Kuinka loputtoman pitkään rinnat on kipeät maidonnousun takia?

vai onko tämä jo tulehdusta??

en ite usko tulehdukseen kun ei kuumota tms mutta maito pakkautuu koko aika, ja kipu on aikamoisen kovaa.

eihän tässä vielä ole kulunut maidonnoususta kuin noin viis päivää, mutta esikoisen aikaan tuskailin kuukauden tän maitohomman kans ennenkuin imetys alkoi sujua jotenki päin ja tietenki ajattelen koko ajan et nyt käy samoin.

Toisin kuin esikoinen tämä vaaveli osas heti imeä ja alkuun imetinkin mutta nyt se käy ihan liian kipeää huolimatta rasvaamisesta ja pumppaamisesta, eli oon pumpannut ja syöttänyt pullosta!

kauanko muilla kestäny tuon maidonnousun takia kipuilu?
 
Mulla kesti vaan pari päivää rintojen pingotus ja kipu maidonnousun takia. Helpotti melkein heti kun sain vauvan imemään kunnolla rintakumin avulla. Sen jälkeen onkin syönyt usein ja pitkään, mikä varmaan on helpottanut paljonkin omaa oloa. Nyt ollaan opeteltu pikkuhiljaa olemaan ilman sitä rintakumia. Ikää vauvalla on siis reilu viikko. Toivottavasti sullakin helpottaisi pian!!
 
Esikoisen kanssa mulla oli kivuliaat rinnat vajaan kuukauden päivät synnytyksestä. Nännit oli haavoilla ja imetys oli sen takia hankalaa -> maito pakkautui ja pakotti enemmän. Nyt mennyt parisen viikkoa toisen lapsen synnytyksestä ja rinnat tuntuvat aroilta edelleen :(
 
tämä voi tulla jo vähän myöhään, mutta itselläni auttoi rintakumi. Käytin sitä jo sairaalassa, kun rinnat oli tosi pinkeät ja kipeät. Ja vauva nyt pari viikoa, enää ei ole niin kipeää imettäminen, mutta välillä kun rinta on todella täynnä, pitkien päiväunien jälkeen, käytän hetken aikaa rintakumia, jonka otan pois kun rinta jo vähän tyhjentynyt. Tämä auttanut minulla.
 

Yhteistyössä