä sen enempää aikaisemmin ollu kiinnostunut :ashamed: Miten kauan sellaiset kauniina kestää ja mitä sellainen lysti maksaa, jos joku osaa valaista. Pohjois suomes varmaan hieman eri hinnat kuin eteläs mutta noin yleensä. Miten no kestävät kun joutuu pienten peppua pesemään useasti päivässä yms. Entä onko muuten jotain kokemuksia tältä saralta jollakin. =)
 
Hoida mielummin hiukset kuntoon ja vaikka kasvojen ihoa. Rakennekynnet ovat oikea pöpöpesä. Jos joutuu pesee lapsen pyllyjä niin kaikki kakkapöpöt jää sinne liimauksiin lillumaan. Ei millään pahalla siis vaan hyvällä tästä kirjoitan. Käsiähän voi hoitaa rasvauksella ja sitten ostaa sellaisen ns.taikaviilan. Ja kivoja lakkoja. Sitten voisit keksiä uuden kivan harrastuksen. Mullakin oli 30v kriisiä, leikkautin pitkät hiuksenikin, etten näytä ryppyiseltä tytön humpukalta kun nyt ikääntyi. Mutta eihän sitä vanhaksi tule yhdessä yössä ja nyhän se elämä vasta alkoi ;)
 
Juu yläpää on jo otettu hoitoon ja se nyt on aika ok. harrastusta olis kyl hyvä miettiä ja ottaa itsestä niskasta kiinni nyt kun vielä olis tuo kroppa mahdollista saada hyvään kuntoon suht helpolla jos vaan alottas. =)
 
Mulla on ollu sellaiset rakennekynnet aika pitkään, mutta ei nyt taas vähään aikaan. Olis kyllä olleet ihanat töissä, kun asiakkaiden silmien alla joutui käsiään pitämään näytillä :saint: Kynnet oli mun mielestä ihanat. Niillä pesi pyllytkin. Mulla kynnet ei vain pysyneet hyvin, johtui ehkä just paljolla vedellä lääräämisestä. Kovasti niitä piti hoitaa iltaisin ja joka kolmas viikko käydä huollossa. Siltikin yks tai kaks kynttä oli aina ennättänyt irrota kokonaan. Seuraavan työn alkaessa, mietin kyllä vakavissani, ottaisinko jälleen uudet. On ne vain niin upeat ja naiselliset. Rahaa niihin palaa. Muistaakseni noin 80-85e laittaminen ja 40-50e huolto. NIin ja nuo hinnat rovaniemellä. Rakennekynsistä on haasteltu aika paljon näillä kaksplussan sivuilla. Laita tuohon ylläolevaan hakuun ja korjaa hakuajaksi kuukauden sijaan koko ajalta, löydät varmasti paljon aiheesta. =)

Mulla edelleen pitkät hiukset, kampaajan mukaan sen näkee sit, kun ne ei enää sovi. Vähän on alkanut kyllä olla omassa mielessä muutospaineita hiusten lyhennyksen suuntaan =)

Tsemppiä vain kovasti, ymmärrän miltä susta tuntuu! =) <br><br>
 
heipsan, itsekin joskus kyselin noista rakennekynsistä, mutta en ole sit kuitenkaan käyny laitattamassa, kun epäilin et ei riitä aika eikä muisti käydä sit "hoidattamassa" niitä.
Mut oisin viisaammilta vielä kysynyt et mitä eroa on geelirakennekynsiin? Siis muuta kuin hinta? Sen verran ne kuitenkin houkuttais :)
 
Mulla on ollu sekä geeli- että akryylirakennekynsiä. Muistaakseni samanhintaisia. Geelikynsiä kovetetaan ultravalolampun alla laittamisen aikana, akryyli kuivaa itsestään. Ilmeisesti geelit on nykyään yleisempiä. Mulle on laitettu aina tipeillä, paitsi espanjassa kävin kosmetologikoululla (fuengirola) laitattamassa ilman tippejä (sattui olemaan kouluttaja siellä paikalla). Ne kynnet ei pysyneet yhtä hyvin, mutta eivät myöskään repineet omaa kynttä rikki irrotessaan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 22:51 tuulituisku kirjoitti:
Mullakin oli 30v kriisiä, leikkautin pitkät hiuksenikin, etten näytä ryppyiseltä tytön humpukalta kun nyt ikääntyi. Mutta eihän sitä vanhaksi tule yhdessä yössä ja nyhän se elämä vasta alkoi ;)

