Kristinusko on fiktiota muiden uskontojen tavoin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
....sanoo hän joka ei ole vaan kohdannut Jeesusta.
Mulle Jeesus on niin todellinen että voisin mennä kuolemaan hänen takiaan, ja mä sentään olen perusluonteeltaani epäluuloinen ja kriittinen.

Tee testi: parin viikon ajan rukoilet Jeesusta ilmestymään sun sydämessäsi, sisällytät siihen pari käyntiä vapiksella tai hellareilla. Tuu sit sanomaan onko Jumalaa tai ei.
(Joillekin riittää 15 sek-5 min, joillakin viikkoja, kuukausia).
Tähän ei voi sanoa muuta kuin Jeesus... tuollainen hihhulistinen aivopesu on nimenomaan sellainen ilmiö, mikä parhaiten karkottaa pois skosta ja uskonnollisista yhteisöistä ja hyvä niin, kiitos Echo uskonnottomuuden puolesta tekemästäsi työstä tälläkin palstalla ❤ sinun ja kaltaistesi takia yhä harvempi haluaa uskoa ja/tai kuulua kirkkoon. Maailma ei pelastu (etkä sinä) vaikka kuinka hakkaisit Raamatulla päähän.
 
Tähän ei voi sanoa muuta kuin Jeesus... tuollainen hihhulistinen aivopesu on nimenomaan sellainen ilmiö, mikä parhaiten karkottaa pois skosta ja uskonnollisista yhteisöistä ja hyvä niin, kiitos Echo uskonnottomuuden puolesta tekemästäsi työstä tälläkin palstalla ❤ sinun ja kaltaistesi takia yhä harvempi haluaa uskoa ja/tai kuulua kirkkoon. Maailma ei pelastu (etkä sinä) vaikka kuinka hakkaisit Raamatulla päähän.
Ei hätää. En mä pystykään pelastamaan ketään, vaan Jumala. (y)
 
vierailija
Ei hätää. En mä pystykään pelastamaan ketään, vaan Jumala. (y)
:D kovasti kuitenkin yrität kun jaksat jankata (lähetyskäsky velvoittaa tai muuten helvetti kutsuu?) KUKA tai MIKÄ se jumala on? Usko mihin haluat, mutta älä tuputa sitä ja järjettömiä ja valheellisia uskomuksiasi muille. Sinulle käy kuin muillekin elollisile maailmassa, kun elämäsi loppuu, se loppuu (ja muuta ei ole) niin myös maailmalle kun se syystä tai toisesta tuhoutuu. Ja tarkennus, en ole itse huolissani tästä tai kuoleman jälkeisestä elämästä, ei ole tarvetta. Olen hyväksynyt sen faktan että olen osa luonnon kiertokulkua, en sen uniikimpi lumihiutale joka olisi pelastuksen tarpeessa. Silti elämäni on arvokas ja ainutlaatuinen, minulle, nyt.
 
:D kovasti kuitenkin yrität kun jaksat jankata (lähetyskäsky velvoittaa tai muuten helvetti kutsuu?) KUKA tai MIKÄ se jumala on? Usko mihin haluat, mutta älä tuputa sitä ja järjettömiä ja valheellisia uskomuksiasi muille. Sinulle käy kuin muillekin elollisile maailmassa, kun elämäsi loppuu, se loppuu (ja muuta ei ole) niin myös maailmalle kun se syystä tai toisesta tuhoutuu. Ja tarkennus, en ole itse huolissani tästä tai kuoleman jälkeisestä elämästä, ei ole tarvetta. Olen hyväksynyt sen faktan että olen osa luonnon kiertokulkua, en sen uniikimpi lumihiutale joka olisi pelastuksen tarpeessa. Silti elämäni on arvokas ja ainutlaatuinen, minulle, nyt.
Jos sä yrität mua saada loukkaantumaan, niin voin kertoa että mua ei palstakeskusteluissa oikeestaan ees pysty loukkaamaan.

Vaikka, yks asia minkä korjaan tekstissäsi heti: mä en jaksais sekuntiakaan omistaa elämästäni valheelle. Jos sä et oo vielä kohdannu Jeesusta, niin se ei tarkota sitä että Hän ei ois olemassa. Monet on kohdanneet ja asiakastyytyväisyys on 101 %.

Joo - syitä Jeesuksesta kertomiselle on monia.
On ns.positiivisia, kuten
-Jeesus on btw olemassa
-Jeesus on mahtava tyyppi ja uskossa on mahtava olla, mikään ei oo tän arvokkaampaa.
-> miksen kertoisi maailman parhaasta asiasta?

Sit on velvoittavampia mutta edelleen positiivisia
-lähetyskäsky

Sit on viimeinen, negatiivinen, pakollinen seinä eli
-kadotus ja siitä varoittaminen.

Mutta niinhän se on yhteiskunnassakin. Jos ei jokin asia mene oma-aloitteisesti ja hyvällä jakeluun, niin kyllä viimeistään putkan seinät auttaa ymmärtämään. :rolleyes:
 
Jos sä yrität mua saada loukkaantumaan, niin voin kertoa että mua ei palstakeskusteluissa oikeestaan ees pysty loukkaamaan.

