kuinka kauan

alapää oli kipeänä alatiesynnytyksen jälkeen, milloin pystyit sanomaan, että nyt tilanne on parantunut eikä enää vaivaa?

Itselleni nimittäin oli tosi suuri yllätys, että alapään toipumiseen meni kolme viikkoa, vaikka pahoja repeämiä ei edes tullut. Tikkejä kyllä jonkin verran eli istuminen ja nousemiset oli vaikeita ja tikkien kiristäminen ilkeää.

Ja synnytyksen jälkeiset pari päivää sairaalassa ollessa tuntui kuin olisin ollut sairaana, välillä kamala hiki, ihan kuin kuumeessa. Varmaan jotain hormonihommia?

Kokemuksia muilta kuulisin mielelläni...
 
ekasta meni se 2-3 viikkoa kun tehtiin emppari, ja se oli tosi kipee mut tokan synnyttyä alapää ei ollu kipee lainkaan eli heti synnytyksen jälkeen istuskelin keinutuolissa ja ihmettelin että mitäs tää nyt oikein on =)
 
Kuuden viikon jälkeen pystyin jo kävelemään 50 metriä ilman että taju oli lähteä kivusta :( Istumiseen meni pidempään. Juoksemaan pystyin muistaakseni 3kk päästä. No, mulle tehtiin eppari joka sit tulehtu, että siks meni varmaan noin pitkään. Oo onnelinen jos oot selvinny "vain" kolmella viikolla... Nyt 6 kk jälkeen pystyy tekeen melkein kaikkee samaa kun ennenkin, epparihaava tosin kiristelee esim. jumpatessa.
 
migrantti
Esikoisen jälkeen meni varmaan 1 kk. Toisen jälkeen istuin jo synnytyssalissa vaikka repesin myös silloin, tosin huomattavasti vähemmän (pitkä, mutta ei syvä repeämä). Seksiä uskalsin harrastaa toisen jälkeen jo kuukauden päästä, esikoisen jälkeen meni pari viikkoa pidempään.
 
en nyt tarkoita leuhkia tai mitään, mutta olen ollut periaatteessa terve viikko synnytyksen jälkeen. seksi on ollu ainut mihin on mennyt enemmän aikaa et pystyi harrastamaan, mut heti kotiin tullessa olen kävellyt lenkkejä yms.
 
Itsellänikään ei paikat olleet enää viikon päästä juurikaan kipeet =) Eikä repeytymiäkään onneksi tullu...yksi tikki piti vain laittaa...
Nyt kohta kuukausi synnytksestä ja panoki tippunu jo 12kg :D
 

Yhteistyössä