kuinka jollain voi olla noin sotkuista/likaista: Kukkaron Herraksi TV1 klo14.15

  • Viestiketjun aloittaja amanda
  • Ensimmäinen viesti
amanda
Kattoiko kukaan? Järkytyin että jollain oikeesti, Suomessa, on noin likaista ja sotkuista kotonaan. Ja kehtaa vielä vieraitakin (tv-kamera ryhmän) ottaa vastaan!

Ohjelma oli siis dokumetti : Laineiden uusperheessä laskujenmaksu hoidetaan pikavipeillä. Saako perhe taloutensa kuntoon asiantuntijoiden avulla? Perheen elämää seurattiin puolen vuoden ajan.
Haku yle.fi:stä

Nyt tuli ainakin pitkäksi aikaa hyvä omatunto siitä kun jaksaa pitää talonsa tiptop, tuohon läävään verrattuna. Perheessä oli 4lasta, ja lattiat oli täynnä roskia, paperisilppua, vaatteita. Sauna ja kylppärin lattiat aivan täynnä likapyykkiä. Kaapeista puuttui ovia ja kaapit tyhjiä, kun vaatteet ja tavarat oli lattiolla. Tapetit revenneitä, maalit rapisseet seiniltä ja ovenpielistä, lattialistat+kynnykset puuttui, sohvat ja muukin sisustus 70-luvulta. Mutta silti äidillä uusi Nokian 500euron kännykkä! Ei mitään järjen käyttöä raha-asioissa! Luottoa ja vippejä otettu niin ettei pystytty maksamaan.
 
Katsottiin juu ja täytyy kyllä sanoa että mun jakeluuni ei mene se että aikuiset ihmiset ottavat lainaa jolla maksavat sitten vanhaa lainaa ja jos jää yli niin mennään ja ostetaan pleikka. :headwall:
Toivottavasti oppivat noista sotkuistaan.
 
Juu, tästä on jo jonkin verran täällä keskusteltu. Terveisin eräs aloituksen tehnyt... Toi juttu on pyörinyt mun päässä nyt pari päivää, ahdisti aika lailla. Meillä on vanha talo jota rempattu sieltä täältä, eikä todella oo mitään yltiöhienoa, mut yritetään pitää ainakin siistinä.
 
Jotenkin kumma se ohjelma.. Aluksi on kamalan vaikeeta ja kohta sitten kaikki on taas hyvin.

Miksi ihmiset ottaa lomaosakkeita jos sitä ei tarvita?
Miksi pitää polttaa aski päivässä ja saatutta kehonsa?
Miksi pitää olla Italialainen poikaystävä?
Miksi pitää soittaa 400 euron puhelinlasku joka kuukausi?

Luulisi aikuisten ihmisten tietävän että pikavipit ovat vain maailmanlopun alkuja, samoin luottokortit, jos niitä ei osaa käyttää.
 
sopuli
Mä katsoin myös ja tulin pahalle tuulelle siitä miten typeriä voi aikuiset ihmiset olla. Ja vielä lapsia siellä paskan ja sotkun keskellä!
Se nainen oli klassinen tapaus, äiti ja isi maksaa. Ei osannut kantaa mitään vastuuta mistään, karmaiseva akka.
Mä en tajua miksi ne ei myyneet sitä paskaloukkoa missä ne asui ja muuttaneet vuokralle kun ei kerran rahat riitä oman ylläpitoon :/
 
äimä
Tapetit revitty seinistä, roinaa joka puolella, äiti ei ole välittänyt ulkonäöstään vuosikausiin ja henkisesti aivan hukassa. POSITIIVISTA että yrittävät sentään muuttaa tilannetta. pahemminkin voisi tilanteen "ratkaista". kuten että saisimme lehdestä lukea taas yhdestä perhesurmasta rahavaikeuksien vuoksi.
 
huh!
tsemppiä tälle perheelle!!! Rohkea teko tuoda ongelmansa julkisuuteen, vaikea tilanne jo ilmankin.

Toivottavasti itse osaisi huolehtia raha-asiansa aina niin että ei joutuisi kärsimään kukaan töpeksimisistä.

Nuo pikavipit pitäisi kieltää tai ainakin niide älyttömän helppo saaminen!!
 
Mä en myöskään voi käsittää tollasta päätöntä rahankäyttöä! Ja aikuisia ihmisiä.

Olihan ne lopussa paremmassa jamassa joo, kun älysivät siivota sen kämppänsä ja tehdä jotain yhdessä perheenä.
Mut ei se velkajärjestely siltikään häävi ratkaisu silti ole, kun vanhemmat joutuivat maksumiehiksi toisten velkoihin.. Kyllä se silti painais ainakin mun mieltä, eikä tois kovin suurta helpotusta.
Toivottavasti nyt edes oppivat läksynsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kinsella:
Jotenkin kumma se ohjelma.. Aluksi on kamalan vaikeeta ja kohta sitten kaikki on taas hyvin.

Miksi ihmiset ottaa lomaosakkeita jos sitä ei tarvita?
Miksi pitää polttaa aski päivässä ja saatutta kehonsa?
Miksi pitää olla Italialainen poikaystävä?
Miksi pitää soittaa 400 euron puhelinlasku joka kuukausi?

Luulisi aikuisten ihmisten tietävän että pikavipit ovat vain maailmanlopun alkuja, samoin luottokortit, jos niitä ei osaa käyttää.
Jos sattuu rakastumaan italialaiseen? :D :xmas:

Mutta joo. Ihan ihmeellisiä tyyppejä tuossa ohjelmassa. Miten hitossa voi tulla yllätyksenä se, että jos tulot on pienet ja menot hiton suuret, niin vaikeuksia tulee?! :headwall:
Lomaosakkeesta ei luovuta, vaikka siellä ei olla koskaan käytykään :LOL:
Ja se sikolätti, jota ne kutsuivat kodiksi...yök :$
 

Yhteistyössä