Vaikka, yks asia minkä korjaan tekstissäsi heti: mä en jaksais sekuntiakaan omistaa elämästäni valheelle. Jos sä et oo vielä kohdannu Jeesusta, niin se ei tarkota sitä että Hän ei ois olemassa. Monet on kohdanneet ja asiakastyytyväisyys on 101 %.

Joo - syitä Jeesuksesta kertomiselle on monia.
On ns.positiivisia, kuten
-Jeesus on btw olemassa
-Jeesus on mahtava tyyppi ja uskossa on mahtava olla, mikään ei oo tän arvokkaampaa.
-> miksen kertoisi maailman parhaasta asiasta?

Sit on velvoittavampia mutta edelleen positiivisia
-lähetyskäsky

Sit on viimeinen, negatiivinen, pakollinen seinä eli
-kadotus ja siitä varoittaminen.

Mutta niinhän se on yhteiskunnassakin. Jos ei jokin asia mene oma-aloitteisesti ja hyvällä jakeluun, niin kyllä viimeistään putkan seinät auttaa ymmärtämään. :rolleyes:
 
Nyt kun siihen pelmahdit, niin kysyn sulta asiaa joka välillä käyny mielessä vuosien varrella. Vedä hernettä sieraimeen tai et. :)

Harmailetko sä kristinuskokeskusteluissa? :sneaky:Usein käy niin että enste on joku uskontoallerginen harmaa joka on tikahtua kiukusta, sit sieltä plopsahtaa Päätön kohta siihen ketjuun niiku plussapallo...:rolleyes:

En mä sitä tarkota että kristinuskonvastaisia tyyppejä ois vaan 1 täällä palstalla, mä väittelen vaikka sadan kanssa jos on tarvis.
 
Nyt kun siihen pelmahdit, niin kysyn sulta asiaa joka välillä käyny mielessä vuosien varrella. Vedä hernettä sieraimeen tai et. :)

Harmailetko sä kristinuskokeskusteluissa? :sneaky:Usein käy niin että enste on joku uskontoallerginen harmaa joka on tikahtua kiukusta, sit sieltä plopsahtaa Päätön kohta siihen ketjuun niiku plussapallo...:rolleyes:

En mä sitä tarkota että kristinuskonvastaisia tyyppejä ois vaan 1 täällä palstalla, mä väittelen vaikka sadan kanssa jos on tarvis.
En harmaile, olet varmaan huomannut että saan sanottua kirjautuneenakin? Enkä ole mitenkään uskoa vastaankaan , en vaan ymmärrä sitä vaikka miten yritän. Minun mielestä se on jonkinlaista mielenhäiriön ja umpihulluuden välimallia. Joku kun täysin "vakavalla" naamalla kirjottaa uskostaan niin ei siinä oikein huvittumatta osaa olla. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
En harmaile, olet varmaan huomannut että saan sanottua kirjautuneenakin? Enkä ole mitenkään uskoa vastaankaan , en vaan ymmärrä sitä vaikka miten yritän. Minun mielestä se on jonkinlaista mielenhäiriön ja umpihulluuden välimallia. Joku kun täysin "vakavalla" naamalla kirjottaa uskostaan niin ei siinä oikein huvittumatta osaa olla. :confused:
No hyvä tietää ettet harmaile. Ja juu, saat aukoa päätäsi/olematonta päätäsi uskoketjuissa aina ku tarvis. (y)

Arvaas mistä yllätin äsken itteni? Mallaamasta ruskeaa paperipussia seinää vasten. Ois kuule komia seinän väri. :whistle:
 
r0s
Mua muuten kiukuttaa uskonto ajoittain.

Esimerkkinä se mummo, joka vieläkin kärsii joka päivä koska homoseksuaalinen lapsensa ei pääse taivaaseen.

En oikeasti tajua, kuka moiseen helvettiin edes haluaisi.
 
Eräs kovasti uskova henkilö palstalla kirjottaen ilmotti että haluaisi kaataa minut katuun ja ampua päähän.
Joillakin menee lujaa yli, kun tuollasta voi toiselle sanoa:eek:
Mua on lähetetty helvetin tuleen palamaan ja toivottu, että kuolisin pian ym..ei kylläkään täällä vaan ihan irl ja piti olla ihan uskovainen (enkä mielestäni tapellut hänen kanssaan, kuuntelinpahan vaan musiikkia mistä ei pitänyt).
 
Eräs kovasti uskova henkilö palstalla kirjottaen ilmotti että haluaisi kaataa minut katuun ja ampua päähän. En ollut kiukkunen uskonnolle enkä paljoa sanojallekkaan.
En vihaa uskovia enkä ole niille kiukkunen. o_O
Kukas noin on uhitellu?:eek: Eihän täällä ole perinteisiä uskovia kuin Peyote ja Unique ja mä. Peyotea ei oo näkyny ja mäkin haukun kaikki kaupassakävijät tasaisesti, joten...
 

Yhteistyössä