Kuinka kauan osastolla uudelleensynnyttäjä on?

  • Viestiketjun aloittaja bells
  • Ensimmäinen viesti
bells
Tarkoitan nyt että jos kaikki menee hyvin, eikä vauvalla ole hätää. Koska äiti ja vauva yleensä kotiutetaan synnytyksen jälkeen?


Omakohtaisia kokemuksia olisi myös kiva kuulla, varsinkiin niiltä joilla ei synnytys mennyt nappiin. Mitä meni huonosti ja koska teidät/vauva kotiutettiin?
 
OYS:ssa synnytin tytön puolitoista viikoa sitten (toinen lapsi ), vauva syntyi torstaina illansuussa, ja sunnuntai-aamuna pääsin kotiin. Mahdollisuus olis ollu lähteä jo lauantaina illalla, mutta se olis tarkoittanu, että pitää käydä näytillä osastolla muutaman päivän sisällä, ja kun meillä on välimatkaa sairaalaan liki 100km, niin katsoin parhaaksi pysytellä yön yli osastolla.
 
juuh
me oltiin tokan kanssa 1,5 vrk ja haettiin calmette erikseen kun se vaatii et on yli 2 vrk. Calmetteahan ei vissiin enää anneta et ny ku kolmas tulee ni haluun himaan vaikka saman päivän aikana.
 
uus juttu
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
me oltiin tokan kanssa 1,5 vrk ja haettiin calmette erikseen kun se vaatii et on yli 2 vrk. Calmetteahan ei vissiin enää anneta et ny ku kolmas tulee ni haluun himaan vaikka saman päivän aikana.
Ei kaikki lääkärit nykyään suostu,kun jotkut jutut vauvasta kuulemma näkee vast 2vrk. iässä ;(
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja uus juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
me oltiin tokan kanssa 1,5 vrk ja haettiin calmette erikseen kun se vaatii et on yli 2 vrk. Calmetteahan ei vissiin enää anneta et ny ku kolmas tulee ni haluun himaan vaikka saman päivän aikana.
Ei kaikki lääkärit nykyään suostu,kun jotkut jutut vauvasta kuulemma näkee vast 2vrk. iässä ;(
Mä olisin kans halunut lähtee heti,mut lääkäri ei suostunut,vaikka vauva oli ok. Toki hyvähän se on et tarkastetaan vauvat kunnolla :)
 
no
Kyllähän sieltä saa lähteä just sillon kun itse haluaa.
Kerran oli nainen minun kans yhtä aikaa joka lähti muutama tunti synnytyksen jälkeen jo kotiin.
Itse lähdin ekasta viikon jälkeen...,jäin sairaalaan kun lapsi ei päässyt sieltä pois aiemmin, ja matkaa sinne on 1,5h suuntaansa.
Tokassa lähdin vuorokauden jälkeen.
 
NOOH
Täällä on niin, että 2 vrk: n kuluttua on vauvan lääkärintarkastus, jonka jälkeen voi lähteä jollei siinä ole mitään. Jos lähtee aikaisemmin, on vauva vietävä tarkastukseen sitten myöhemmin.
 

Yhteistyössä