Kuinka aloittaa pottailu?

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Sehän se onkin että nimenomaan pitää odottaa että se oma lapsi on valmis siihen, eikä vaan alottaa siksi kun kaikki muutkin. Eli en mäkään kannata sitä että pakotetaan potalle tyyliin 6kk iästä saakka ja sitte ollaan vihasia kun ei tuu pottaan.

Terve.

Tunnetko montakin, jotka pakottavat lapsensa potalle kuvailemallasi tavalla vai oliko vain tarkoitus ottaa kärkkäästi kantaa? Itse en tunne ketään sellaista. Meillä aloitettiin potalla käynti hyvällä menestyksellä ja hauskalla meiningillä kuuden kuukauden iässä. Ja hauskaa se on edelleen, tuli sinne jotain tai ei.
 
Meillä pian 8kk poika ja potalle tulee n.puolessa minuutissa lähes joka kerta pissa ja iltaisin kakka. Ei tietenkään osaa itse sinne pyytää mutta ei pelkää pottaa ja mieluummin sinne kuin housuun ajattelen itse. Mitään stressiä ei oo jos ei pottaan tulekaan, toisaalta ollaan pissatettu ja kakatettu (siis onnistuneesti) varmaan 1kk ikäisestä saakka. Innostuin vaipattomuudesta raskausaikana ja siitä syystä pissatettiin siis.

Vaikea uskoa että mtn traumoja on tullut kun pojasta on hauskaa istua siinä, iso hymy päällä aina. Saattaa tietysti johtua myös niistä leluista mitä saa potalla istuessaan pitää kädessä :)
 
Täällä kanssa pottailu aloitettu aika varhaisessa vaiheessa. Tuossa 9kk iässä. Aikaiseminkin koitin, mutta poika ei suostunut siinä istumaan, joten suosiolla lykättiin aloitusta.
Nyt kun takana on kuukausi pottailua niin päivässä vaippoja menee 3kpl. Tavallisesti niitä meni 5-6 kpl. Rahallisesti kannattavaa "vaivan näköä". Parissa kolmessa viikossa säästää jo vaippapaketin.
Kakat tekee pääsääntöisesti pottaan. Aamulla heti herättyään ja jonkun ruokailun jälkeen. Vaikka aamulla köllötellään pidempikin aika sängyssä, niin potalle päästyään tekee kakat ja pitkät pissat. Minusta ei ole mitään oikeaa ja tiettyä ikää koska pottailun voisi aloittaa. Ainut ehto se että lapsi hyväksyy potan ja suostuu siinä hyvillä mielin istumaan. Oli se sitten kyseessä 6kk ikäinen tai 3 vuotias.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Sehän se onkin että nimenomaan pitää odottaa että se oma lapsi on valmis siihen, eikä vaan alottaa siksi kun kaikki muutkin. Eli en mäkään kannata sitä että pakotetaan potalle tyyliin 6kk iästä saakka ja sitte ollaan vihasia kun ei tuu pottaan.

Terve.

Tunnetko montakin, jotka pakottavat lapsensa potalle kuvailemallasi tavalla vai oliko vain tarkoitus ottaa kärkkäästi kantaa? Itse en tunne ketään sellaista. Meillä aloitettiin potalla käynti hyvällä menestyksellä ja hauskalla meiningillä kuuden kuukauden iässä. Ja hauskaa se on edelleen, tuli sinne jotain tai ei.
Lähinnä viittasin tuohon Anuuun kommenttiin siitä että joo voihan äiti sitä lasta potattaa jos ei ole parempaakaan tekemistä. Että ei siitä kyllä mitään hyötyä ole.

Itse en tunne ketään ketä lasta potalle pakottaisi ja toivon ettei sellaisia ihmisiä edes olisi.

Enkä siis itse henkilökohtaisesti halua kritisoida niitä jotka aloittavat pottailun 6kk iässä enkä niitä jotka aloittavat sen 2v iässä. Totesinhan että jokainen tietää milloin oma lapsi on siihen valmis. :)
 

Yhteistyössä