kui paljon joululahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Ei kai se määrä vaan mitä lahjoja saa. Mä olen aina hommannut lapsille jotain takuuvarmaa, mitä ovat toivoneet ja lisäksi sellaista mistä ovat puhuneet aiemmin, minkä tiedän olevan mieluinen.

Esmes likalle olen tilannut Sylvaniaa ja pojille erikoisia Bioniclejä. Lisäksi haluttaisi hommata yhteiseksi kaikille lapsille joku pelikone.
Varmaankin saavat öbaut 5-6 lahjaa/ lapsi.
Joulusukissa on meillä lisäksi jotain legosarjaa, tms.toivottua juttua.
 
jokinm
siis kaikenkaikkiaan 4? noh jotkut lapset ei saa kuin yhden.. mutta joo minkä ikäisiä? meillä 1,5v saa multa vissiin 7pakettia ja sukulaisilta tulee toiset 7 ainakin.. ite tosin oon ostanu kaikkee mitä muutenkin tarttis
 
"mä"
Suuria määriä saa lapset taas lahjoja. Itseäni harmittaa, kun tuli ostettua kaksi per lapsi, sillä olin niin ajatellut, että ostaisin aina lahjoja vain 1 per lapsi.
 
"Äitee"
Itse ostan 4-6 lahjaa ja kummeilta + isovanhemmilta tulee jotain, joten ehkä n. 10-12 pakettia saa muksu yhteensä. Neljä kuulostaa ihan hyvältä määrältä, jos on mieluisia lahjoja.
 
"vieras"
Ostan yhden lahja. Enpä ole tullut ajatelleeksikaan, että niitä pitäisi useampi ostaa. Sain lapsena yhden lahjan vanhemmiltani (no ok, pienenä sain jouluaattona aamusta toisen, pienen paketin lieventämään jännitystä) ja yhden paketin sitten isovanhemmilta, kummeilta jne.
 
hmph
mä en osta mitään krääsää, meillä lapset saavat meiltä vanhemmilta kumpainenkin 2-3lahjaa, joista yhdet ovat arvoltaan 160€, toiset 70€ ja kolmannet n.40€, lisäksi lapset saa sitten kummeilta, mummeilta yms. paketteja.
ikää lapsosilla 5v. ja 6v.
 
"mä"
Meillä lapsi saa monta lahjaa, määrä nousee koska paketoin jokaisen legoukkopaketin omaan pakettiinsa ja näitä ostetaan joka joulu 4-5kpl, joten siinä tulee lahjoja jo useampi vaikka hinta on yhteensä n. 10e. Sitten meillä piirretään paljon niin paketeista löytyy myös tussit ja puuvärit (eri paketteihin nuokin). Tässähän on jo 6-7 pakettia eikä rahaa ole mennyt vielä edes 20 euroa. Joten on ihan turha kenenkään alkaa paasaamaan monesta lahjasta, jos ei tiedä, mitä paketit ylipäätänsä sisältävät (tämä lähinnä sille, jonka mielestä useamman paketin saajat eivät voi mitenkään tyytyä vähään).
 
Lahjojen määrällä ei voi taata joulurauhaa, onnellista lapsuutta, traumattomia jouluja ynnä muuta.

Se, että itse tajuaa lahjan antamisen tarkoituksen, sen että aidosti välittää toisesta ja tahtoo tälle lahjan antaa, vaikka vain sen yhden, niin se on jo jotain se.
Se että on suonut lahjansaajalle ajatuksen. Ei siten että no mää ostan nyt nää 4 lahjaa, hitto kun en voi antaa enempää......

Lapselle voi ja pitääkin puhua että ei joulu tarkoita automaattista lahjavuorta jolle kiivetään ja jonka vuoksi joulukuu eletään.
 
"vieras"
siis kaikenkaikkiaan 4? noh jotkut lapset ei saa kuin yhden.. mutta joo minkä ikäisiä? meillä 1,5v saa multa vissiin 7pakettia ja sukulaisilta tulee toiset 7 ainakin.. ite tosin oon ostanu kaikkee mitä muutenkin tarttis
Minun samanikäinen poika saa minulta 4 pakettia ja toiset 4 tulee vielä muualta, ja minusta se tuntuu jo aika hurjalta määrältä..
 
"Ellamaaria"
2 pakettia, Brion junarataa. Lisäks paketoin yhden kaapissa notkuneen lelun, jota ei ole annettu ja varmaan pari kirppis Puuha.Pete kirjaa, kun paketoiminen on niin kivaa :) Toivon tosiaan, et tuon junaradan osien lisäks ei saada hirvittävästi juuri mitään, ehkä sukkia :) Lapsi siis vajaa 2v, eikä vielä edes taida arvata, mikä joulu on. Harmittaa jos heti oppii hirmuiseen lahjamäärään :(
 
xcxcx
meinasin että max 5 lahjaa peer lapsi saa riittää!!!meillä 5 lasta,josita tosin tuo nuorin niin pieni että ei tajua lahjojen päälle vielä mitään mutta siltikin sekin saa ainakin muutaman paketin
 
kohta 5 lapsen äiti
Hei!
Itse ajattelen niin, että alle kouluikäisille riittää muutama mukava lelu ja jotain pientä, koululaisilla on jo vähän isommat toiveet ja yläasteikäisillä vielä isommat.
Meillä nuorin 1,5v ei saa varmaan omalta perheeltä mitään, saa kuitenkin mummeilta ja kummeilta jne. joten varmasti riittää (ja koti täynnä ja isommilta lapsilta jääneitä leluja jne).
4v saa meiltä yhden lahjan tai kaksi, tänä vuonna varmaan jääkiekkopelin (sen stigan vai mikä lie) ja tosiaan saa taas lahjoja myös suvulta jne.
11v saa bassokitaran (100e käytettynä ostettu) ja twilight kirjasarjan (70e) mahdollisesti jotain pientä lisänä (karkkia, pienitä tekemistä tms)
13v saa tietokoneen päivityksen (uusia osia, koska vanha kone ei oikein jaksa pyöriä) ja tennismailan (sitä harrastaa),

Eli meillä tuo lahjan arvo nousee iän myötä. MUTTA tietystikään kovin kallista ei tarvitse ostaa, mieluiten jotain mieleistä. Monesti lapselle on tärkeä saada monta pakettia, eli jos ei ole varaa moneen lahjaan (tai halua tai niitä tule suvulta tms) niin ainahan voi tehdä "täytelahjoja". Lähes kaikki lapset tykkäävät esim. karkista tms. äkkiä saa tehtyä pari ylimääräistä pakettian näin.

Meille ei koskaan käytetty ole myöskään ollut ongelma, eli pelejä ja leluja ja vaatteita on ostettu lahjaksi kirpputorilta (harvemmin muille kun omalle perheelle mutta joskus muutenkin). Yleensä ovat hyvinkin olleet mieleisiä ja hinta ei ole päätä huimannut.
 

Yhteistyössä