Kuinka kauan joutuisit säästämään että pääsisitte koko perhe ulkomaile?

  • Viestiketjun aloittaja unelma lomasta
  • Ensimmäinen viesti
oo
Me matkustettiin 4 krt 1,5 vuoden aikana kun ensimmäinen lapsi oli syntynyt ulkomaille. Rahat otetaan ihan normi tililtä, aina siellä on kummallakin useampia tuhansia ( 1000-5000e) ja joskus siirrellään säästöön, muuten matkustellaan. Samoin tänä vuonna tehdään keväällä vkon reissu ja kesällä 3 vkon. Ja ollaan keskituloisia, asuntovelkaisia tavallisia ihmisiä.
 
vieras
vuodessa käydään useammalla reissulla (kaupunkilomia, vuokrataan mökkejä, kylpylöitä jne). Tänä vuonna tehdään myös etelänmatka (2500e). Säästötililtä, lomarahoista, veronpalautuksista näitä rahoitetaan. Toinen työelämässä. Nettotulot 3500e/kk.
 
nalkuttava talonmies
ei tarvitsisi säästää yhtään eikä kajota edes "säästötiliin". Mutta kokonaisvaltaisesti ajatellen korkeintaan ens vuonna voisin harkita matkalle lähtemistä. Raha ei ole tarkoitettu tuhlattavaksi :)
 
vieras
Heti voisi lähteä. Itseäni ei kuitenkaan innosta loma jossain "känniääliö" paratiisissa jossa on vaihtoehtona käräyttää ihonsa altaalla/rannalla tai istua baarissa katsomassa miten porukka "rentoutuu" lomalla.
 
Keittiönoita
Lomareissun vuoksi en koske "pallolaajennustiliini" enkä tiedä, paljonko Kanarian matkaan pitäisi kahdelle aikuiselle varata rahaa, mutta arvelisin, että toukokuussa voitaisiin lähteä. Huhtikuussakin, jos en olisi ensi kuussa lähdössä Floridaan.
 
Lipton^
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
vaikka heti voisi lähteä mutta ei huvita eikä kerkeä :snotty:

mutta jonnekin muualle kuin kanarialle :x
Teneriffa, mallorca, Kanaria ja Turkki :S Ei kiitos. Orlandoon disney world ja seaworld on suunnitelmissa, kun ukko kotiutuu seuraavan kerran
 
Lipton^
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Teneriffa, mallorca, Kanaria ja Turkki :S Ei kiitos. Orlandoon disney world ja seaworld on suunnitelmissa, kun ukko kotiutuu seuraavan kerran
Saa arvata, kuka lähtee ensi kuussa? B)
:D Onnea reissulle! Toivottavasti mekinpäästäs enskuussa viimeistään.. Ootko ekaa kertaa menossa orlandoniin? Minkälainen paikka? Olen erittäin tiedonhaluinen ;) Kaiken saa kertoa
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
:D Onnea reissulle! Toivottavasti mekinpäästäs enskuussa viimeistään.. Ootko ekaa kertaa menossa orlandoniin? Minkälainen paikka? Olen erittäin tiedonhaluinen ;) Kaiken saa kertoa
Kiitos :) Kolmas kerta. 2007 jätin sydämeni sinne. 2008 lähdin hakemaan sitä takaisin, mutta jätinkin myös sieluni sinne. Nyt mulla ei ole aikomustakaan hakea sieltä mitään pois, kunhan vaan menen takaisin :D

Mä rakastuin paikkaan ihan täysillä. Ennen ekaa reissua olin ehdottoman USA -vastainen, mutta kuinkas kävikään. Siistiä, rentoa, ystävällistä porukkaa, lämmintä, hyvää ruokaa, Suomen hintoihin verrattuna halpaa. Tykkään siitä "puolilattarimeiningistä". Paljon nähtävää, Mikki Hiiri mulla tosin on vielä tapaamatta.

Kannattaa etukäteen surffailla netissä ja vähän katsella, mitä kaikkea siellä on, mitkä nähtävyydet kiinnostaa ja ottaa osotteita talteen. Meillä hotellissa esim olivat aivan hoo moilasena, kun kysyin Fort Christmasin ( = intiaanisotien aikainen linnoitus ) osoitetta, mutta respan kaveri soitti jollekin ystävälleen, joka tiesi paikan. Auton vuokraus on tietysti ehdoton, muuten siellä ei juuri pääse liikkumaan.

 
ei
meillä ihan normi tulot kuussa jää käteen 3400e ja 4 henkeä perheessä. ok talo ja autot 2kpl. silti jos halutaan etelään ei tarvi säästää. 2 kertaa käytiin viimevuona
 

Yhteistyössä