kuinka kauan uskaltaa olla poissa töistä?

Ens kesänä nuorimmainen täyttää 3 ja olen ollut silloin poissa töistä 5 vuotta. Työpaikka odottaisi, mutta vauvakuume iski. Kauan uskaltaa olla poissa töistä ettei tipu kokonaan työelämästä? Miltä tuntuu lähteä takaisin töihin, kun on ollut pitkään kotona? Jos tärppää, niin olisin kotona kunnes pikkuinen täyttää 3 eli sitten olisin ollut poissa töistä ainakin 8 vuotta.
 
tuulituisku harmaana
Kannattaa miettiä vain oman perheen parasta tässä muuttuvassa yhteiskunnassa. Töitä ehtii tehdä ja nopeasti oppii unohdetut asiat. Nauti vaan perhe-elämästä niin pitkään kun voit =)
 
Clavinova
Mä olen ollut kohta 11 vuotta kotona ja nyt olisi tarkoitus lähteä johonkin. Työpaikkaahan mulla ei tosin ole ollut että olisin lasten välissä voinut kenties töissä käydä. Nyt monet asiat risteilee päässä, kuinka tuo kuopus hoidossa viihtyy ja kuika noi pojat pärjää täällä. Onhan mieskin mutta töissäöhän sekin käy... :/
 
riippuu tietysti alasta, mutta kyllä mä olen ylipäätään kanssa sitä mieltä, että kyllä meillä kolmekymppisillä on varmasti vielä paljon aikaa työelämässä, joten mulla ei ainakaan kiire... toisaalta huolestuttaa kun itselläkin sellainen puolivalmis yliopistotutkinto ja ei oikein oman alan työkokemustakaan, että huoliiko kukaan koskaan tällaista enää töihin... mutta luotan kuitenkin, että henkilön persoona vaikuttaa asiaan enemmän, luulisi että töitä löytyy niitä haluavalle =)
 
Nelthilta
Meille tuli sihteeri kahdeksan vuoden jälkeen takaisin töihin. Tämä sai muutamassa kuukaudessa burnoutin, koska työpariksi oli (yllätys, yllätys) pistetty talon pahin lusmuilija (rekrytoitu muutamaa vuotta aiemmin) eikä tuollaisesta tietenkään varoiteta. Homma kumminkin ratkesi vaihtamalla työtehtäviä ja mitä minä olen kuullut (olen tuon jälkeen itse vaihtanut työpaikkaa) niin hyvin tuo taas työssään viihtyy.

Eli siis, tee sen mukaan, mikä itsestäsi parhaalta tuntuu, mutta varaudu sitten siihen, että palaat käytännössä ihan uuteen työyhteisöön ja uudessa työssä aloittaminen on aina rankkaa. En kyllä tiedä onko se sen helpompaa viiden kuin kahdeksan kotivuoden jälkeen.

Minusta työn ei pidä antaa määrittää lapsilukua, sen korkeintaan, että käykö lasten välissä töissä. Minä aion, ettei pää hajoa kotonaoloon.
 
triplaemo
ja hyvät naiset - tehkää kuten tämän päivän naisen kuuluu tehdä eli LAITTAKAA KOTIÄITIVUODET SIIHEN ANSIOLUETTELOON!! Se on ihan oma työnsä ja leipälajinsa kaikkinen kommervenkkeineen. Jossain on joku MIES juuri näin sanonut laittavansa, koska hänen mielestään "kotiäidit ovat aivan mielettömän organisointikykyistä ym. kykyistä sakkia"!!! ( ei nyt ole mikään suora lainaus, mutta idea oli tämä että nosti hattua naisille oltuaan itsekin kotona lasten kanssa.)
Kyllähän tämän totuuden naiset jo tiesivät, mutta eivä't vaan siinä kiireessään tahdo muistaa .... ja se vaatimattomuus.......
 
kiitoksia kannustavista viesteistä. Juttelin 2 kaverin kanssa myös aiheesta ja hekin olivat saamaa mieltä kuin tekin, joten taidan jäädä nauttimaan kotona olosta. Ehkä vielä pari päivää mietiskelen, mutta taitaa meillä lapsimäärä lisääntyä. =)
 
Nelthilta
Toi töihin tulo lyhyeksi ajaksi ei kyllä ole äitiyslomasijaista kohtaan reilua. Meinaan, yksi ystäväni teki saman ihmisen sijaisuutta kymmenkunta vuotta ja sijaisuuksien välissä tämä äiti tuli aina muutamaksi kuukaudeksi töihin. Ja aina lomat paloivat. Tosin tykkään kyllä, että pahin syyllinen tuohon oli työnantaja, joka olisi varmasti pystynyt jotain työtä noiksi kuukausiksi järjestämään.
 

Yhteistyössä