Kuinka kauan esikoisen synnytys kesti?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana ja synnytys pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
tsirppa
rapia 20h kesti synnytys, mutta kivuista ei ollu pahemmin tietoakaan, varsinki ku sain epiduraalin ni nukuin vaan, kunnes kätilö tuli tarkastaa tilanteen ja kauhuissaan huomasi että päälaki onkin jo pihalla ja eikun unenpöpperössä ponnistamaan, 3 min ponnistus ja poika oli ulkona... palkaksi vain pieni repeämä johon laitettiin vain varuiksi 2 tikkiä...
 
kj
Vedet meni pari päivää aikaisemmin ja sairaalaan kun menin olin auki parille sormelle. Supistuksia ei kuitenkaan tullut. Käynnistettiin lopulta tipalla ja tipan laitosta 6 tunai niin tyttö syntyi. Ponnistusvaihe 29min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana ja synnytys pelottaa:
Ja missä vaiheessa lähdit sairaalaan? Kuinka pitkä oli ponnistusvaihe ja tarvittiinko imukuppia?
Synnytys kesti 8h25min ja olin jo valmiiksi sairaalassa edellispäivänä alkaneen äkillisen verenvuodon vuoksi. Ponnistusvaihe kesti 10min ilman mitään apuvälineitä.
 
marjaana
Esikoisen synnytys kesti 7,5h. Synnytys käynnistyi vesien menolla kotona, joten lähdin jo noin 2,5h siitä sairaalaan. Ponnistusvaihe kesti liki tunnin. Ei tarvittu imukuppia.
 
uiui
38 tuntia, ponnistusvaihe 20 minuuttia. Sairaalassa olin n. 35 tuntia, koska mut käskettiin sinne verenpaineen nousun takia. Kätilöt oli ihmeissään, että jaksoin itse ponnistaa noin pitkään kestäneen avautumisvaiheen jälkeen.
 
hei
Kesto 20 tuntia, heti oli supistukset 4 min välein. Ponnistus 1 h 16 min, eikä oikeestaan ees sattunu ku tuli niin hitaasti... Sairaalassa 16 tuntia ja olin jos 3 cm auki ku tultiin, eli hitaasti eteni. Mut kuitenki hyvä kokemus :)
 
äeppä83
13 tuntia.supistukset tuli 5 min välein,olin 4cm auki ku menin sairaalaan mut 9 tuntia vielä meni ennen kun syntyi ja imukuppia piti käyttää ku piti äkkiä saada ulos ku sydänäänet laski liikaa.ponnistusvaihe 31 min.
 
No
Ekassa lapsivedet meni n.21.30 ,sairaalassa olin 00.01(en halunnut maksaa ed.vuorokaudesta:)
Lapsi syntyi 00.33 ponnistusvaihe 1min.

Toisessa supistukset alkoivat 4min välein n.klo.21.30, sairaalassa olin taas 00.01 :D;)
lapsi syntyi 00.36 ja ponnistusvaihe taas 1min ja lapsivedet tuli samalla kun lapsi.

Tarkkaa touhua kropalta:) eka synnytys oli -06 ja toinen -07 sekä molemmat ovat syntyneet samana viikonpäivänä:D

Ehkä huvittavinta tässä on kun mies eilen Martina ja Esko ohjelmaa katsoessa sanoi että hän ei voi ymmärtää kuinka voi noin kauan kestää tuo synnyttäminen:D
 

Yhteistyössä