Kuinka aikaisin sikiön liikkeet voi OIKEASTI tuntea?

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
No te harmaat voitte olla mitä mieltä haluatte. Kyseessä oli sen verta mojova isku ettei voinut olla kyseessä joku lihasnykäsy tai ilmakupla.

Soro bori nauraa niin paljon kuin tahdotte. Mutta kyllä se potku oli (teillä ei taida lasta ollakkaan tai edes toista... )
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
No te harmaat voitte olla mitä mieltä haluatte. Kyseessä oli sen verta mojova isku ettei voinut olla kyseessä joku lihasnykäsy tai ilmakupla.

Soro bori nauraa niin paljon kuin tahdotte. Mutta kyllä se potku oli (teillä ei taida lasta ollakkaan tai edes toista... )
Mulla vaan neljä joista yhdet kaksoset.

 
----
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
No te harmaat voitte olla mitä mieltä haluatte. Kyseessä oli sen verta mojova isku ettei voinut olla kyseessä joku lihasnykäsy tai ilmakupla.

Soro bori nauraa niin paljon kuin tahdotte. Mutta kyllä se potku oli (teillä ei taida lasta ollakkaan tai edes toista... )
tota sen ikäisellä sikiöllä ei ole edes niin pitkiä ja voimakkaita jalkoja että se voisi tuollaisen potkun tehdä joka tuntuu kohdun,vatsalihasten ja muiden vastanpeitteiden läpi. se ei ole muutenkaan mahdollista koska vielä noilla viikoillakin sikiö on melko hyytelömäinen koostumukseltaan vaikka ulkonäöltään alkaa jo muistuttaakin valmista vauvaa.
 
"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;17477781:
Kyllä mä tunsin tokasta jo rv 13 lähtien liikkeitä (sikiö potkasi ukkoa korvaan tuolloin :D ). Pikkasenko olin paniikissa rv 16 kun liikkeet katosi 3 päiväksi, mutta onneksi kaikki oli hyvin.
No heh heh.... potku ei todellakaan tunnu ulos tuossa vaiheessa. Jos sikiö painaa tuossa vaiheessa 10-20g niin sillä ei voimat riitä potkaisee kylä mahanläpi..
 
"Kätilö"
Kätilönä/terveydenhoitajana voin sanoa, että viikolla 13 vauvan potku ei todellakaan tunnu ulospäin.
Äiti voi tuntea kuplintaa, ja pientä kutinaa. Mutta ulospäin liikkeet ei näy, eikä tunnu.
 
"Piia"
[QUOTE="heh";23106956]No heh heh.... potku ei todellakaan tunnu ulos tuossa vaiheessa. Jos sikiö painaa tuossa vaiheessa 10-20g niin sillä ei voimat riitä potkaisee kylä mahanläpi..[/QUOTE]

Ja vauva on noi 5senttiä pitkä. Ei mitenkään tunnu läpi liikkeet. Hyvä, että anturilla löytää vauvan sydänääniä varten.
 
iug
Minä tunsin kuopuksen liikkeet ekan kerran rv15+. Ja ne tuntuivat myös mahan ulkopuolelle. Olen tosi hoikka ja makasin selälläni eli maha oli kireänä. Kuopus oli myös tosi iso sikiö ja myös syntyessään.
Ykkösestä ja kolmosesta tunsin liikkeet rv16+.
Neuvolassa ei th uskonut kun kerroin kakkosesta tunteneeni liikkeet noilla viikoilla. Erotan kyllä mikä on suolen kuplintaa ja mikä vauvan liikettä.
 
"terttu"
Minä tunsin kuopuksen liikkeet ekan kerran rv15+. Ja ne tuntuivat myös mahan ulkopuolelle. Olen tosi hoikka ja makasin selälläni eli maha oli kireänä. Kuopus oli myös tosi iso sikiö ja myös syntyessään.
Ykkösestä ja kolmosesta tunsin liikkeet rv16+.
Neuvolassa ei th uskonut kun kerroin kakkosesta tunteneeni liikkeet noilla viikoilla. Erotan kyllä mikä on suolen kuplintaa ja mikä vauvan liikettä.
Noilla viikoilla sikiöä onkin jo paljon isompi. Viikolla 13 sikiä painaa 10g. Ei sellaisen potku todellakaan tunnu ulospäin.
Kyllä mäkin tunsin kuopuksesta liikkeet rv 13+ mutta se oli sellaista kuplintaa ja kutinaa.
Istukka takaseinässä. Ja olen myös tosi hoikka. Silti ulospäin eka kunnon potkasu tuntui rv17-19.
 
"maria"
Mulla viikko12+3 ja olen pari kertaa tuntenut ihan pienen liikkeen (toinen lapsi)... mutta ei sitä näe tai tunne ulkopuolelle vielä rv 13!! kysyin yksityiseltä onko mahdollista ja pienen kokoni vuoksi ja toinen lapsi niin on mahdollista satunnaisesti tuntea. esikoisesta tunsin rv 15
 
ihmettelijä..
Luin tätä ketjua kun olen itse nyt raskaana rv 15 ja jo varmaan reilun viikon ajan olen tuntenut niitä hentoisia muljuamisia. Eilen kuitenkin ihan säikähdin kun makasin selälläni sängyllä ja painelin mahaa ja sieltä tuntui ihan kunnon pikkupotkuja sormia vasten! Tunsin ne useampaan kertaan ja säpsähtelin joka tönäisystä niin että väreet kulki varpaisiin asti... Ja en kuvitellut mitään, tämä on jo toinen raskaus joten tiedän miltä ne liikkeet tuntuu.

Ensimmäisestä erotin liikkeitä rv 18-19.
 

Yhteistyössä