Siis onko sun mielest 30 vuotias jo niin vanha ja ryppyinen, että pitää leikata pitkät hiukset lyhyiks??
Pikemminki monia se lyhyt tukka suotta vanhentaa. Tulee "täti-look".
Ei tulisi mieleenkään vielä leikauttaa lyhyiksi ja olen jo yli kolmikymppinen.
 
sillä kyselin noita eroja geelirakennekynsiin kun täällä oon nähny ilmoituksia jossa alkaen 40e..

Ja mitä hiuksiin tulee niin ei se lyhyt malli välttämättä tätimäiselle näytä, sehän riippuu ihan mallista ja siitä et sopiiko kellekin pitkät vai lyhyet.
Joitakin vanhentaa, joitakin nuorentaa. ;)
Itsellä on ollut pitkät hiukset, mutta paremmin kyllä "viihdyn" lyhyissä, ei siis liity millään lailla ikään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 22:37 rentunruusu kirjoitti:
sillä kyselin noita eroja geelirakennekynsiin kun täällä oon nähny ilmoituksia jossa alkaen 40e..

Ja mitä hiuksiin tulee niin ei se lyhyt malli välttämättä tätimäiselle näytä, sehän riippuu ihan mallista ja siitä et sopiiko kellekin pitkät vai lyhyet.
Joitakin vanhentaa, joitakin nuorentaa. ;)
Itsellä on ollut pitkät hiukset, mutta paremmin kyllä "viihdyn" lyhyissä, ei siis liity millään lailla ikään!
Jos noin halvalla saat, niin kipin kapin ottamaan jo! :D =) Meillä päin tuplasti kalliimpaa, tuo 40 e on sama ku espanjas...
 
äitineljälle
no niin pukkaa! täytän just 30 ja kyllä kaipaisin jotain piristystä lookkiin. kynnet ihme kyllä kasvaa ja voi hyvin, mutta nuo hiukset! moppitukka... en pitäisi pitkiä, mutta lyhkäsiä pitää päästää leikkauttamaan aika usein ja kun nytkään ei pääse niin en halua ylikasvaneella lyhyellä olla. harmaatakin on jo vaikka kuinka - onko muilla muuten vai oonko ainut mummo? värjään kylläen siis aio alistua.
pukeutuminen on toinen ongelma: aina jotkut olohousut (plyysi tms) ja trikoopaita, olen kuin yksi lapsista, vain isompi! olis joskus kiva olla taas huoliteltu.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 17:27 äitineljälle kirjoitti:
no niin pukkaa! täytän just 30 ja kyllä kaipaisin jotain piristystä lookkiin. kynnet ihme kyllä kasvaa ja voi hyvin, mutta nuo hiukset! moppitukka... en pitäisi pitkiä, mutta lyhkäsiä pitää päästää leikkauttamaan aika usein ja kun nytkään ei pääse niin en halua ylikasvaneella lyhyellä olla. harmaatakin on jo vaikka kuinka - onko muilla muuten vai oonko ainut mummo? värjään kylläen siis aio alistua.
pukeutuminen on toinen ongelma: aina jotkut olohousut (plyysi tms) ja trikoopaita, olen kuin yksi lapsista, vain isompi! olis joskus kiva olla taas huoliteltu.
Olet kyllä kuin mun vastakohta =) Täytän pian 40, kynnet ei kasva eikä voi hyvin, hiukset on pitkät ja raidoitetut ja pukeuduin viiden vuoden ajan kotona ollessani melkeinpä joka aamu farkkuihin :D Joka aamuinen meikkaaminen ja normaaleihin omiin vaatteisiin pukeutuminen piti jotenkin kodin ulkopuolisessa elämässä kiinni.

Kun kävin vajaan parin kuukauden töissä ja olin päivässä monta tuntia korkeilla kannoilla, vapaapäiviä oli ihana sulostuttaa rennommilla vaatteilla ja kuukengillä. Kotiäitivuodet otin tavallaan kuin työn, aamulla ylös, hiukset ja naama kuntoon ja menoks.

