Kuinka kauan synnytyksesi ovat kestäneet? Mitä kivunlievitystä käytit?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yksi synnytys takana, sitä käynnisteltiin kolme päivää ja varsinainen synnytys kesti 23h. Sain ilokaasua ja jossain vaiheessa samalla laitettiin sekä epiduraali että spinaali. Ja mulla oli suunnitelmissa synnyttää ilman lääkkellisiä kivunlievityksiä... :D
 
[QUOTE="vieras";26627998]Yksi synnytys takana, sitä käynnisteltiin kolme päivää ja varsinainen synnytys kesti 23h. Sain ilokaasua ja jossain vaiheessa samalla laitettiin sekä epiduraali että spinaali. Ja mulla oli suunnitelmissa synnyttää ilman lääkkellisiä kivunlievityksiä... :D[/QUOTE]

Juu ei kannata liikaa suunnitella. Mulla on vielä turhan tuoreessa muistissa viimeviikkoinen kärvistely enkä ymmärrä miten joku pystyy vetämään luomuna, en edes auennut 2-3cm enempää ja sattui niin saatanasti... Mutta niin me ollaan erilaisia.
Jos ei kivunlievityksiä olis niin mulla ei todellakaan ois enempää kuin yksi lapsi :D
 
"tmv"
1. Kesto 12 h (papereissa, epäsäännölliset ja lievähköt supparit alkoivat kyllä jo 12 h ennen tota), josta laitoksella ihan liian kauan, 9 h. Kivunlievityksenä kuumat (tulikuumat!) kauratyynyt, kylpy ja ilokaasu. Ilokaasu oli ihan perseestä, pisti vaan pään sekaisin.

2. Kesto 5 h ensimmäisestä supistuksesta, laitoksella ehdittiin olla 45 minuuttia ja aika kiire meinasi tosiaan menomatkalla tulla. Kivunlievityksenä jälleen kylpy ja kauratyynyt, ilokaasua en halunnut (ei niin että sitä olisi ollut tarjollakaan).

Jos kolmas tulee vielä eteen niin ehdottomasti luomuna mennään, mikäli vaan minun ja vauvan terveys sen mahdollistavat. :)
 
Näin
[QUOTE="vieras";26627345]Jos vaikka tällainen laitettaisiin pystyyn, olisi mukava kuulla muiden vastauksia. Itselläni ei vielä synnytyksiä takana, edessä häämöttää vaAsta...:)[/QUOTE]

1. Kesto n. 17h,epiduraali
2.n. 7h,kivunlievitystä en muista :/
3. 4,5h,epiduraali
4. 1h,ei puudutusta
5.4h,epiduraali
6.1,5h,epiduraali


Viimeisimmät käynnistettyjä ja puudutus laitettu jo ennen käynnistyksen(kalvojenpuhkaisu,cytotec)aloittamista
 
1. 16h, kaikki mahdolliset puudutukset
2. 8h, epiduraali ja ilokaasu
3. 4,5h, epiduraali ja ilokaasu
4. 1h 22min, ei mitään
5. 1h 35min, ei mitään
6. 4,5h, epiduraali
7. 2h 45min, epiduraali ja ilokaasu
8. 2h, epiduraali ja ilokaasu
 
1. papereissa kesto 10,5 tuntia (todellisuudessa muutaman tunnin pidempi, en vaan heti synnytyksen jälkeen itse muistanut että moneltako supistusten väli oli sen 5 min.), josta ponnistus 56 min. Kivunlievityksenä petidiini suun kautta & piikkinä, epiduraali (tuohon aikaan ei ollut ilokaasua ollenkaan sairaalassa käytössä niin en päässyt sitä testaamaan...)

2. Kesto 4,5 tuntia josta ponnistus 12 min, ilokaasu.
 
1. 16h, kaikki mahdolliset puudutukset
2. 8h, epiduraali ja ilokaasu
3. 4,5h, epiduraali ja ilokaasu
4. 1h 22min, ei mitään
5. 1h 35min, ei mitään
6. 4,5h, epiduraali
7. 2h 45min, epiduraali ja ilokaasu
8. 2h, epiduraali ja ilokaasu
Aika paljon muuten vaihtelua, kun on 16 tunnin synnytys ja sitten muutama syöksysynnytys! :D Ja miten olet ehtinyt saamaan epiduraalin kahden tunnin synnytykseen?! :O
 

Yhteistyössä