Kuinka kauan teillä joutuneet alle 3kiloset kaksoset olee sairaalassa?

Tytöt syntyivät 2 vuotta sitten vko:lla 38+2..
A: 2750g ja B: 2445g

6 päivää oltiin sairaalassa...B-tyttö oli ekat 3 pv teholla..A-tyttö oli vierihoidossa koko ajan syntymästään asti sen sairaalassaoloajan...
 
36+6 syntyivät, suoraan mun mukaan synnyttäneiden osastolle ja viidentenä päivänä kotiin. Niin ja toinen oli 2,4kg ja toinen 3,0kg.

Niin ja sairaalassa olon syynä oli mun leikkauksesta toipuminen ja isomman vauvan keltaisuus. Pienemmän vointi oli mainio.
 
syntyivät rv 32+6 ja olivat sairaalassa reilut 3 vkoa syntymän jälkeen, A painoi 2180 gr ja B 2150 gr.
Oi niitä aikoja... joskus tuntuu, että tällä elämänkokemuksella olisi ihanaa elää se aika uudestaan...osaisin ehkä VIELÄ paremmin nauttia heistä ja osaisin kiinnittää huomiota tiettyihin asioihin, jota en silloin osannut tai tajunnut, nyt kun miettii jotain juttuja heistä niin ei muista "mitään" :/
 
Odotan kaksosia, ja LA joulukuussa. Ensimmäinen raskaus.
Oletteko synnyttäneet alakautta vai sektiolla?
Miksi jommalla kummalla tavalla?
Mulla ei ole vielä synnytystapa-arviointia tehty, mutta haluaisin yrittää alakautta, tosin en kyllä halua hätäsektioon jos vauvat ei tulekaan ulos.
Olisi helpompi olla jos sektio olisi jo varattu valmiiksi. En osaa vielä päättää.... :x
 
meidän pojat syntyivät rv32+0 sektiolla.
ensin synnytystä yritettiin reilu viikko estää sairaalassa tiputuksessa ja makuuttamalla mua jalkopääty koholla, ja siinä menestyksekkäästi onnistuttiin, synnytyksen uhka ei enää ollut ilmeinen..
sitten sektioon päädyttiin kuitenkin rv32+0, kun vauvojen kokoero oli suuri (arvio 800g eroa) ja sen pienemmän vauvan lapsivesi alkoi vähetä.

pirpanat painoivat noin 1700g ja noin 2200g.
vauvat olivat viikon teholla ja vielä kaksi viikkoa vastasyntyneiden osastolla ykköshuoneessa.
nyt ollaan kotona oltu jo pari viikkoa.
pojat ovat nyt reilut viisi viikkoa vanhoja, ja painot ovat 2850g ja 3160g. =) =)
 
Kaksoseni päätettiin saattaa maailmaan rv 35 + 4, koska minulla oli vaikea raskausmyrkytys. Päädyttiin hätäsektioon. Lapset painoivat poika 2370g ja tyttö 2275g. Poika joutui lasten teho-osastolle, koska hänellä happisaturaatio laski. Onneksi siitä tuli lyhyt vierailu. Hän oli siellä vaan 9tuntia. Sitten hän pääsi siskonsa seuraksi vastasyntyneiden valvontaosastolle. Jossa he olivat 2 päivää. Sain heidät 3 päivän ikäisenä vierihoitoon. He makoilivat 2 päivää lämpöpatjan päällä. Kotiuduin heidän kanssaan, kun he olivat 6 päivän vanhoja. Nyt ovat taaperoita 1v3kk. Tyttö 76 cm, 9025g ja poika 74,5cm, 8885g. Pieniä ovat siis edelleen, mutta aivan ihanan valoisia, iloisia ja erittäin meneviä. Liikkuvat jo juosten ja pitävät äitinsä kiireisenä =) Mulle jäi muuten tuosta sektiosta ihan hyvä fiilis, ei mitään negatiivista sanottavaa.
 
Meillä pojat syntyivät rv 36+4. Synnytys käynnistettiin aamulla ja pojat syntyivät sit iltasella. A-poika 2685g ja B-poika 2145g. A-poika pääsi suoraan vierihoitoon. B-poika vietti keskolassa 3 päivää, jolloin pääsi myös vierihoitoon. Kotiuduttiin sit seuraavana iltana eli pojat oli silloin 4 päivää. Nyt toki jo 1v 5kk :eek:
 
