Kuinka kauan saan käyttää vanhalla nimelläni olevia pankkikortteja, henkilöpapereita, passia ne.?

  • Viestiketjun aloittaja Wista
  • Ensimmäinen viesti
Wista
Eli menin naimisiin pari kuukautta sitten mutta en ole jaksanut käydä uusimassa esim. passia ja ajokorttia. Mutta nyt tuli mieleen, että onkohan näille nyt sitten joku raja, minkä jälkeen eivät enää ole voimassa??
 
reija
Passia käytin muutaman vuoden. pitää vaan muistaa tyttönimellä varata matkat ja joku oikeella nimellä oleva kuvallinen kortti vielä mukaan, eli vaihtaa ensin vaikka ajokorttiin nimen ja sitten se passi kun menee vanhaksi.
 
Mun mielestä se raja virallisesti on 3kk,mutta tiedä sitten valvooko sitä kukaan,tärkeintä oikeastaan on se että henkilökortit ja esim pankkikorttien nimet täsmää.Eihän ne vanhat lakkaa voimasta olemassa ennenkuin uudet tilaa ja passiakaan nyt ei välttämättä kannata uusia ainakaan heti,jos ei ole tiedossa jotain matkaa.
 
vieras
vanha nimi ei kelpaa jos joutuu virkavallankin kanssa tekemisiin, käy isoissa pankeissa jne. mä sain heti huomautuksia kaupungilla joka paikasta, jopa kaupan kassalta koska niiden työ on tutkia., että ajokortin ja pankkikortin nimet täsmää jne. passilla ei nykyää pääse vanhalla nimellä mihkään. näin sanottiin mulle v 2006 mennessäni naimisiin
 
Zoe-F
"Ajokortin kaksoiskappaletta on haettava kolmen kuukauden kuluessa nimenmuutoksesta. Mukaan tarvitaan ajokortti ja kaksi passivalokuvaa. Hakemuksen voi täyttää täällä paikan päällä ja maksu 40 ? peritään heti hakemusta jätettäessä. Ajokortin toimitusaika on n. 2 viikkoa."
http://www.intermin.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/73EDF61115180626C225725200455A22
Jotkut poliisisivut.

Mutta ei siitä sakkoja tuu vaikka vanhalla nimellä ajaakin. Ellei toistuvasti "jää kiinni"
 
Vieras
Me mentiin naimissin 2005 ja vanhalla kortilla ajelen. Eipä oo kukaan kysynytkään...
Kaupassa jos tarttee näyttää henkkarit, näytän ajokortin ja kelan kuvattoman kortin; niissä eri sukunimi, mutta henkilötunnus täsmää tietty =)
 
Oon ollut kohta vuoden naimisissa ja taitaa olla ainoastaan s-bonuskortti oikealla nimellä :D Eipä ole prismankaan kassatätit mitään kysellyt vaikka pankkikortti ja henkkarit on ihan eri ihmisen kuin bonuskortti :whistle:
 

Yhteistyössä