Kroatiassa käyneitä?

  • Viestiketjun aloittaja urgg
  • Ensimmäinen viesti
Kroatia on iso maa, joten vaikea sanoa millainen paikka on kun ei tiedä mitä kaupunkia tarkoitat ;) Mutta, aivan mahtava paikka lomailla kunhan ei mene pahimpaan sesonkiaikaan (heinä-elokuu). Kaupunki on täynnä saksalaisia, espanjalaisia, italiaisia jne joilla ei ole pientäkään muistikuvaa siitä kuinka käyttäydytään. Menevät eteenpäin sopulilauman tavoin, tyrkkivät kyynärpäillä jne. Hinnat myös nousevat, luonnollisesti. Itse ollaan reissattu aikuisporukalla, varmasti lapsenkin kanssa mikäli olisi silloin ollut syntyneenä. Ensi kesänä reissuun lähtee koko perhe, eikä huoleta matkan onnistuminen pätkääkään. Paikalliset ovat ERITTÄIN lapsiystävällisiä, raskaana olevaakin kohdeltiin kuin mitäkin kuningatarta. Oman majoituksen pitäjä meinasi saada shokkikohtauksen kun mä kannoin omat roskani roskikseen kuten ennenkin. Säikähti ettei vauvalle vain käy mitään :D
Dubrovnikista on itsellä eniten kokemusta. Vanha kaupunki on upea nähtävä, lähellä sijaitseville saarille kantsii mennä myös. Lokrumin saarelle pääsee ihan puoli-ilmaiseksi, vähän kuin suomenlinna täällä suomessa. Uimarantoja, raunioita, riikinkukkoja, kasveja jne siellä on ja ennen kaikkea rauhaa kaupungista. Paikallisetkin ottavat sinne suunnan kun haluavat rentoutua rauhassa ja nauttia kesäpäivästä.
 
Huutelen puskista
Kesä 2005, minä ja siskoni, paikkana Dubrovnik. Aivan ihastuttavan kaunis kaupunki Adrianmeren ja vuoriston välissä. Kävimme Kolocepin saarella ihmettelmässä merisiilejäja kauniita maisemia sekä päivän reissulla Bosniassa Mostarin kaupungissa. Hirveä historiahan paikalla on harteillaan ja reissu kaikkea muuta kuin helppo, mutta avasi silmät näkemään sodan arvet.

Harmittaa, ettemme ehtineet käydä Mentonegron puolella. Siellä rannikko on kuulemma, jos vain, vielä upeampi kuin Dubrovnikissa. Vanha kaupunki oli muuten myös mukava käyntikohde.

Lähtisin ihan heittämällä uudestaan Kroatiaan. Miellyttävin matkakohde tähän mennessä.
 

Yhteistyössä