Meidän ensimmäiset tuplat pääsivät kotiin minun kanssa viiden päivän ikäisinä. Syntyivät suunnitellulla sektiolla rv.38+2 A tyttö 2,7kg ja B-tyttö 2,8kg. Toiset tuplamme viipyivät sairaalassa vastasyntyneiden valvonnassa lasten osastolla 1,5viikkoa. Syntyivät suunnitellulla sektiolla rv.38+0 A-tyttö 2,3kg ja B-tyttö 3,2kg. Hengitysongelmia, verensokeriongelmia, lämmönlaskuongelmia ja syömisongelmia.
 
lumihiutale leijailee
Meilläkin meni melkein laskettuun aikaan asti, mutta "pyynnöstä" käynnistivät 38 viikon jälkeen. Antoi aluksi ymmärtää, että aina käynnistetään tuossa vaiheessa, ottivat jo 37vko sairaalaan, tyyliin "ei uskalla enää päästää kotiin", muutaman päivän sairaalassaolon jälkeen, juttu muuttui että olin halunnut itse sairaalaan. Siitä sitten pääsin viikonlopuksi kotiin josta antoivat uuden sairaalaan tuloajan, vaikkei mitään varsinaista syytä käynnistämiseen ollut, niin tekivät sen sitten kun sen pystyy tehdä. Itse olisin kyllä voinut antaa mennä vaikka loppuun asti, mutta suostuin, kun matkaa on kuitenkin sairaalaan ja synnytykset ovat olleet tosi nopeita, niin nytkin.
Aijoo sairaalas 4päivää ja tytöt olivat noin 2700g ja 3200g.Pienempi on nyt pikkusen painavampi. Mutta aivan samannäköisiä.
 
Syntyivät alakautta viikolla 31+4. Tyttö paino 1775 g ja poika 1810 g. Pituudet oli 40 cm. Vauvat oli keskolassa 6 viikkoa. Olisivat päässeet kotiin jo neljän viikon päästä, mutta poika pitikin sitten leikata: avoin valtimotiehyt piti sulkea (huomattiin vasta kotiin lähdön yhteydessä). Tuon avoimen valtimotiehyen lisäksi oli muitakin ongelmia: hengityskatkoksia, keltaisuutta, aivoverenvuotoa, joku tulehdus ja alhainen hemoglobiini. Loppujen lopuksi kaikki meni kuitenkin hienosti ja lapset ovat terveitä =)

Jännä muuten, kun siinä synnytyksessä B-vauvaa pidettiin mahan läpi kiinni A:n synnyttyä, ettei päässyt kääntymään väärään asentoon. Vauvoja en tietenkään saanut viereeni; hyvä, että vilaukselta näin ennen kuin ne kiidätettiin pois ylipainehoitoon. Itkivät kuitenkin synnyttyään, mikä oli mulle yllätys. Luulin, että ne olis melkein elottomia rääpäleitä, mutta olivatkin terhakoita =)
 
Meillä kaksoset syntyi sektiolla 36+5, A=poika 2860g/46,5cm, B=tyttö 2995g/50cm, sairaalassa olimme 9 päivää, tytön kaiken maailman ongelmien takia, ensin oli verensokerin kanssa ongelmia, sitten tuli keltaisuutta ja jouduttiin olemaan valohoidossa 3 päivää, syömisongelmia jne. poika pääsi heti sektion jälkeen vierihoitoon.
Olin sairaalassa ennen sektiota 2 viikkoa seurannassa.
Nyt kaksoset kohta (joulukuussa) 8v.
Ja koot menee nyt niin että poika on 10cm lyhempi ja 7kg kevyempi,
poika 123cm ja 20kg
tyttö 133cm ja 27kg
 
Meidän tytöt syntyivät rv 36+3 hätäsektiolla toisen tytön sydänäänten romahtamisen takia, A-tyttö 2775 g ja 45 cm ja B-tyttö 2505 g ja 45 cm. Molemmat saivat aluksi lisähappea, viettivät keskolassa puolitoista päivää ja pääsivät sitten vierihoitoon. Kotiutuminen 12. päivänä. Kotiutuminen viivästyi kun molemmat kellastuivat ja olivat pariin otteeseen sinivalohoidossa ja painot eivät lähteneet nousuun.
 
Meidän tytö syntyi 37+2 kiireellisellä sektiolla. Mulla oli raskausmyrkytys ja vauvat ei kestänyt supistuksia, kun käynnistyksessä oli. Osasimme odottaa pieniä tyttöjä viikkoihin nähden mutta silti se yllätti...
A-tyttö 2300g/44cm ja B-tyttö 1800g/44cm. A-vauvan sain vierihoitoon. B-vauva pääsi lastenosastolle kasvamaan. Kotiuduin a-vauvan kanssa 5 vrk synnyksestä ja B-vauva pääsi kotiin 10 vrk iässä, eli heti kun paino oli yli 2kg (muistaakseni se oli kotiinlähtö aamuna 2020g)
 

Yhteistyössä