Kukin tietenkin tyylillään, mutta jos itsekin kaipaat huolitellumpaa ilmettä, niin siitä vaan. Tee arjesta vähän värikkäämpää, repäise ja panosta itseesi! =) :flower:
 
äitineljälle
no taisin hiukan liioitella, kun mummoksi itseäni tituleerasin :LOL: Totta kuitenkin on että ulkonäkö tympii välillä. Pidän kotioloissa olohousuja ja muuta vastaavaa, mutta kauppareissulle laitan kyllä farkut. Meikkaan joka aamu ja hiukset (pitkät) on värjätty&raitoja niissä. Korkokenkiäkin käytän joskus esim. eilen kun olin pitkästä aikaa shoppailemassa. Tarkoitin, että en pääse kampaajalle tarpeeksi usein (harmaata näkyy juurikasvussa) ja enimmäkseen käytännöllistä pukeutumista vaatii tämä kotiäidin ammatin harjoittaminen. Olishan se ihanaa panostaa omaan ulkonäköön ja hyvinvointiin, mutta käytännössä ei onnistu: ei ole oikein rahaa ja lapset on aina mun kanssa kun mies on töissä tai rakentaa. Täytyy pärjätä samaan tyyliin. Vähän tuntuu kun 30 tulee täyteen, että ei kai tässä ole enää nuori ja nätti...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 15:26 äitineljälle kirjoitti:
no taisin hiukan liioitella, kun mummoksi itseäni tituleerasin :LOL: Totta kuitenkin on että ulkonäkö tympii välillä. Pidän kotioloissa olohousuja ja muuta vastaavaa, mutta kauppareissulle laitan kyllä farkut. Meikkaan joka aamu ja hiukset (pitkät) on värjätty&raitoja niissä. Korkokenkiäkin käytän joskus esim. eilen kun olin pitkästä aikaa shoppailemassa. Tarkoitin, että en pääse kampaajalle tarpeeksi usein (harmaata näkyy juurikasvussa) ja enimmäkseen käytännöllistä pukeutumista vaatii tämä kotiäidin ammatin harjoittaminen. Olishan se ihanaa panostaa omaan ulkonäköön ja hyvinvointiin, mutta käytännössä ei onnistu: ei ole oikein rahaa ja lapset on aina mun kanssa kun mies on töissä tai rakentaa. Täytyy pärjätä samaan tyyliin. Vähän tuntuu kun 30 tulee täyteen, että ei kai tässä ole enää nuori ja nätti...
Sinä olet vielä tosi nuori ja nätti! =) Minäkin mielestäni vielä ainakin nuorehko jos en nuori, vaikka ikää pian 40. Juu, se on sulla 30-kriisiä... mutta se menee ohi. Koita tsempata arjessa. Jotain ihanaa musiikkia soimaan kun siivoat, hajuvettä, huulipunaa, huijaa vähän itseäsi. Markettien kempparista saa edullisia uusia meikkejä =)
 
en ollut ajatellutkaan koko kolmenkympinkriisiä, miullakinko? parin kuukauden päästä täytän 32 ja tuossa luettuani aiempia kirjoituksia kävin miettimään itseäni ja oma ulkoasua.
miulla on aiemmin aina ollut ihan lyhyt tai korkeintaan leukaan ulottuva blondi tukka. oikeasti perinteinen suomalainen maantien värinen. oltiin tyttöporukassa tallinassa juhlimassa 30v. synttäreitäni ja meillä oli kampaajat ja meikkaajat varattu. sillo yks kaks juolahti mieleen, että nyt riitti elämä blondina ja tukan väri muuttu tummemmaksi. tällä hetkellä miulla on pitkät suklaan ruskeat hiukset, vielä kun saisi aikaiseksi hienoja kampauksia,ettei olis aina poninhäntä niskassa. mie en yleensä meikkaa, kulmakarvojen muotoilulla ja ripsien kestovärillä saa ihmeitä aikaan ja on edes vähän huolitellun näköinen.
 

Yhteistyössä